Big team is nog steeds slecht. De rest werkt redelijk goed. Het nadeel van zoveel playlists is dat het voor fragmentatie zorgt in het aantal spelers. Bij teveel playlists raakt het aantal spelers teveel verspreid om nog fatsoenlijk mensen te kunnen vinden.
1. Ik lijk in ieder geval bijna altijd naar een dedicated server te gaan als ik zo mijn connectietabel op mijn router mag geloven. Probleem is alleen dat voor Halo 1 en 2 de PC versie is gebruikt. (dit omdat de originele Xbox versie niet compatibel is met de Xbox One architectuur, dan is het makkelijker om de PC versie te pakken).
Die versies hadden nogal wat hit registratieproblemen. Halo 1 is intussen gepatched met nieuwe netwerkcode en speelt nu prima. Een patch voor Halo 2 is in de planning dus dit wordt nog opgelost. Halo 3 & 4 spelen verder wel prima.
2. Over het algemeen duur het niet zo lang meer om een match te vinden. Alleen big team battle is nog problematisch. In die playlist een match vinden kan makkelijk zo'n 5 tot 10 minuten duren.
Dit is echter wel alleen en als ik met vrienden speel dan gebeurt het regelmatig dat de party uiteenvalt. Matchmaking met vrienden gaat daarentegen wel goed. Het is puur het bij elkaar blijven nadat de match geëindigd is.
3. Over het algemeen loopt hij bij mij nooit vast, maar er zijn hier en daar wat irritante bugs die in de weg zitten. De dingen die mij het meest storen:
Matchmaking:
- Big team matchmaking nog steeds problematisch
- Party systeem niet soepel, parties blijven niet goed bij elkaar
- Map weigert eerste keer soms te laden (vooral in Halo , tweede keer gaat bijna altijd goed.
- Dedicated servers en dan gematched worden met mensen die een hoge ping hebben naar die server toe (voorbeeld: server in Amsterdam, gevuld met mij en een stel Amerikanen, wat!? )
Conclusie
Je wilt puur een Xbox One kopen voor Halo MCC. Als je een echte, die hard Halo fan bent die niet meer kan wachten, dan zou ik hem kopen. Als de nood niet zo hoog is, dan kan ik je aanbevelen om nog even te wachten.
Persoonlijk ga ik er vanuit dat in ieder geval de meest vervelende bugs er nog uit worden gepatched. Maar op het moment is het door die bugs nog niet echt een aanrader. Door een hoop uit te besteden aan andere studio's en strak te houden aan de deadline, heeft Microsoft zichzelf in de voet geschoten. Hopelijk wordt het overgrotedeel van de bugs gefixt. We zullen het zien.
Klik om te vergroten...