1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Probeer o.a. aub even rustig te lezen, heb er zelf ook de tijd voor genomen:

    Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven in mijn antwoord: Het is de interpretatie en vrije keus van een geloof die tot gevolg heeft dat dit allemaal over de Islam heen komt. Christendom en het huidige Jodendom zijn ook geen haar beter. Mij is namelijk geleerd, vanuit een Godsdienstige opvoeding, dat de weg van de vrije keuze er één is waarbij je de gevolgen ook moet leren dragen. Dit aspect speelt zowel in de Islam, als het Jodendom en het Christendom een rol. Met andere woorden: IS heeft een eigen interpretatie van geweld en geloof, wat je mag opvatten als een vrije keuze. Getuige hun geweld, seksueel o.a., tegen minderheden, en de enorme tegenstand die ze nu o.a. van Moslims ontvangen, maken het geen reden dit direct op de Islam of welk geloof dan ook af te schuiven. Beter gezegd heeft IS het huidige geweld tegen hun, ook zelf over zich afgeroepen. Ze zijn van het traditionele pad afgedwaald en dat accepteren veel Moslims niet als een manier waarop de Islam zou moeten leven. Vrije keuze is in dit geval een doodzonde, wat helaas gevolgen heeft voor alle betrokken partijen. Het grootste probleem in jouw antwoord is dat je moet leren de Islam van het geweld te scheiden. Het is namelijk een menselijke kwaal, iets waar het Christendom een nog veel groter aandeel in had de afgelopen 2.000 jaar. Nee, daarom moet je het niet zomaar afschuiven op de Islam, dat riekt in mijn ogen naar generalisatie, waar ik zelf ook een paar keer op gepakt ben hier. ;)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is helemaal geen generaliseren wat ik doe. Ik veroordeel geen mensen in het algemeen maar wel het geloof wat zij aanhangen. Het statistische bewijs is ook zo overtuigend dat je niet anders kan dan accepteren dat waar relatief veel islam aanwezig is er veel geweld is, weinig tolerantie en veel oorlog. Ontkennen dat er geen causaal verband is tussen die problemen en de Islam is je ogen dicht doen voor de waarheid.

    Even een kijkje in Noorwegen waar Moslims een shariastaat eisen (noem je dit een paar extremisten?)
    http://www.jewishpress.com/news/bre...up-threatened-oslo-sharia-or-else/2014/08/18/

    Of in Duitsland waar sinds de val van de Berlijnse muur 7500 Duitsers zijn vermoord door Moslim-immigranten (totaal aantal moorden geloof ik 22.000)
    https://themuslimissue.wordpress.co...olent-muslim-attacks-and-7500-germans-killed/

    Of in Zweden waar 77% van alle verkrachtingen door Moslims wordt 'uitgevoerd' en het absolute aantal
    door het plafond gaat:
    http://the-unpopular-opinions.tumbl...untry-sweden-has-the-2nd-highest-rate-of-rape

    Is daarom elke moslim een terrorist en een verkrachter, nee natuurlijk niet. Maar kan je stellen dat een grote islamitische samenleving in een Westerse samenleving voor onvrede zorgt; zeker wel.
     
    Dedemsvaart en Mallakai vinden dit leuk.
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    We gaan het niet eens worden, Let's agree to disagree.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    LIVE. Religie van de Vrede gijzelt mensen in Sydney
    Terwijl u zuchtend de regen aanschouwt en moed bijeen raapt om uzelf op deze maandagmorgen te werpen, houdt een gewapende man in Sydney (lokale tijd: tien voor zes 's avonds) plusminus dertig klanten van een chocoladewinkel in gijzeling. Het gaat vermoedelijk om een moslim, zoas de foto hierboven toont: een gijzelaar drukt een shahada - Arabische vlag met islamitische geloofsbelijdenis - tegen het raam van het Lindt Cafe, vlak boven de aanstootgevende tekst 'Merry Christmas'. Meerdere mensen hebben de winkel inmiddels weten te ontsnappen. Liveblog bij Sydney Morning Herald. Live TV in de embed hieronder van Sky News. En ook dit bericht wordt aangevuld, zoals dat heet.




