1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh verdorie, altijd leuk als je per ongeluk een beschrijving leest van wat deel 2 in de serie blijkt te zijn... waar dus spoilers van deel 1 in staan. :+

    Boeken moeten wat duidelijker zijn in hun benamingen. [DIT IS DEEL 2]

    wont someone think of the spoilers :'-(
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ook al is het goed bedoeld, maar ik vind het erger een boek op mijn verjaardag te krijgen dat het derde deel in een serie blijkt te zijn, waardoor je voor de personages en diepgang de eerste twee al niet meer hoeft te lezen. Boek is prima, leest lekker weg, goed verhaal, maar de gever zwoer dat het geen serie was. Dit terwijl het min of meer al aangegeven stond op de achterkant van het boek. Ging om het derde deel in de Strijder van Rome serie van Nick Brown, die je qua schrijfstijl en leesplezier in ramp tempo uit hebt, mits gemotiveerd. :+
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Een E-reader is ook een handig middeltje om nooit meer te vergeten op welke bladzijde je bent.
     
  4. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Maar ik wil een collectie opbouwen. :+ Mooi voor in een (de) (huis)kamer. :+
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar eens wat SF klassiekers besteld die goed bekend staan. Vroeger wel wat in die richting gelezen maar nooit echt zo in opgegaan als in Fantasy. Ook nog Foundation van Isaac Asimov geleend van een vriend. Ben benieuwd :)
     
    LocKuM vindt dit leuk.
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hoe verzinnen jullie de beelden (film in je hoofd) eigenlijk bij een boek? Komt dat puur in jullie op zonder al teveel moeite, of kijk je in een waargebeurd verhaal soms op internet voor plaatjes hoe die stad er eigenlijk uitziet?

    Hebben jullie ook wel eens dat je een automatisch beeld in je hoofd gaat vervangen door een ander beeld omdat je dat een fijnere omgeving vind?

    Vind het interessant om te horen hoe iedereen dit beleeft.
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Gaat in principe automatisch, en het kan per boek wel erg verschillen. Had bijvoorbeeld met ''The Remains of the Day van Kazuo Ishiguro'' door de beschrijven een zeer duidelijk beeld. Daarna las ik een boek wat zich ergens anders op de wereld had moeten afspelen maar dat bleef gewoon op dezelfde locatie als zijn voorganger.
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben begonnen met Wit'ch Fire (banned and banished #1) na aanraden van zovelen hier.
    Hoewel het supervet begon vind ik dat het nu in het midden wel enorm aan het inkakken is =(

    Vanaf het moment dat alle personages soort van bij elkaar gaan komen en ze door het gangenstelsel met al die rock-goblins komen, voelt het alsof ze alleen maar aan het rondlopen zijn. Zoiets zeg maar ;)

     
  9. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Kathy Reichs Virals nu aan de beurt.
     
  10. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Het einde daarentegen was wel weer een tof stukje spektakel :)
    Toch maar met deeltje 2 beginnen dus!
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eh verdorie, alweer eens een volgend deel in een serie wat niet meer te koop is. :+ Ik kan toch moeilijk iedere keer een hele serie vooruit kopen in de hoop dat het bevalt. :'-( Ik lees het liever eerst.
    Zo jammer dat een hoop boeken maar zo kort in het assortiment blijven.

    Komt bij me op zonder al te veel moeite. Ik weet niet of mijn verzinsel van delen van een stad bv allemaal een mooi logisch geheel zouden vormen, maar dat doet er niet toe. :+
    Soms stel ik me bij een introductie iemand op een bepaalde manier voor, en dan kan de schrijver zeggen wat ie wilt, dat veranderd niet meer. :p Al heb ik nooit zo een scherp beeld voor me dat ik het bv zou kunnen schetsen, het is altijd meer een indruk van iemand of iets dan dat ik een fotorealistisch beeld in mijn hoofd heb.
    Al ben ik sowieso slecht in het beschrijven van personen.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je moet ook geen series lezen. :cool:
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    gotta love twitter :+ Niet vreselijk specifiek, maar het is iets!
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Waarom tweet jij in het Japans? :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is dat een grap wat ik niet snap of is het bij jou echt Japans? :+
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    ペルソナシリーズナンバリング最新作『ペルソナ5』ゲーム映像公開!

    Niet Koreaans dus ik weet niet welke taal het is maar aan het .jp denk ik dat ME gelijk heeft.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh jullie zitten verder te kijken op mijn twitterprofiel? 8) Ik dacht dat er iets mis was met die wat ik hier had geplaatst.
    Dat is een of andere automatische tweet vanuit de persona site. Weet ik veel wat daar staat. :+
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je bent gewoon van alle talen thuis? Krijg je na 12354 boeken in de afgelopen jaren. Of was dat nou @Lizza11 ? :+
     
  19. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    A Feast for Crows eindelijk uit. _O_
    Hoop dat ik wat sneller door A Dance with Dragons kom.
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben nu op zoek naar een boek over rijkdom en luxe, of bijvoorbeeld over een luxe vakantiereis. Ik zoek bij deze geen thriller of actieboek. Maar puur een verhaal in een luxe setting. Iemand een idee wat ik bedoel?

    Alsof je zelf die persoon bent die de luxe of een dure reis ervaart.
     

Deel Deze Pagina