1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nice! :)
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nee, Saint-victor-de-Malcap
     
    hayabusa halo en Siemenn vinden dit leuk.
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Inkoppertje! :+
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Vakantie naar Normandië 6 juni gaat niet door, i.v.m. te weinig deelnemers. Zou oorspronkelijk naar Caen gaan op die dag, en dan omgeving etc bekijken en bewonderen, inclusief de stranden. Ook omdat het privé niet helemaal goed gaat met de gezondheid van mijn vader, boek ik later in het jaar wel iets nieuws. Het is jammer, maar gezondheid gaat voorop. Ik had, als ik niet eerder een telefoontje had gekregen, pas later besloten de reis door te laten gaan of niet. Maar goed, nu heb je wel weer het vooruitzicht dat je dat hele boeken en bekijken weer door kan. :)
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Zo, omw naar Korea. Totaal niet de toerist geweest in Hong Kong, alleen Peak bezocht, maar veel betere rooftops gepakt met uitzicht. Good times, veel mensen gemeet en toffe dingen gezien. Leuke stad, maar niet iets wat ik opzich ooit nog eens zou willen checken.
     
    Kevf, Jingga, Matrix en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    D-Reizen mooi rap met terug storten van het reisgeld. Hele bedrag, inclusief verzekeringen en boekingskosten, teruggestort gekregen net. Dit vind ik een groot pluspunt in tijden dat grote bedrijven of instanties toch vaak moeilijk doen over dit soort gemaakte kosten. Natuurlijk heb ik recht op volledige teruggave, maar je zult er altijd wel een aantal hebben die moeilijk doen, ook in de reisbranche. Voor mij is dat gelukkig niet aan de orde. Eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat met mijn vader, want misschien ga ik pas in de winter, of nog later, echt weg. Het hangt af van de gezondheid van mijn vader.

    @Fiasco : Jij ook veel plezier daar in Korea. Een nicht van mij heeft er twee jaar lang Engels gegeven aan lokale bewoners. Ze heeft ook veel gereisd daar in haar vrije tijd en zei tegen mij een aantal jaren terug dat het een schitterend land is, waar je overigens minstens zo mooie foto's kan schieten.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    @Yellow 13
    Oh Busan en Zuid Korea is nu al beter dan Hong Kong. Food en mensen inclusief fashion is insane haha.
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Awesome Fi. Ben jaloers haha.

    Hier was het plan eind sept/begin oktober naar Mexico te gaan, maar vriendin kan precies dan niet vrij krijgen. Dus dat wordt opgeschoven naar midden/eind oktober. Vriend van me woont in City, scheelt toeristisch gedoe. Het plan was 3 weken, maar nu we toch later moeten wordt 4 misschien ook wel mogelijk.
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Donderdag richting Mexico. Heerlijk 2 1/2 week vakantie. (L)
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Zo, paar dagen weer back in NL, dit keer meteen weer aangepast aan alles haha. Bijzondere ervaring weer om nooit te vergeten en mezelf te ontwikkelen. Qua food, jeugd/mensen en fashion/lifestyle is Korea in ieder geval mijn nieuwe nummer één. Zou opzich best next year met vrienden Seoul en Tokyo willen pakken, maar alleen op avontuur ben ik wel een beetje klaar mee, of ik moet richting zuid oost Azië gaan. Singapore staat ook nog op mijn lijstje, anders is het tijd voor Amerika. Japan kan ik mijn hele leven naar terug, blijft een speciaal gevoel.
     
    Corona, Kevf, Zeepsop en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Deze vakantie helaas wat weinig tijd om lang weg te gaan omdat een kameraad zijn bruiloft echt precies in het midden van de vakantie/beschikbare weken heeft gepland =(

    Daarom tickets geboekt richting Portugal. We landen in Faro en moeten 2,5 week later in Porto zijn. Alleen nog maar losse tickets geboekt, maar nog geen flauw idee wat we daar gaan doen. Iemand ervaring in Portugal?
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    2.5 week Portugal lijkt mij helemaal niet verkeerd. Wil ik ook nog een keer heen!
     