    Mogelijke gijzeling in Gent

    De politie in Gent heeft de omgeving van een appartementengebouw bij een station afgezet na meldingen dat gewapende mannen de flat waren binnengedrongen. De politie weet nog niet precies wat er gaande is, maar heeft mensen aangeraden binnenshuis te blijven, melden Belgische media. Een interventieteam van de federale politie is onderweg.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2014
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De zorgwet loopt dus spaak en alle media praten reeds over een kabinetscrisis en zelfs een mogelijke val van het kabinet. Wat een onzin toch. Schippers wilde het te snel en onderschatte de Eerste Kamer...nou, dat is toch niet erg? Zo zou de democratie juist moeten werken, met discussie en tegenspraak. Zodat je al onderhandelend tot betere voorstellen komt. Weerstand maakt nog green crisis.


    Overigens heb ik moeite met het inzien van de weerstand. Vrije artsenkeuze wordt toch niet afgeschaft? Men wil het mogelijk maken om ook polissen aan te bieden zonder vrije artsenkeuze, naast de al bestaande alles-vergoedende polissen. Dan heb ik als burger toch zelf de keus? De nuances van de consequenties zijn van essentieel belang, maar op een hoog niveau klinkt die keus mij niet onaardig.

    In Zwitserland mag ik ook kiezen tussen het hebben van een huisarts of een telefonische hulplijn. Dat scheelt me toch weer wat premie.



    edit:
    Haha, wat een prachtfoto's: http://www.maartenbrante.com/detail/diederik-samsom-tijdens-de-stemming-in-de-tweede-kamer
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2014
    Kevf vindt dit leuk.
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is helemaal waar. Heb hetzelfde een beetje. Aan de ene kant erg triest, aan de andere kant zullen ze het in dat soort landen waarschijnlijk nooit oplossen, en dan kan ik begrijpen dat mensen zich er minder druk om maken. Zo is de wereldmaatschappij helaas geworden. Omgekeerd zouden ze zich denk ik ook niet druk maken als hier iets ernstigs gebeurd.
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Waarheid.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heerlijk droog en simpel:
    [​IMG]
    :+
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat een gedoe de laatste paar dagen in de politiek zeg. Dreigen met een val van het kabinet omdat een plan niet door de eerste kamer komt. Is dat niet het doel van de Eerste Kamer, revisie van de plannen van de tweede kamer? Nederlandse politiek op z'n best.

    Als de eerste kamer alle plannen van de tweede kamer ondertekent met twee vingers in de neus zou die eerste kamer niet eens hoeven te bestaan.
     
