1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik cut nu een maandje op 1700kcal (trainingsdag op 2200) en nog nauwelijks krachtloss. Squat een klein beetje achteruit.

    Dat is ongeveer een tekort van 500kcal per dag. Ik zit op 2200 met onderhoud en ga er vanuit dat ik op een trainingsdag zo'n 500kcal extra verbrand.

    Weet niet hoe lang jij al cut Smoke, maar dat kan misschien gewoon een drop in het begin zijn omdat je wat minder brandstof hebt. Ik had in het begin een beetje een setback, maar daarna is het niet meer achteruit gegaan.

    Overigens Kevf, die 2 gr eiwit per kilo bodyweight is eigenlijk volgens mij niet eens zo heel erg noodzakelijk. Ik zit op 1,5gr en dat is volgens die Victor Mooren ruim voldoende.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Een 6 weken nu. Eerste 4 weken van 2600 afgebouwd naar 2200. Maar merk het in mn bench voornamelijk. Misschien gewoon een offday vandaag voor die squats. Had mn belt ook niet om
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik hou zo erg van Bodyenfitshop
     
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Trainen als je ziek bent? Ja of nee?

    Heb verhoging en ben vrij zwak, maar zou eigenlijk moeten liften vandaag. Wat doen jullie meestal met ziekte?
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Rusten
     
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    En als je in een cut zit? Eet je dan op onderhoud om spierverlies te minimaliseren? Hoe moet ik dit aanpakken?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maintenance calories als het lukt, maar als je echt ziek bent heb je gewoon meestal ook niet veel trek, toch best. Je lichaam de kans geven om asap te herstellen, die week maakt echt niets.
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb vandaag +100 gegeten om idd beter worden prioriteit te geven. Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen zodat ik vrijdag wel weer kan gaan gymmen.

    Overigens lukte dat wel, kreeg 's avonds zo'n enorme eetbui dat ik tweehonderd gram pinda's en een half rund heb opgegeten :+
     
  9. Teemo2015

    Teemo2015 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook daar zal ik eens op moeten letten. Ik geloof dat ik nu terwijl ik naar beneden ga in adem en als ik naar boven kom uitadem. Not sure of ik daar ook mijn buik bij aanspan.

    Maandag ga ik het squaten weer een kans geven!
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar reageer je op? Zo moet je ademen tijdens het squatten:



    Is natuurlijk ook deels afhankelijk van of je in de cut zit of niet. Daarnaast heeft proteïne een wat hoger thermisch effect dan vet en carbs. Iaw je verbrandt meer kcal als je eiwitten verbrand. Dus ook al is 1,5 ws idd voldoende (1,8 is het hoogste wat nog nut heeft met enige wetenschappelijke onderbouweing), ik vind het niet zo erg om gewoon 2 aan te te houden. Overigens eet hij zelf ook tussen de 155 en 200 per dag, check zijn myfitnesspal maar eens ;)
     
  11. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Maar volgens mij is Victor ook wel tering zwaar als ik hem zo zie :p

    Btw, wel respect hoor want jij bent toch veggie? Vind ik knap van je om dan twee gram te halen!
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2015
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij is hij ergens tussen de 80 en 85? Hier zelfs maar 73,5:



    Yup ben vegetariër: 3 eieren, 500 gram kwark, 2 shakes (en drie op trainingsdagen), 1 glas sojamelk en een vegaburger zijn doorgaans mijn eiwitbronnen. Dat zorgt voor een kleine 150 gram 'nette' eiwitten. Inclusief de rest van mijn eten kom ik dan op ongeveer 200.
     
  13. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Iemand hier ervaringen met de neutrale Whey Perfection van XXL Nutrition? Had bij Body en Fit de laatste tijd de stevia variant, maar die heeft XXL niet.
     
  14. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Geen idee, sorry.

    Ik haal mijn whey standaard bij MyProtein. Met standaard kortingscode betaal ik ongeveer 15 euro per kg. De smaken zijn ook niet mis. Heb daar denk in totaal al 6kg gekocht.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Oh nice, ik train dan in ieder geval goed, want ik train meestal zo zwaar als ik kan en we proberen ook vaak als een bepaald gewicht te zwaar is nog even tot falen door te gaan met een iets lager gewicht.


    Het bedrijf waar ik werk doet trouwens mee met een 5k run. Ik dus ook, alleen heb op de loopband al even uitgetest en ik kan maar ongeveer 5min (9km p/u) rennen zonder uitgeput te raken. Wat zal ik doen tijdens de run die volgende week al is? Interval van 2 min rennen 1 minuut lopen?
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Als je gewoon puur voor het uitlopen doet zou ik het gemiddelde iets omlaag halen en dan op intervallen trainen. Al is dat wel erg kort dag, als je in dezelfde staat echt wilt gaan rennen zou ik gewoon lekker rustig beginnen en dan kijken of je lekker in het ritme komt. Als je dat komt dan kun je het vaak wel op ritme/adrenaline uit lopen. Misschien nog even een paar keer met de groep rennen en kijken of je collega's hebt die hetzelfde tempo als jij lopen. Dat loopt ook altijd een stuk makkelijker als je bij mensen kunt aanhaken! Succes!
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Idealiter train je zelden tot falen maar blijf je daar altijd net onder (1 rep left in the tank, close to failure, rpe = 9, etc). Op die manier zorg je dat je techniek goed blijft en daarnaast ga je zo het hardste vooruit.

    De laatste week mij suf gelezen over 5/3/1. Boeken: 531 manual, 531 powerlifting en 531 Beyond. Atm weer helemaal gestopt met trainen vanwege schouderklachten (gaat beter, maar ik wil ook van het laatste stuk af). En dan weer opnieuw beginnen. Voor de geïnteresseerden een hele uitgebreide 5/3/1 sheet:

    http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=147563303
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Fitness is leuk. Niet mogen eten is niet leuk. Doei.
     
    Reckuuza en Kevf vinden dit leuk.
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Koffie is beste tijdens cutten
     

Deel Deze Pagina