1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo: The Master Chief Collection

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 14 jun 2014.

  1. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Klagen dat matchmaking niet werkt terwijl je router setup gewoon bagger is.....
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  2. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik klaag niet. Er zijn hier tientallen discussies over op internet:
    http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4267/t/1634443.aspx
    http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/t/1879282.aspx
    http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4267/p/1809683/4953324.aspx
    http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=784753
    http://forums.dlink.com/index.php?topic=56759.0
    http://www.tech-recipes.com/rx/4657...r-nat-to-connect-to-live-members-and-servers/
    http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=931438
    http://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/X1-Moderate-NAT/td-p/884731
    http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=20501

    Verder is mijn router niet de goedkoopste en werkt hij perfect met de Xbox 360. Het probleem is dat de Xbox one zijn UPnP port lease niet vernieuwd in instant on, waardoor hij na een tijdje verloopt. Een reboot fixed dit, maar om nou telkens te rebooten als je hem uit 'instant on' haalt, maakt 'instant on' ook een beetje nutteloos.

    Het komt er op neer dat de Xbox One zijn lease niet vernieuwd als hij een DHCP renew heeft gedaan terwijl hij in standby stond. Dit lijkt dus duidelijk een bug aan Microsoft's kant, zeker gezien ik niet de enige ben met dit probleem en dit probleem wordt bevestigd door de ontwikkelaars en/of community van onder andere DD-wrt, Asuswrt-merlin en miniupnp.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Bij mij is het moderate maar daar is niks aan te doen, niks. Daarnaast werkt het perfect in BF4, PvZ, CoD etc. En wat ik ook nog meldde, mijn vrienden hebben het ook geprobeerd zonder mij in hun team te hebben en zij hebben allemaal een open NAT.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Mijne is gewoon open hoor
     
  5. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Mijn NAT is ook open en alle andere games die ik speel werken perfect. zelfs COD:AW, waarbij veel geklaagd word over kutnetcode, draait veel beter dan Halo 2 anniversary MP bij mij. Hopen dat Halo 5 beter draait.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Toen ik CoD: AW voor het eerst online probeerde was ik echt zwaar onder de indruk van hoe snel ik in een match zat....mega snel gewoon.
     
  7. BlackmasterNL

    BlackmasterNL Gamertag BlackmasterNL Halo Player add me

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    1
    het lullige is dat dalijk de beta van halo 5 beter gaat werken, al heb ik niet al teveel problemen met matchmaking wel jammer dat het nog steeds niet perfect is
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben heel benieuwd of de beta goed gaat werken. Denk wel dat het goed is om er rekening mee te houden dat het straks erg druk zal worden, iedere Xbox gamer wil die beta checken, maar ook sowieso dat matchmaking. We gaan het zien.
     
  9. BlackmasterNL

    BlackmasterNL Gamertag BlackmasterNL Halo Player add me

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    1
    beta is live binnen 15 sec een match best snel
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jongens vergeet niet dat we ook een halo 5 thread hebben. :)
     
  11. BlackmasterNL

    BlackmasterNL Gamertag BlackmasterNL Halo Player add me

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    1
    My bad wist ik niet zal even verhuizen :p
     
  12. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij lijken de matchmaking problemen verleden tijd. Ik kom binnen korte tijd in een gebalanceerde game die lagvrij is. Kan nu eindelijk weer van de multiplayer genieten.
     
  13. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf kan ik overal best gemakkelijk een match vinden, maar met Big Team, dat ik het liefst doe, is ie nog steeds traag.

    Daarnaast wordt 9 van de 10 keer gungoose CTF gekozen, terwijl dat het minst leuk is. Er moet een playlist apart voor elke halo voor Big Team! Ik vind zelf Halo 3 het leukst in big team games, maar die wordt nauwelijks of niet gekozen en als dit wel zo is, dan altijd dezelfde maps.
     
  14. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey hallo allen!

    Ik ben hier nieuw en heb puur een account aangemaakt om deze post/ vraag aangaande de MCC te doen. Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre de MULTIPLAYER jullie bevalt. Ik volg nauwlettend alle berichtgeving rondom de MCC op buitenlandse sites (waypoint/ teambeyond/ neogaf) en ben wat dat betreft redelijk op de hoogte van alle ins en outs, maar weet eigenlijk niet zo goed wat de ervaringen met de MCC in Nederland zijn. Ik heb nu al een behoorlijk poos geld klaar staan voor de aanschaf van een xbox one met MCC maar twijfel nog over de aanschaf ervan gezien ik de xbox one puur en alleen voor dit spel zal gaan kopen (net zoals ik destijds 2 x een xbox360 heb aangeschaft puur voor Halo) . Andere spellen interesseren me niet (Halo 5 ook niet) dus wat dat betreft moet de MCC zijn geld wel waard zijn. Ik hoor/ lees/ zie veel verschillende ervaringen met de MCC maar de algemene indruk is toch wel dat de multiplayer nog niet soepel draait en er nog veel te fixen valt (en beloftes in te lossen). Of dat uiteindelijk wel of niet zal gebeuren even terzijde. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen op DIT moment zijn met de volgende punten. Graag een 'honest' reactie (die dus niet beinvloed is door je haat of blinde liefde voor 343 industries/ halo of whatever :))