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Zo functioneert een democratie, maar de politiek werkt anders. Het lijkt me dan ook dat die crisis niet zou dreigen enkel omdat het plan er niet door is, maar omdat de drie senatoren die tegenstemden in principe ook behoren tot de coalitiepartij. Als kabinet wil je toch zeker kunnen vertrouwen op de leden van de coalitie (ook al zitten deze in de Eerste Kamer).
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laten we nou eens gewoon een keer 4 jaar een coalitie houden. Dit schiet ook niks op steeds.
    Nu gaat de zorg zeg maar naar de gemeente. Straks is er een nieuwe coalitie en wordt alles weer teruggedraaid bijvoorbeeld.
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    De wet zelf biedt nu eenmaal die mogelijkheid. Het toont wel hoe laag het vertrouwen in de eigen leden van de PvdA-fractie is als ze het ook met een aangepaste versie niet nogmaals in de Eerste Kamer proberen.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nu willen ze het ook nog gaan proberen via de omleiding rond het parlement. Het kabinet en vooral de PVDA zakt hierdoor steeds verder in de stront. Een partij die ik ooit hoog had zitten. Als die omweg via het parlement er komt, betekent dit gewoon een regelrechte oorlogsverklaring aan de oppositie en dan met name CU, SGP en D66, dat waren de C3 toch? Die partijen, maar de hele oppositie eigenlijks, kunnen het toch onmogelijk pikken tegenover hun eigen achterban als ze dit toelaten. Schippers, domme rolmops, en andere directe betrokkenen, zijn ontzettend dom bezig als ze dit er ''illegaal'' willen doordrukken. Zonder stem van het parlement, zowel eerste als tweede kamer, is er in mijn ogen geen parlement. Mooi zootje ellende daar in Den Haag. Natuurlijk moet je er op kunnen vertrouwen dat je afspraken kunt maken met je regeringspartijen, maar de senatoren die tegengestemd hebben kan ik in zekere zin ook wel begrijpen. Ze snappen de gevolgen van dit besluit en hebben in mijn ogen gewoon doorgerekend. Het wil niet zeggen dat ik de PVDA steun, integendeel. Ik ben de rest nog niet vergeten die voorgestemd hebben. Het begint alleen erg Amerikaans te worden als het om ons zorgstelsel gaat. Ja, zal daar niet verder op ingaan, maar dat ik me zorgen maak, maar tegelijk ook enige blijdschap voel, dat moge duidelijk zijn.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er is niet gedreigd om het kabinet te laten vallen. De media speculeerde er wild op los. Echt tergend, vind ik.

    Eens.

    Ik heb weer met veel ergernis alle reacties gelezen. Kut kabinet dit, graaiers dat. Zodra iemand zegt dat die "boeven hun verkiezingsafspraken nooit nakomen!!", vraag ik mij af of diegene zich überhaupt nog herinnert wat er in die verkiezingsprogramma's stond. Of sterker: of diegene de verkiezingsprogramma's destijds überhaupt wel gelezen heeft. (Hoewel ik de teleurstelling aan PvdA zijde enigszins kan begrijpen, maar
    Wat ik wil zeggen is dat men altijd op de regering haat. De kabinetten Balkenende konden ook nooit iets goed doen in de ogen van kiezer. En als we opnieuw zouden stemmen dan kan het volgende kabinet ook niets goed doen.

    Ik wil graag vier jaar Rutte, ook al ben ik het inhoudelijk niet overal mee eens! Grote dossiers als de zorg en het leenstelsel moeten gewoon worden afgerond. Wanneer we deze weer halverwege afbreken en twee jaar uitstellen, dan pas komt het land tot stilstand.
     
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik heb totaal niets met de PvdA maar ik vind het ook tergend om te zien dat de VVD in rep en roer is omdat 3 PvdA'ers in de eerste kamer tegen hebben gestemd. Dat is politiek verbeter je wetsvoorstel doe er wat aan maar ga niet als een basisschool die drie mensen op het matje roepen want oh oh dit was niet de afspraak.

    En het probleem is democratie mensen zullen nooit helemaal tevreden zijn over het kabinet Den Haag omdat het een samenwerkingsverband is tussen verschillende partijen zal er altijd wel iets tussen zitten waar iemand zich bedrogen uit voelt komen. En Nederlanders zijn daar te koppig voor om zich over heen te zetten.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hier ben ik het niet mee eens.
    Coalitiepartijen onderhandelen met elkaar om een voorstel te formuleren waarin beide zich kunnen vinden. Dan mag je aannemen dat je onderhandelingspartij met beide horden (2e en 1e kamerfractie) overlegd heeft. Het is niet erg om verschillende meningen in één fractie te hebben. Echter, als je aan de onderhandelingstafel zit, dan zorg je ervoor dat zoiets van tevoren uit-onderhandeld is. Dan pas je ofwel het voorstel aan; ofwel zoek je steun bij een andere fractie.

    Het is de PvdA niet te verwijten dat er dissidenten zijn, dat is het recht van een kamerlid.
    Men kan de partij echter wel verwijten dat de partijtop dit niet vooraf aangegeven heeft.
     

Deel Deze Pagina