1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Nvm ntb loveuall
     
  2. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik heb zoveel willen typen maar ik heb helemaal geen zin in deze discussie.

    De islam zoals wij hem allemaal kennen hoort gewoon niet in het westen. punt fuckin uit!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op basis waarvan moet iemand respect hebben voor een idee zoals religie? Ik zie geen enkele reden om respect te hebben voor de Islam (en welk ander geloof dan ook). Met name de Islam is een religie waar ik geen enkele respect voor heb en de hoofdreden weet je heel goed te schetsen in je eigen reply Islam zal nooit en te nimmer hervormen. Een mening die het gros van de moslims is toegedaan en waarbij het idee Islam haaks staat op welke vorm van tollerante samenleving dan ook.

    Waar komt toch dat rare idee vandaan dat je respect MOET hebben voor een geloof? o_O
     
    Kapitein_Merijn en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik bedoel met respect een ander in zijn waarde laten. Dus jij vindt dat jij of iemand anders, een ander persoon die religie/geloof aanhangt mag beledigen? Dat deed die gozert namelijk wel. Ik zou het net zo onsmakelijk vinden als iemand anders een andere religie zou beledigen.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Vrijheid van meningsuiting vriend, net als de vrijheid van geloof. Mocht je niet tegen kritiek tegen je geloof kunnen, jammer dan.

    Dat was mijn bijdrage, discussies over geloof zijn sowieso kut 8)
     
  6. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Onzin, de Islam hoort zeker thuis in Het Westen. Dat jij helaas bent gebrainwashed door de media en haar propaganda jegens de Moslims en de Islam kan ik vrij weinig aandoen.

    Kritiek kan en mag maar beledigen gaat te ver. Indeed geloofsdiscussie kan leiden tot ruzies en dergelijke. Ik kap er ook mee.

    /Mod Graag edit knop gebruiken. ;) - Juun
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2015
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar je mag toch wel voorop stellen dat iemand in zijn waarde gelaten kan worden? Dat is een universeel begrip. ReSon weet blijkbaar heel goed wat wel en niet 'thuishoort' in het westen, maar kan het niet opbrengen om anderen in hun waarde te laten.

    Maar idd, laten we het niet weeeer over geloof hebben. Please stahp.


    Dat bedoel ik ermee. Tja aannames. Je weet niet in hoeverre iemand echt bereidt is een nieuw leven op te bouwen. Dat zal beoordeeld moeten worden. In plaats van te wijzen naar andere culturen is het misschien wel eens tijd om naar de gratis geld mentaliteit onder autochtonen te kijken. Daar ken ik zelf in mijn omgeving al een hele berg van en het is om misselijk van te worden.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    De islam zoals wij hem allemaal kennen? Volgens mij ken jij maar 1 uitgangspunt en dat zijn een aantal gekken onder het mom van, die de islam misbruiken voor hun eigen doeleinden.

    De islam die ik ken hoort prima thuis in het westen, net zoals jodendom en christendom.

    En dit is het enige wat ik ga toevoegen aan deze discussie want het komt steeds weer neer op het "agree to disagree".
     
    Jingga en Oujdi vinden dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je weet hoe het gaat, gebeurt er iets dan zitten mensen gelijk te kijken of er een moslim bij betrokken is en dan willen ze maar al te graag zeggen "zie je wel! het is er weer een"

    Er wonen honderd duizenden moslims in Nederland die gewoon normaal doen, en afkeuren wat er in andere landen gebeurt (IS, en Boko Haram)
    Erg jammer dat mensen in Nederland dat gewoon niet doorhebben.
     
    Jingga, Oujdi, Juunanagou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Dankje wel! Ik zeg je eerlijk, ik ken niemand in mijn omgeving die het eens is met wat Isis of Boko haram doet. Logisch ook, want die gestoorde freaks hebben de Islam verkeerd begrepen en moeten hard aangepakt worden. Zij zijn degenen die het voor de rest verpesten. En de meeste slachtoffers van ISIS en Boko Haram, zijn nog steeds de moslims zelf. Dit moest ik even kwijt...
     
    Juunanagou, Mallakai en AnubisNefer vinden dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Oogkleppen 2.0. Ik snap niet hoe je kan zeggen 'disagree´ zelfs met het laatste grote onderzoek waaruit blijkt dat grofweg de helft van de moslims een fundamentalist is. Moslims die van mening zijn dat hun religie boven die van de wetten en de democratie staan. En dan zeg jij dat het prima thuishoort in het westen :confused:

    1 van de vele links naar dat onderzoek:

    http://www.gaysite.nl/actueel/2015/02/bijna-helft-hollandse-moslims-fundamentalistisch


    @Oujdi : Daar heb je helemaal gelijk in. Haat richting een persoon is absoluut nooit goed te praten en je zal altijd moeten starten met respect voor een persoon en die persoon nooit mogen degraderen op basis van een religie die hij/zij aanhangt :) Pas als je van die persoon zelf weet wat zijn eigen denkbeelden, beweegredenen en mogelijk acties zijn heb je het recht om een oordeel te vormen over die persoon.

    Echter over de religie zelf mag ik vinden wat ik wil mi.

    Dit topic gaat inderdaad vaak deze kant op, zal ik wel medeschuldig aan zijn :whistle: Wellicht verdient het een eigen thread?
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik denk dat de helft van de christenen in Nederland ook een andere religie en homo's wantrouwt.
     
    Juunanagou en Mallakai vinden dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gaysite.nl?
     
  14. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik ben niet religieus en ik wantrouw ook gewoon mensen die anders zijn dan ik.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    1100 doden inmiddels door de aardbeving in Nepal...
     
  16. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Hoe krom het ook klinkt: dat moet gewoon kunnen. Belangrijk is het onderscheid tussen iets vinden en iets doen. "You can think Al Shabaab all you want, as long as you don't act Al Shabaab." Weet niet meer waar ik dat citaat tegen kwam, maar de essentie is zeker van toepassing hier.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Fik erin!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Baksteen er tegenaan!
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962

Deel Deze Pagina