1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Treurig, je mening verkondigen, maar zodra het inhoudelijk wordt de context helemaal vergeten.

    Overigens lag ik aan een andere Rode Zee, maar leuk dat je het vraagt.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Volgens mij hebben we nog geen.. 'wat ben ik nu met mijn vriendin aan het doen?' topic.

    ;-)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik leg in de rest van mijn post uit waarom het typisch is. Ik vind het ook typisch dat jij critici erop wijst dat je in het filmpje niks aan excessief geweld ziet, maar tegelijkertijd steeds aanhaalt dat die man om schreeuwde dat ie een gun heeft. Heb je dat dan wel op een filmpje gezien dat je daar zo van overtuigd bent? Of heeft de geloofwaardige politie dat gezegd, tegelijk met hun verklaring dat die man onwel werd in hun busje?

    Ik leg daar trouwens ook uit dat statistieken bullshit zijn. Tuurlijk krijg je deze cijfers als je zwarten profilet en bij voorbaat als verdachte behandelt; als je zwarten in achterbuurten opsluit met misdaad als grootste kans op een leuk leven; als je zwarten uit Afrika rooft en als beesten behandelt en ze dan eeuwen later probeert te domesticeren; als je er statistieken bijhaalt in deze discussie om te verklaren dat van racisme geen sprake is.

    Dat jij er statistieken bijhaalt bevestigt dat het gaat om racisme. Want wat zegt het nou dat de cijfers aantonen dat Antillianen crimineler zijn? Wat voegt het toe aan deze discussie? Antillianen zijn oververtegenwoordigd, dus het is niet typisch dat deze man wordt aangepakt? Dat is dus precies die denkwijze die zo fout is. Zwarten zijn vaker crimineel, dus het is logisch dat deze zwarte wordt doodgeslagen. Waanzin.

    "I am for violence if non-violence means we continue postponing a solution to the American black man's problem just to avoid violence."

    Dat zullen we merken als er een ongewapende witte man doelbewust wordt gesloopt door politie. Dat zullen we dus waarschijnlijk nooit merken.

    We hebben de onderzoeken afgewacht. Herinner je nog dat dit forum vol stond met reacties van racisten die het terecht vonden dat Rishi in z'n rug was geschoten door een lafaard. Ik heb het onderzoek afgewacht en Rishi was ongewapend. Diezelfde racisten verdedigen nu opnieuw racisme. Ik ben heel geduldig geweest, maar het enige wat ik tijdens al dat wachten heb gezien is hoe witte racisten de niet witten onderwerpen wegens hun witte superioriteitsgevoel. De PVV'ers die samen met de zwarten zitten opgesloten in de achterbuurt. De politieagenten die azen op kleuren en zo statistieken schrijven. De politiek die stelt dat niet witten maar wat harder moeten werken en pist op gelijke kansen. Het koningshuis dat cruiset in een gouden karretje met zwarte slaven die voor ze knielen. De witte supercultuur is doordrenkt met racisme. Ik wacht niet meer op de volgende bevestiging van het bekende liedje. Ik schaam me, ik keur af en keer me af.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wordt hier zo boos van. Leave that white man alone!

    [​IMG]

     
    RemcoM en Mallakai vinden dit leuk.
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit moet nep zijn! Dit kan namelijk niet bij ons oppermachtige witte ras.
    :+
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het stuk van Rishi hier heb ik destijds gemist. Maar als je die reacties toen racistisch vond, en misschien nu ook weer, is het misschien handig om de "meld" knop te gebruiken of iemand te quoten en het aan te geven. Ik weet dat ik het me in ieder geval erg aan zou trekken als iemand mij racistisch vond, en het dan zou willen weten. Daarnaast vind ik nog steeds dat er heel voorzichtig moet worden omgesprongen alvorens iets/iemand racistisch te noemen, en ik ben ook benieuwd hoe je dat beoordeeld?

    In het geval van Rishi bleek het om een bericht te gaan van een bedreiging door een vuurwapengevaarlijk persoon (bron) dat bleek later dus niet zo te zijn, maar ik kan me voorstellen dat de politie dan reactief te werk moet gaan om het gevaar te neutraliseren. Hoe dat bericht verkeerd is gegaan snap ik niet.. vanuit mijn "blanke" ogen zou ik denken 1) waarom rent die kerel weg als hij niks heeft gedaan en/of geen vuurwapen heeft 2) ik kan me voorstellen dat politie keihard ingrijpt op zo'n bericht om de mensen te beschermen. Terwijl jij misschien denkt 1) waarom moeten ze hem meteen doodschieten als ze niet eens 1000% zeker weten dat ie een vuurwapen heeft 2) tuurlijk rent ie weg want we krijgen altijd de schuld. [ok even klein voorbeeld hoeft niet realiteit te zijn natuurlijk ]

    Nou weet ik 1000% zeker dat ik geen racist ben.. het maakt mij geen fuck uit of iemand donker, geel, of paars is.. toch zijn het 2 totaal verschillende manieren van iets bekijken. Komt het dan racistisch over als ik het eerste denk? Alleen uit het laatste, en dat haal ik ook uit jouw post, zit heel veel frustratie, gevoel van 'anders' behandeld worden en moet eerlijk zeggen dat ik dat vrij pijnlijk vindt. Ik weet ook dat er echt nog wel racisme is en eigenlijk is dat schandalig in een multicultureel nederland in 2015 en ik vind het bijzonder treurig dat iemand dat zo ervaart. Dat moet ook absoluut uitgesproken en aangepakt worden. (ik denk overigens wel dat er verschillende vormen van racisme zijn).

    Maar JUIST daarom, omdat het zo kwalijk is, vind ik dat er wel voorzichtig moet worden omgesproken met het woord racisme. Want ook in dit nieuwe geval in Den Haag is eigenlijk nog niet duidelijk wat er precies gebeurd is. Juist daarom mag het niet zo zijn dat omdat het een donker iemand is het meteen gelinkt wordt aan racisme.
    Maar ik hoop dat ik in het begin van mijn post met geval van Rishi dat jij aanhaalde heb kunnen laten zien dat een andere mening hebben.. niet direct betekent dat iemand racistisch is. Dat klinkt heel duh logisch, maar ik bedoel meer dat er verschillende manieren van tegen iets aankijken zijn. Misschien zijn blanken wel heel naief en zien we het niet.. en misschien zijn donkeren wel bevooroordeeld door vaak meemaken van dit soort situaties.. Maar de scheidslijn tussen wel of geen racisme kan heel dun zijn. En ik hoop in ieder geval dat als je nu hier een post tegenkomt die je als racistisch ervaart.. dat je dat zegt.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Ook is het handig om daadwerkelijk te blijven staan wanneer gewapende agenten dat vragen. Tenminste, dat zou ik doen
     
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    En vervolgens ook niet grijpen naar een zwarte blackberry in je jaszak.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Le Lastpak vindt dit leuk.
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    In b4 "zie je wel"

     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    "We gaan Amerika achterna"
    "Zie je wel!!! Allemaal racisten"
    "Kut popo"

    Ontzettend tragisch dat dit is gebeurd. Het blijft mensenwerk en gebaseerd op inschattingen en optreden van mensen op soms rare situaties. Ik vind het echt dieptriest van sommigen hoe er hier in de laatste 3 pagina's gereageerd is over de politie en racisme in zijn geheel. Walgelijk zelfs.
     
    Kevf en Mallakai vinden dit leuk.
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En de popo pijpers hebben nog steeds praatjes.

    Er is nog altijd een bepaald soort volk dat zich aangetrokken voelt tot politiewerk. Screening is nog steeds niet optimaal.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    [​IMG]
     
    Corona en Le Lastpak vinden dit leuk.
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    beter een popo pijper dan een prison prag

    [​IMG]
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Een prison prag krijgt tenminste nog een pakje peuken na z'n dienst. :+ Wat politiepijpers eraan overhouden is mij een compleet raadsel.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yup want als iemand op een festival schreeuwt dat hij een pistool heeft en zich verzet bij de arrestatie dan is het eerst tijd voor een goed gesprek. 8)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    [​IMG]
     
  19. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Je kletst maar uit je nek. Ooggetuigen en omstanders verklaren dat de Arubaan nooit heeft geroepen dat hij een wapen bij zich had. Dit heeft de politie gewoon zelf VERZONNEN!
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tijd zat voor een goed gesprek als je hem niet vermoord yo.

    Maar goed, jullie verzetten niet bij zuurstofgebrek blijkbaar.
     

Deel Deze Pagina