    1 - Zijn de matches speelbaar? Wordt je wel/ niet gehinderd door lag? Als je gehinderd wordt door lag gebeurt dat dan vaak of valt dat mee? Krijg je regelmatig de melding dat je via een dedicated server speelt?

    2 - Duurt het vinden van een match lang? Hoe lang gemiddeld? Probeer je dan met meerderen in een match te komen of alleen?

    3 - Wat is je algehele indruk? Kan je de MCC soepel spelen of loopt het spel vaak vast en/of heb je andere problemen? Is de shot registratie in orde?

    Zou heel erg nice wezen als jullie er een reply op willen doen zodat ik een wat beter overwogen keuze kan doen wat betreft een eventuele aanschaf.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2015
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Big team is nog steeds slecht. De rest werkt redelijk goed.

    Het nadeel van zoveel playlists is dat het voor fragmentatie zorgt in het aantal spelers. Bij teveel playlists raakt het aantal spelers teveel verspreid om nog fatsoenlijk mensen te kunnen vinden.

    1. Ik lijk in ieder geval bijna altijd naar een dedicated server te gaan als ik zo mijn connectietabel op mijn router mag geloven. Probleem is alleen dat voor Halo 1 en 2 de PC versie is gebruikt. (dit omdat de originele Xbox versie niet compatibel is met de Xbox One architectuur, dan is het makkelijker om de PC versie te pakken).
    Die versies hadden nogal wat hit registratieproblemen. Halo 1 is intussen gepatched met nieuwe netwerkcode en speelt nu prima. Een patch voor Halo 2 is in de planning dus dit wordt nog opgelost. Halo 3 & 4 spelen verder wel prima.

    2. Over het algemeen duur het niet zo lang meer om een match te vinden. Alleen big team battle is nog problematisch. In die playlist een match vinden kan makkelijk zo'n 5 tot 10 minuten duren.
    Dit is echter wel alleen en als ik met vrienden speel dan gebeurt het regelmatig dat de party uiteenvalt. Matchmaking met vrienden gaat daarentegen wel goed. Het is puur het bij elkaar blijven nadat de match geëindigd is.

    3. Over het algemeen loopt hij bij mij nooit vast, maar er zijn hier en daar wat irritante bugs die in de weg zitten. De dingen die mij het meest storen:
    Matchmaking:
    • Big team matchmaking nog steeds problematisch
    • Party systeem niet soepel, parties blijven niet goed bij elkaar
    • Map weigert eerste keer soms te laden (vooral in Halo :cool:, tweede keer gaat bijna altijd goed.
    • Dedicated servers en dan gematched worden met mensen die een hoge ping hebben naar die server toe (voorbeeld: server in Amsterdam, gevuld met mij en een stel Amerikanen, wat!? o_O)
    Campaign:
    • Halo 1 Anniversary: remastered muziek werkt niet. Switched automatisch terug naar classic als je een checkpoint laad.
    • Halo 2 Anniversary: Checkpoints worden soms niet opgeslagen. Je gaat bij het laden terug naar het begin van het huidige level.
    • Halo 3: Geluidsmixing niet in orde bij surround. Dynamic range lijkt afwezig en directionele geluiden worden door de front speakers afgespeeld.

