1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mallakai vindt dit leuk.
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als dit een blanke man was geweest.

    Ook van jou @fredfenster.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat moet toch nog onderzocht worden? Daarnaast weet ik niet wat zich in het busje heeft afgespeeld; misschien is er daar wel van alles gebeurd om zijn leven te redden. We weten het simpelweg niet dus is het nu nog veel te vroeg om te praten over schuldvraag. Je kunt natuurlijk wel grote vraagtekens zetten bij de juistheid van handelen van de politie.

    Wat betreft racisme.. Ik vind het altijd heel jammer als dat woord na zo'n filmpje meteen valt. Wat mij betreft moet men extreem voorzichtig zijn met het gebruik van het woord racisme. Alleen het feit dat er geweld gebruikt is en dat het toevallig een donker persoon is, betekent nog niet dat het iets met racisme te maken heeft. Als het een blank persoon is werd er misschien hetzelfde opgetreden. Op z'n minst was het geen slimme zet om in deze tijd op een festival te roepen dat je een pistool hebt..
    Dan kun je zeggen ja maar jij zit in een bubbel.. maar JUIST dan wil je toch voorzichtig zijn met het noemen van racisme? Je wilt toch juist niet hetzelfde oordelen als degenen die daadwerkelijk racistisch zijn en dat dus te snel doen.. is het dan niet slimmer om even wat meer info af te wachten voordat we hier over praten. Heeft die jongen nu namelijk ook niets meer aan.. het is al erg genoeg dat er iemand is overleden.

    Dus ik zou zeggen calm your tits en laten we eerst onderzoek afwachten.
     
    Mallakai, Dyonko en Jorrie vinden dit leuk.
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    In het tweede filmpje zie je hoe ze zijn hart slag proberen te voelen en ze merken dat er iets mis is. Ipv van hulp toe dienen slaan ze een paar keer op zijn wang, dat is nou niet echt EHBO.

    In other news indie gogo om griekenland te redden:

    https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund#/story
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    "Dat is nou niet echt EHBO"

    Definieer EHBO dan? Wat moet je doen wanneer iemand onwel is geraakt? Zoeken naar ademhaling van de persoon en de aandacht krijgen door middel van gericht de persoon aanspreken.
    Waarom zou hem dan niet met de vlakke hand op zijn gezicht slaan? Ooit iemand compleet van de wereld naar de grond zien gaan? Dan weet je dat simpelweg "Hallo meneer, joehoe" ,zoals je met een reanimatiecursus wordt aangeleerd, niet volstaat.

    Met vlakke hand iemand wakker slaan past zeker wel bij het toedienen van EHBO, maar het is natuurlijk makkelijker om te zeggen dat ze niets hebben gedaan om het leven van die man te redden.

    Wat wordt er hier weer ongelofelijk populistisch gereageerd, ongelofelijk
     
    Hybrid, Mallakai en Jorrie vinden dit leuk.
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Lol, populistisch. Heb je nog meer clichés in je arsenaal?

    Man wordt gearresteerd door politie, politie gebruikt bruut geweld, man komt te overleiden tijdens arrestatie, politie doet niks. Wat valt er over te discussiëren?
     
    Oujdi en Juunanagou vinden dit leuk.
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je vergeet wat in je opsomming: Man roept dat hij een wapen heeft --> Wordt aangehouden --> verzet zich bij arrestatie --> raakt onwel --> politie "handelt" --> man komt te overlijden.
    Treurig, maar hoe wordt er gereageerd? "Politie gebruikt bruut geweld" "Politie volgt VS" etc. etc. Ja, dat is populistisch geneuzel in de ruimte. Zodra uit de autopsie blijkt dat die vent een overdosis pillen in zijn lichaam had blijft alleen je "bruut" geweld staan. Poe poe, bij een gemiddeld dronken persoon wordt nog harder gehandeld dan in het filmpje.

    Wat zien we?

    Filmpje 1: een aantal agenten zijn bezig met de arrestatie van een persoon die klaarblijkelijk al op de grond is gewerkt. Waar zie jij bruut geweld?
    Filmpje 2: Een aantal agenten zijn bezig de zojuist aangehouden persoon te mobiliseren om af te voeren. Hier val jij over, want, uit het filmpje concludeer jij dat de man "dringend" medische hulp nodig heb. Best knap, op basis van pauper materiaal een conclusie trekken.

    Als de man nog een ademhaling had, maar niet reageerde op prikkels (roepen, vlakke hand slaan) is daar medisch gezien weinig dringends aan, zeker niet op een festival na een arrestatie.

    Maar nee, laten we met zijn allen rellen, want de politie heeft verkeerd gehandeld, "want het staat op youtube!!!:??!?!?!!"
     
    L.A. vindt dit leuk.
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als er sprake is van een overdosis pillen, waarom heeft de politie geen medische hulp erbij gehaald? Maar blijkbaar als je iets doms roept heb je opeens geen mensenrechten meer in dit land. Echt eng hoe mensen iedere keer een excuus zoeken om het falen van de politie te verdedigen.

    Wat kan mij het schelen wat een of andere retard roept. Wat de politie doet boeit mij wel. Hun zijn de gene die betaald krijgen en voor de veiligheid zorgen. Als je niet eens meer veilig bent bij de politie wat blijft er dan nog over? Kom op zeg. je duikt met een groep gasten op 1 man, hem arresteren en op z'n minst in leven houden moet toch mogelijk zijn.
     
    Juunanagou vindt dit leuk.
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Roepen dat je een wapen hebt scharen onder "iets doms roepen" ? :x

    Echt eng hoe mensen heel hard kunnen roepen hoeveel rechten ze wel niet hebben, maar vergeten wat voor een verantwoordelijkheid danwel fatsoen in hun donder daar bij hoort.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De volgende keer is iemand de Bob en roept "ik heb een wagen" om z'n vrienden naar huis te brengen. Politie hoort het verkeerd en er is weer iemand overleden. Ik zie niet in waarom de reden waarom iemand gearresteerd wordt relevant is. Mensen kunnen ook onterecht gearresteerd worden. Ja, in dit geval heb je minder sympathie. Maar dit maakt de politie niet minder onschuldig.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Beetje raar dat een man die gearresteerd is ineens geen rechten meer heeft volgens sommige. Er is duidelijk iets mis met die man, paar klopjes op de wang gaat hem er echt niet boven op brengen. Hij heeft duidelijk medische hulp nodig. Maar geen een agent bekommert zich om hem alleen maar hoe snel ze hem in een busje kunnen sleuren om het hele voorval voor de rest te kunnen vergeten.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Goedendag wat een dooddoener. "Weer iemand overleden" terwijl je nog steeds de doodsoorzaak niet weet. Daarbij, een bob zal zich ook zo hard verzetten bij een arrestatie dat er 5 man nodig zijn ja. Ik zie niet in waarom jij zo hard focust op het feit dat de politie hier per definitie fout zit, alsof alles waar ook maar een geur van menselijk handelen bij zit van de politie iets is wat gigantisch moet worden afgekeurd. Je hebt te maken met mensen die een inschatting moeten maken. Het scenario waarbij een man, op een festival, mogelijk onder invloed van alcohol en/of drug, roept dat hij een wapen bij zich heeft 1 dag nadat er in Tunesie een slachtpartij heeft plaatsgevonden is een scenario waarop niemand zich op dit hele forum ook maar 1 keer heeft voorbereid.

    Denk eens na, op zo'n moment handelen, waarbij je altijd uitgaat van het ergste, is een kwestie van aanhouden en de mogelijke dreiging wegnemen. Dat daarbij 4 man nodig zijn omdat de "dreiging" zich verzet bij arrestatie is iets wat blijkbaar iedereen vergeet.

    Maar nee, laten we vooral het stukje realiteit vergeten, lekker meegaan in de massa, en roepen dat de popo weer fout zit. Ook standaard van uitgaan dat de politie altijd fout zit.

    "Duidelijk" medische hulp? Het is een youtube filmpje op 30 meter afstand. Zie jij of deze man een ademhaling heeft? Zie jij of deze man zijn pupillen verwijden? Zie jij of deze man onder invloed is?
    Die antwoorden hebben we niet, dus laten we vooral niet conclusies gaan trekken. Als de autopsie uitwijst dat de man is overleden door verdrukking, mea culpa, dan dienen de agenten aangepakt te worden en is de wereld te klein, de voorbode voor wat betreft reageren zien we hier. Echter, als de man is overleden door een overdosis hoor je niemand erover.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik probeer juist aan te geven waar de fout zit van de politie maar jij haalt ff Tunesië erbij om je gelijk te behouden.

    [​IMG]
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja joh, lees jij even selectief Tunesie. Begrijp je ook wat ik neerzet?

    Hoe denk je dat de maatschappij reageert als er op een festival, een aantal uur nadat de hele media volstaat met aanslagen door Europa en Noord-Afrika heen, een manikale gek het vuur opent. Kun je je dat voorstellen? Heb je uberhaupt emphatie voor de agenten in deze context? Blijkbaar niet, want het enige wat jij leest is "Tunesie" om vervolgens met een plaatje je statement proberen te maken.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Omdat jij dingen erbij haalt om je gelijk te halen. Zowel jij als ik kennen de context achter dit filmpje niet. Echter geef ik alleen aan dat in het filmpje niet juist is gehandeld en tot zover heb je nog niks gezegd dan het integendeel beweerd.
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jeetje Killaz je bent wel bezig!:+

    Ik verbaas me eigenlijk ook op de vele fb berichten jegens de politie.. Alles maar afkeuren..
    Ik vraag me ook echt af wat deze mensen hadden gezegd als hij daadwerkelijk even een wapen had en het vuur opende..

    Waarschijnlijk hadden diezelfde mensen aangegeven dat de politie te schijterig is om in te grijpen.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dan zou de man waarschijnlijk nog leven en naar een paar jaartjes brommen weer vrij rondlopen. Dit land kennende.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat is helaas waar.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik haal Tunesie er bij om mijn gelijk te halen?

    Man, lees eens, ik haal Tunesie er bij om je te vragen in wat voor een situatie die agenten op dat moment zaten. In plaats van de verdrongen afkeur van jou op alles wat de politie doet. Hoe kun je, op basis van de filmpjes en het verhaal wat er bij hoort, afkeuren hoe de politie heeft gehandeld? De enige reden dat je vindt dat er niet juist is gehandeld is omdat de persoon in kwestie is overleden. Aan wat weten we niet, we weten alleen dat er in 4 minuten geprobeerd wordt om de persoon het busje in te laden en dat het "lijkt" alsof deze buiten bewustzijn is.
    Echter volgens jou is hij dood, heeft de politie verkeerd gehandeld en is hij dood door het verkeerd handelen van de politie.

    Best knap, op basis van een filmpje.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Klopt, ik ben ook een hele knappe jongen. Ik kan een filmpje helemaal afkijken en daarover een mening vormen. Hoe was je vakantie in Tunesië? Maar laten we niet te ver offtopic gaan en terug gaan naar het filmpje.
     

Deel Deze Pagina