1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar pas nadat ze de boel helemaal opstelten hebben gezet..
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het verschil is alleen wel dat er niks recht te zetten is, bij het AZC was genoeg te verzinnen. Dat ze er zo wel gemakkelijk mee af komen ben ik met je eens.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Bij een groot bedrijf worden ook weleens epic fuckups gemaakt wat dan klauwen vol met geld kost.
    Het is alleen een beetje jammer de overheid even 5 mil naar een crimineel overmaakt van ons geld.
    Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze überhaupt een cent naar een crimineel overmaken..
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het behoeft een kleine nuance. Zoals ik het begreep was dit geld van Cees H. en niet van de overheid. De staat heeft destijds beslag gelegd op zijn bankrekening. De deal was dat Cees H. een boete van 750k gulden zou betalen en informatie zou vrijgeven over een veel grotere crimineel. In ruil daarvoor is zijn bankrekening vrijgegeven. Echter, daarmee heeft de staat dus meegeholpen aan het witwassen, want vanzelfsprekend had die Cees H. die 4,7 miljoen niet koosjer verdiend.
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar wat valt er recht te zetten dan?
     
  6. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    En dan die reacties ook weer eronder. Het kan heel goed ook een reactie uit paniek zijn geweest, wat regelmatig de reden is als een automobilist doorrijd na een ongeluk. Natuurlijk zijn er mensen die wel bewust doorrijden, zonder paniekerige reactie, maar die gast nu al levend willen begraven zoals één van de reacties luid? En ja, denk nog wel eens na, dus aub geen gebash hierover.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    De ironie..
     
  11. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ja ik geef ook altijd gas uit paniek. :thumbs:
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Nee, natuurlijk niet altijd. Incidenteel en misschien is instinct een iets beter woord hiervoor. Ik wil alleen wel even de reactie weten als ze hem vinden en verhoord hebben. En belangrijker: Als die inderdaad dagenlang wegblijft van aangifte doen, dan kan ik de reacties zeker begrijpen. Ik vind het alleen nu al wat te kort door de bocht.
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nouja als hij niet door was gereden had ik als ik die vader was zijn kop er wel afgetrokken..
     
  14. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Geen paniek dames, hij heeft zichzelf al aangegeven.
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    hij heeft zich een uur of wat later gemeld op het bureau. Wat Yellow zegt schijnt voor te komen inderdaad, door shock doorrijden. Maar deze vent was wellicht dronken, dan moet je gewoon lekker 20 jaar brommen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    M'n pa kent die gast (dorp is hier paar km vandaan), schijnt wel echt een dronkaard te zijn. Vaker met alcohol op achter t stuur.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    20 jaar laten zitten dan inderdaad. Hetzelfde vind ik van die 21 jarige die vorig jaar een 13 jarige jongen doodreed en slechts een ''taakstraf'' kreeg, pas achteraf 9 maanden cel. Hij was al een veelvuldig overtreder van verkeerswetten, dan toon je zelfs met 9 maanden veel teveel genade na een dodelijk ongeval met een verleden. Helaas is het rechtssysteem zo krom als maar kan hier in Nederland, naar mijn mening. Ik twijfel soms ook aan hoe rechters tot een oordeel komen, maar nog belangrijker; hoe ze zich te weinig verplaatsen in de gedachte van slachtoffers/nabestaanden. Er zal wel een verklaring voor zijn, maar heb zelden het rechtssysteem kunnen rijmen de laatste jaren. :confused:
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    juist goed dat rechters zich niet verplaatsen in slachtoffers en nabestaanden, het feit moet worden veroordeeld en niet de emotie.
     
    L.A. en Juunanagou vinden dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.757
    Lol, als je iemand al de schuld wil geven, geef dan het OM de schuld. In de zaak die jij noemt (Donnie Rog) legde de rechter zelfs een hogere(!) straf op dan door het OM werd geëist.

    Het probleem is vaak niet dat er een lichte straf op een misdrijf staat, maar wat er precies bewezen kan worden en bewezen wordt. Omdat doodslag en moord in zulke gevallen vaak niet bewezen kan worden krijgt de dader een lagere straf. Een dader krijgt geen taakstraf voor doodslag... Een dader krijgt een taakstraf omdat enkel roekeloos gedrag oid bewezen kan worden.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tot zo'n 60.000 euro heeft Bert van der Roest gejat van een Utrechtse straatkrant. Terwijl hij om dit debacle wordt ontslagen vraagt de lamzak ook nog eens wachtgeld aan. En wat is de straf, 6 weken tuintjes schoffelen. Echt wat een zieke bedoening. Dit soort maatschappelijke figuren moeten juist extra hard worden aangepakt.

    http://www.parool.nl/parool/nl/224/...40-uur-geeist-voor-bestelen-straatkrant.dhtml

    http://www.parool.nl/parool/nl/224/...40-uur-geeist-voor-bestelen-straatkrant.dhtml

    Dat moet ik als normale burger eens proberen; 60.000 euro ontvreemden van anderen.
     

Deel Deze Pagina