    Maar genoeg negatieve dingen. Er zijn genoeg positieve dingen:
    • 60 frames per seconde: Nog nooit zo soepel Halo gespeeld. Vooral een impact bij Halo 3 die soms framerate problemen had op de 360.
    • 1080P rendering: geen kartelrandjes, haarscherp. Laatst weer eens Halo 3 gespeeld op de 360. Het was alsof ik mijn originele Xbox had aangesloten. De impact is erg groot.
    • Halo 2 anniversary cut scenes: Komen griezelig dichtbij fotorealisme. DIE CUTSCENE MET DIE BOM, HOLY SHIT.
    • Halo 2 anniversary graphics: Halo 1 anniversary liet al een upgrade zien qua graphics, maar de impact in Halo 2 is nog 10x groter. Ook komen de anniversary graphics van Halo 2 veel dichterbij de originele stijl van de game als Halo 1 Anniversary dat deed.
    • Instant switchen: In Halo 1 en 2 tussen de originele graphics en de anniversary graphics. Vervolgens ben je niks anders aan het doen van vergelijken in plaats van spelen. :+
    • Halo 2 weer online spelen: HALO 2 WEER ONLINE SPELEN!!!
    • Halo 1 op Xbox Live spelen: Geef mij die pistol!!!
    Conclusie
    Je wilt puur een Xbox One kopen voor Halo MCC. Als je een echte, die hard Halo fan bent die niet meer kan wachten, dan zou ik hem kopen. Als de nood niet zo hoog is, dan kan ik je aanbevelen om nog even te wachten.

    Persoonlijk ga ik er vanuit dat in ieder geval de meest vervelende bugs er nog uit worden gepatched. Maar op het moment is het door die bugs nog niet echt een aanrader. Door een hoop uit te besteden aan andere studio's en strak te houden aan de deadline, heeft Microsoft zichzelf in de voet geschoten. Hopelijk wordt het overgrotedeel van de bugs gefixt. We zullen het zien.
     
    Cover, Turtle Boy 77 en Jorrie vinden dit leuk.
  16. Turtle Boy 77

    Turtle Boy 77 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey xboxlol!

    Thanks voor je uitgebreide reply! Sorry voor de wat late reactie van mij erop. Thanks voor het beantwoorden van mijn vragen! Goed om je verhaal te lezen, klinkt wat dat betreft een stuk positiever dan de ervaringen van anderen (spelers buiten NL) die ik over het algemeen genomen lees. Goed/ fijn om te weten dat het wat dat betreft niet voor een ieder hetzelfde is en dat je in jou geval weinig last hebt van lag en je redelijk snel matches kan vinden!

    Dat rondom het party systeem alles nog niet soepel verloopt, en dat het vinden van een match in BTB wat lang duurt zouden zaken zijn waar ik voor nu wel mee zou kunnen leven. Gaat mij eigenlijk puur om de speelbaarheid van de MCC en bij jou lijkt die in orde te wezen. Als anderen ook hun ervaringen zouden kunnen/ willen posten (desnoods enkel kort aangeven of je goed online kan spelen) zou nice wezen! Afhankelijk van andere reacties hier en hetgeen 343i laat zien aan betrokkenheid/ welwillendheid richting de MCC zal ik de aanschaf wel/ niet doen.

    Wat betreft de betrokkenheid/ welwillendheid van 343i richting de MCC doel ik erop dat het me tot nu toe enorm tegenvalt hoe ze met de MCC omgaan. Mooie woorden en grote beloften op de E3, maar 9 weken na de release zijn er nog steeds basis zaken niet op orde (playlists/ ranking/ oneven teams). Nu heeft 343i natuurlijk een reputatie van het verkondigen van leugens en het doen van loze beloften, maar wat betreft de MCC had ik wel een andere houding verwacht. Hoe dan ook, wil de shift van mijn post niet leggen op 343, wordt vervolgd!

    Nogmaals graag wat reacties op de speelbaarheid van de MCC, zou nice wezen!
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2015
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    MCC speelt goed bij mij.
    Enkel load errors voornamelijk met Halo 3.
    Mijn favoriete Playlist dus dat is irritant.
    Ik ga deze game ondanks alles gewoon casual blijven spelen tot Halo 5.

    Als je enkel de reacties leest op t Halo forum van 343 dan wordt je er niet vrolijker van.
    Daarom volg ik dat ook niet meer.

    Voor mij is er geen betere shooter dan Halo.
     
    Turtle Boy 77 vindt dit leuk.
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Officiële fora zijn ook meestal best verrot :+
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Halo 4 terug in de matchmaking. Ja meeste van jullie vinden het niets...i looooooove Halo 4 MP :D

    En toch na al die patches hebben we nog gekke dingen...dingen die vanaf dag 1 er al waren, wauw man.

    Match was afgelopen, dan hoort ie naar de volgende te gaan....en dat gebeurde dus niet en ineens zaten we in een scherm waar mijn maat de teamleader was en moesten de multiplayer eerst uit.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2015
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Team Hardcore is ook toegevoegd aan Halo 2 classic en Halo 3 als ik me eigen niet vergis.
    Plus Team Snipers, Doubles worden binnenkort (eindelijk) toegevoegd.

    Ze blijven iig voorlopig patchen.
     

Deel Deze Pagina