  13. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Iemand ervaring met interrailen?
    Dit is een globale planning die iemand heeft gemaakt. Maar ik ben bang dat we met deze planning te weinig tijd hebben en te lang onderweg zijn, delen jullie mijn mening?
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Negen bestemmingen in 16 dagen is ook teveel, ik zou per bestemming drie dagen minstens pakken. Of je moet de eerste dagen echt op reis zijn, maar aan de route te zien niet. Het is wel handig om nachttreinen te pakken. Dat scheelt behoorlijk, maar alsnog zou ik minder bestemmingen pakken. Ik ga er tenminste van uit dat je beetje wil sightseeing en bier gaat drinken.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  15. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Als ie 7 uur in de trein hèbt gezeten kan ik me niet voorstellen dat je zin hebt in een dagje budapest om vervolgens weer 11 uur te treinen.

    Dit lijkt mij echt een ramp(vakantie)
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Gelukkig valt er in Budapast dan ook niet zoveel te doen :+. Al hoewel, je moet wel langs de Moulin Rouge, whoop whoop!

    Al is die club ook niet zo heel bijzonder...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben 5 dagen in Boedapest geweest waarvan 3 volledig. Vond het een te gekke stad :)

    @Exionche : dramatische planning mi. Al die locaties wil je toch voor minimaal een paar dagen zien? Ik heb zelf toch echt wel minimaal een halve dag nodig om mij überhaupt te oriënteren in een stad en jij zit dan alweer in de trein :+
     
  18. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Vorig jaar geïnterraild maar dan 10 dagen. Hebben overal gecouchsurfd (behalve Praag) en dat scheelde lekker in de kosten.
    1. Venlo -> Friedrichhafen,, 's avonds kroegjes drinken etc.
    2. Friedrichhafen.. wilde graag zwemmen maar was kut weer. Dus Zappeling museum maar bezocht :+. Maar door couchsurfen een verjaardag mogen meemaken van een Duitser. Dus dat was dan wel weer mooi. :p
    3. Friedrichhafen -> Ljubljana.. 's avonds kroegjes drinken etc.
    4. Ljubljana beetje door de stad gelopen. En in park drinken etc. 's avonds naar Metalkova en dat was awesome!
    5. Ljubljana -> Boedapest. 's avonds uitgaan met hostess.
    6. Boedapest.. alle toeristische dingen bekeken en 's avonds gedronken in een druk bezocht park.
    7. Boedapest -> Praag... gegeten en vroeg naar bed.
    8. Praag .. alle toeristische spots gekeken en 's avonds in hostel met zijn alle drinken.
    9. Praag .. over dag vervelen en 's avonds weer drinken met zijn alle.
    10. Praag -> Venlo
    Denk ook dat je iets te veel bestemmingen hebt in je planning. Berlijn is sowieso waard om langer te blijven dan 1 nacht en Praag ook wel.
    Zorg iig dat je wat te doen hebt in de trein, films etc.

    En je mag trouwens niet in eigen land reizen met die interrail treinkaart. ;) Dus Parijs Zwolle zit er niet in :p


    Ga dit jaar ook weer interrailen. Nog niet bekend is of ik eerst met de auto naar Zurich ga en dan de interrail pas ga activeren of meteen vanaf Venlo ga.
    Route met auto:
    1. Vrij naar Zurich rijden
    2. Za Zurich chillen
    3. Zo Zurich --> Bratislava (7:50 uur duurt de reis)
    4. Ma Wenen--> Bratislava (is maar 1uur, daarom kiezen wij om snel Wenen nog tussen door mee te nemen)
    5. Di Bratislava Chillen
    6. Wo Bratislava --> Krakau (05:25 uur of 8uur reizen, ligt aan tijdstip)
    7. DO Krakau chillen
    8. Vrij Krakau chillen
    9. Za Krakau --> Berlijn (8:15 uur of 11 uur reizen)
    10. Zo Berlijn chillen
    11. Ma Berlijn chillen
    12. Berlijn --> Venlo (5 uur rijzen)
    Zonder auto:
    1. Venlo --> Zurich (7 uur reizen)
    2. Zurich chillen
    3. Zurich --> Bratislava
    4. Bratislava chillen
    5. Bratislava -> Krakau
    6. Krakau chillen
    7. Krakau -> berlijn
    8. Berlijn chillen
    9. Berlijn chillen
    10. Berlijn --> Venlo
     
  19. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Berlin zijn we allemaal al vaak geweest, dus daar willen we niet te lang blijven. Dan gaan we er van de week nog even naar kijken en of wat tijd toevoegen of wat bestemmingen cancellen, thanks!
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    In Busapest kan je juist een paar dagen blijven, genoeg te doen!

    Vertrek zelf komende zondag naar Iran voor 12 dagen. Ben benieuwd!
     
    Fiasco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina