1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag weer eens 5x100 weten te benchen. 2e set maar 3x tho, beetje jammer.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice. Tot op de borst, zonder spotter?

    Blijf dat toch altijd wel een ding vinden (niet bij jou ;)) Gisteren ook: twee mensen aan het benchen, waarvan 1 spotter. 100kg totaal en dan los. 20 cm voor de borst stoppen en vanaf rep 1 hulp van de spotter. Einde van de set: yesssss ik kan 10x 100kg. Right.....

    Vandaag hetzelfde verhaal, kerel gaat voor een 'pr' squatten met 130kg. Volledige rom met spotter en bij lange na niet diep genoeg. Hij helemaal blij. Het jeukt me om er dan niet iets van te zeggen :+
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Gewoon lekker op je borst laten stuiteren toch. :+ Hier vandaag twee gasten die 200kg pr gingen benchen. :eek: Wel goede motivatie haha.

    Ik had trouwens mijn tweede dag lower body strength erop zitten, maar was na squats en deadlifts helemaal gesloopt waardoor ik niet meer aan die optional exercises ben toegekomen...
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook nergens voor nodig dan. Maar je zit hopelijk niet nu al tegen je max aan te trainen?
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mooi is dat altijd, >100 benchen om met knikkende knieën datzelfde gewicht te squatten :+
     
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik had vorige week een aantal gewichten geprobeerd om te kijken waarmee ik 6 reps kan halen en heb daar dus vandaag mijn hele training mee gedaan. Het was vrij zwaar (vooral deadliften na squats...), maar ik had waarschijnlijk wel nog 2 of 3 reps meer kunnen doen (ik gok iets van 8 tot 9 RPE?). Ik denk dat dit in ieder geval een goede basis is waaraan ik volgende week langzaam kleine gewichten kan gaan toevoegen.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je moet er juist wel iets van zeggen! Ik dacht ook dat het reuze ging totdat ik mijzelf eens een keer op video zette (spiegels houden bij ons op middelhoogte op). Gruwelijk slechte vorm, ik had het zelf niet door en niemand zei er wat van! :+
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ja, dat zou ik ook hebben, maar lang niet iedereen stelt het op prijs. Enige keer wanneer ik er iets van zeg is als iemand echt net begint met squaten met minimale gewichten. Die vinden het meestal wel fijn als ze wat tips krijgen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het ligt er idd een beetje aan tegen wie je het zegt. Ik ben niet het enige stuk meubilair op de sportschool. En aangezien ik ook nog maar sinds een tijdje echt alleen met powerliften en dus ook techniek bezig ben is het mij meer gaan opvallen.

    De jongen van het squatten had op zich geen hele slechte techniek, het was alleen niet diep genoeg. Op zich beschadig je daar niks mee. Je traint niet goed, niet efficient, maar slecht is het nou ook weer niet.

    Maar kom dan niet aan met dat je 130 kg kan squatten :+

    Laatst trouwens wel zelf een jongen gespot die voor de 110kg ging. Of ik hem wilde helpen. Dus ik bij set 2 uitleggen dat ie wel tot de borst moet en dat ik wel mee zou helpen als het gewicht weer naar beneden kwam. Not even close dat hij de rep haalde.
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zeg dat altijd gewoon tegen dudes die veel groter zijn haha. Vinden ze kut maar ze weten dan stiekem wel dat ik gelijk heb. Die mensen trainen ook meer voor de stoere praat imo.

    Bij squatten weet je het natuurlijk niet helemaal. Als iemand half squats doet voor bijvoorbeeld sprinten is dat natuurlijk prima.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Even uit interesse: Waarom zijn half squats bedoeld voor sprinten? Doen je hams niet mee met sprinten dan? ;)
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik kan net 70 kilo benchen. :cool: Squatten nog niet de helft.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    80KG bench press, 20kg squat, 110kg deadlift, 40kg military press hier, F#CK yeah!
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vandaag 5x90 5x95 3x5x100 squat. Op naar de 5x5x100. 67.8bw
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Omdat je met sprinten ook een veel kleinere ROM hebt.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Yup, netjes tot op de borst. Spotter stond er wel, heeft niet geholpen (handen niet eens in de buurt van de stang).

    Vandaag was het legday, aka squats. 5x5x110. Pretty sweet, vorige week 8x120 gedaan. Even kijken hoe de week loopt voor de deadlift, verwacht het niet te kunnen doen deze week maar misschien als het mee zit op vrijdag.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Grappig om te zien, bij mij is de squat juist hoger dan de bench press. Ik had vorige week 3x70kg BP en daarna lukte me nog 1x80kg. Dit is flink vooruitgegaan sinds de 3x5 versie van starting strength die ik volg met het progressive overload principe. Met bankdrukken had ik een maand geleden nog écht moeite met 3x60, eigenlijk al steeds met 1x60. Squatten daarentegen kon ik destijds al met gemak 90kg. Toen geblesseerd geraakt en sindsdien niet meer op gewicht gesquat. Ik doe het nu rustig aan met 60kg en dan meer reps en negatief trainen. Gaat prima, maar soms schiet de pijn in m'n patellapees terug en kap ik meteen. Ik ga niet meer met de kont naar de grond, maar stop op parallelle hoogte, dat lijkt te helpen.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dus dat is dan een excuus om half squats te gaan doen? Je negeert je complete hamstring, glutes en heup flexibiliteit daarmee?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat mensen zwaarder (2x zo zwaar) kunnen benchen dan squatten klopt niet, onmogelijk. Dan klopt er echt iets niet aan je training :+

    edit: 1 van de meest gave powerliftsites tegen gekomen tot nu toe, de site van Mike Tuchserer:

    http://forum.reactivetrainingsystems.com/content.php

    Boordevol info met een aparte sectie voor beginners. Voor de fanatici onder ons echt een must read.

    Verder heb ik gisteren de Nederlandse Powerlifting bond gemaild om te vragen of ik de volgende wedstrijd mee kan doen (1 maart). Ik las ergens op een site een lijstje met excuses om niet mee te doen en op 1 stond 'je vindt jezelf niet sterk genoeg'. Bullshit excuus natuurlijk want dat vind je nooit. Meedoen en daarna door naar de volgende om jezelf te verbeteren.




    Dus ik hoop 1 maart mee te doen met een 1e wedstrijd. Had het wel erg tof gevonden als ik deze sport 10 jaar eerder had 'ontdekt'. Nu 34 jaar dus het wordt wel steeds moeilijker :+
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2014
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina