1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    We gaan voor The Mistborn Trilogy, daarna kijken we wel weer verder. Thanx! :) 1700 pagina's ongeveer zie ik, dat moet redelijk snel te lezen zijn voor mij.
     
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Wat hiervoor al gezegd werd: The Wheel of Time. Wordt wel gezien als dé epic fantasy serie, alhoewel als je er kritisch naar kijkt er wel wat kritiek punten zijn. Maar ik heb me er ontzettend mee vermaakt, vond het een geweldige serie. Echt een aanrader.

    En wat ook al werd genoemd, The Malazan Book of the Fallen. Ben nu in boek 2. Het is inderdaad wat ze zeggen; even doorkauwen, want je wordt in het diepe gegooid qua personages en verhaal, maar ontzettend bruut. Wel blijven opletten haha!

    En natuurlijk Song of Ice and Fire, mja die kent iedereen.
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik moet toegeven dat de serie ontzettend traag op gang komt en het tempo soms tergend langzaam is. Vaak komt er uiteindelijk een climax binnen het verhaal waarin al het voorgaande dat behandeld werd als puzzelstukjes neervallen en een compleet plaatje maken. Ik be nu halverwege boek 6 dus ik heb nu even te gaan voordat ik de serie uit heb, ik moet zeggen dat het soms even doorbijten is want niet in elk boek is er genoeg progressie naar mijn mening. Ik wordt constant "afgeleidt" door andere series en boeken en dan ben ik weer vergeten wat er in de WoT boeken eigenlijk precies is gebeurd, en je moet er even inkomen wat lastig is wanneer het tempo zo traag ligt.
    Ik heb gelezen dat de latere boeken en dan voornamelijk die door Sanderson een flinke versnelling omhoog gaan. In ieder geval ik ben begonnen met de serie en zal het afmaken ook. Al zal het waarschijnlijk nog wel 2 jaar duren.

    Ik kan zowel Hyperion en Endymion aanraden, beide uitstekende boeken/series. Deze serie heeft een behoorlijk zorgvuldige structuur dat je niet snel het idee hebt van "filler", verhaallijnen worden mooi door elkaar heen geweven.
     
  4. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Weel of Time wordt denk ik de volgende op de lijst qua fantasy, maar ik denk dat ik na ASOIAF en Mistborn eventjes wat anders ga pakken.

    Maar dat zien we over een maandje of 1.5-2 wel.
     
  5. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Mistborn is inderdaad wel gaaf, misschien ook maar weer één van Sanderson lezen. Ben nu alleen de hele dag voor werk ook veel aan het lezen/onderzoeken dus merk dat ik weinig verder daarnaast lees. Zijn er mensen die hier luisterboeken in de auto gebruiken? Zit er zelf aan te denken nu ik telkens 40min onderweg ben maar wil ook eigenlijk een taalcursusje doen dus misschien dat maar opzetten.
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    Ga Words of Radiance lezen Named! Holy shit wat is dat episch _O_ Sanderson gaat alleen maar beter schrijven!
     
  7. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik gebruik het tijdens het hardlopen. Heerlijk om te luisteren terwijl ik een rondje loop. :D
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zet hem op me reader Killa binnenkort maar mee proberen te beginnen. Hardlopen heb ik toen ook een keer geprobeerd toen vergat k de bocht te nemen, heb even audio lessen opgehaald en radiance op me reader gezet. Kan er weer even tegen aan.
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb een paar luisterboeken op m'n telefoon gedumpt en beluister ze tijdens het fietsen en dergelijke. Ik vind de luisterboeken waar ze werkelijk een complete cast hebben ingehuurd en waar in de boeken enkele dingen omschreven zijn met woorden je ze nu terug hoort met geluiden. Bijvoorbeeld als in een boek staat beschreven dat de hoofdpersonage trillende tanden heeft en het regent dan hoor je dat aan de trillende tanden en het geluid van regen. Ik vond deze manier van luisteren een stuk meeslepender dan wanneer er maar 1 persoon is die alles voorleest.

    Onder andere zijn de Mistborn boeken door het bedrijf Graphic Audio ingesproken op de manier die ik hierboven omschreef. Hun slogan is wel mega corny moet ik zeggen, maar kwalitatief is het echt super. Je moet de abridged versies hebben.
     
  10. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Heb je die toevallig ook in de vorm van dat ze gewoon per hoofdstuk te vinden zijn? Ik ben even langs de piratenbaai geweest maar kon die van Graphic Audio alleen vinden zonder echte hoofdstuk aanduiding.
     
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb je een bericht gestuurd... :+
     
  12. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Mistborn trilogy is binnen van bol. :D Morgen gaan we er aan beginnen, ben benieuwd.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    :lwn:

    Ik verwacht het niet snel, als ie nu na al die jaren pas halverwege boek 4 is, maar dit is tenminste eens een keer iets concreter dan 'sure, ze komen ooit'.

    Hmm een luisterspel dus. Dat heb ik ook altijd wel leuk gevonden. Altijd wel een frisse afwisseling tov gewone boeken. Jammer alleen dat ze zo vaak duur zijn. :p

    edit: Ik kom net dit boek tegen

    http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/4193/9789022555910/lirael.html

    [​IMG]

    Hmm, laat me ergens aan denken. :thinking:
    Oh wacht

    http://www.dromen-demonen.nl/nl/online-bestellen/de-wevers-van-saramyr/110633418/kopen.html

    [​IMG]

    Schaamteloos 8) Ook gewoon 2 verschillende uitgevers.

    edit2: Ook http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/4077/9789022572443/abhorsen.html
    vs
    http://www.dromen-demonen.nl/nl/onl...myr-geheimen-van-saramyr/110633474/kopen.html

    Zover ik kan zien zijn het toch niet dezelfde boeken opnieuw uitgebracht onder een ander alias? :fry:
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2015
  14. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Paar hoofdstukjes gelezen in The Final Empire en het bevalt mij wel. Wel erg grote letters als je net van A Song of Ice and Fire komt. :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor die ene andere persoon in dit topic wat het iets boeit; De Dwergen 5 (Triomf van de Dwergen) lijkt dus op 17 augustus uit te komen. :D

    Maar 29,99 voor de hardcover. Koopje.
     
  16. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    De Nederlandse titel alleen al doet pijn aan mijn ogen. :+
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben allergisch voor Engelse fantasy, dus hier moet ik het mee doen :+
    En ach zo erg is het niet, toch? Gewoon doodnormaal Nederlands. :p
     
  18. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Andere genres kan ik het wel hebben, maar in fantasy en sci-fi wil ik geen Nederlandse namen zien. :D

    Vroeger toen ik nog wel eens met mijn zusje en moeder naar de bioscoop ging werd ik ook altijd boos als we naar de Nederlandse versie van een Harry Potter oid gingen. :+

    Maar wat zijn dat voor boeken? Dwergen vind ik altijd erg tof.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    Kon me weer eens niet inhouden en de eerste drie boeken van de Demon Cycle serie gekocht voor 20 euro. Klinkt erg nice. Ik denk dat ik ze maar af ga wisselen met Malazan: Book of The Fallen.
     
    LocKuM vindt dit leuk.
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eerste deel vond ik erg goed. Maar omdat ik zowat de enige was die het gekocht had is het 2e deel nooit uitgebracht in het Nederlands. Uiteindelijk van ellende maar in het Engels gekocht, maar omdat het Engels is er nog steeds niet in begonnen. :+

    Alsof het niet moeilijk genoeg is om na een paar jaar weer een serie in te duiken moet ik dan ook nog eens een switch van taal maken. Dat wordt niks. :p

    Ok, Nederlandse films zijn ook walgelijk. :+ Nagesynchroniseerd al helemaal, maar zelfs originele creaties vind ik niks. :lol:

    Fantasy - Nederlands. Sci fi - Engels. De rest, whatever.

    Nou ja, het zijn fantasy boeken over het meest awesome ras wat er is. :cool:
    Inkijkexemplaar: http://www.eci.nl/e-books/de-dwergen-e-book-9789024566327
    https://www.goodreads.com/book/show/6104546-de-dwergen

    Gewoon lekker een epische queeste met magie, humor... Leest heerlijk weg.
     

Deel Deze Pagina