1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisternacht zijn er 34 demonstranten aangehouden waarvan 11 minderjarig.
    http://www.nu.nl/binnenland/4079977/34-demonstranten-aangehouden-in-schilderswijk.html

    Verknipt:

    Echt wtf.....

    Hoe kan je überhaupt als agent normaal functioneren in een dergelijke buurt? Een buurt waar het blijkbaar bij de minderjarigen al goed fout gaat en er malloten zijn die zover heen zijn dat ze proberen je in de fik te zetten :x
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Zelfs in duitsland was er een relletje ivm wat er in den haag is gebeurd
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mensen kijken teveel TV en hebben Amerika gezien. Dus ja laten we dat hier ook doen.
     
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan het filmpje helaas niet zien, maar de eerste comment is erg sterk. Het is inderdaad juist de groep die nu de racismekaart trekt die racistisch bezig is.

    De fam heeft zelf al aangegeven dat er ws geen racisme in het spel was en neemt ook afstand van het geweld. Treurig ook hoe dit escaleert. Er werd door politie en OM nl echt snel gehandeld. Agenten geschorst, doodsoorzaak achterhaald etc.. Nu wordt dat proces grof verstoord door deze shit. Terwijl er mi juist doorgepakt moet worden in het proces tegen de agenten.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    "Ik ben Schilderswijkahr" :lol:
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Is het ook racisme als je iets tegen blanken hebt @fredfenster ?

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
    Kevf vindt dit leuk.
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mensen haten je niet omdat je alleen blank bent Dyonko. :+
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kan oprecht geen andere reden bedenken.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    2 juli is vanaf dit jaar een officiële feestdag.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Voor mij is 2 juli al 31 jaar een feest dag :+
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Tekenend. Toen die filmpjes van het politieoptreden opdoken werd er door een aantal hier defensief gereageerd. De agenten werd de hand boven het hoofd gehouden en er werden redenen bedacht die hen zouden vrijpleiten. Richting het slachtoffer werden verdachtmakingen geslingerd. Even later blijkt dat het overlijden is veroorzaakt door de politie. Degenen die de agenten hiervoor verdedigden wijden een zinnetje om uit te spreken dat het niet goed is, en besteden vooral veel tekst aan het ontkennen dat sprake is van racisme. Na het nieuws breken in de straten protesten uit waarbij geweld en agressie voorkomt. Degenen die de agenten verdedigden en racisme ontkenden richten hun kanonnen op de relschoppers. Ik vind het tekenend dat sommigen hier genoegen nemen met een half woord om hun afkeer van het lot van Mitch Henriquez uit te spreken, maar vervolgens een groots offensief op touw zetten om de rellen die erop volgen in de spotlight te zetten en af te keuren.

    Ik ben heel benieuwd waarom je zo veel waarde hecht aan hoe de familie antwoord geeft op de vraag of er sprake is van racisme. Je doet alsof dit de doorslag geeft en mij de mond snoert. Kun je uitleggen waarom?

    Hebben Marokkanen dan minder recht dan Arubanen om te rellen tegen deze gebeurtenis? Omdat het slachtoffer ook Arubaan is?

    Waarom moet ik zo voorzichtig zijn in mijn conclusie dat sprake is van racisme, terwijl jij jezelf alle ruimte van de wereld biedt om op basis van twee omstandigheden te concluderen dat het moslims zijn die rellen?

    En wat heeft het ermee te maken dat het ramadan is? Vind je dan dat moslims hun religie moeten volgen? Of waarom betrek je dat erbij?

    Waar was jouw emotie bij hetgeen hieraan voorafging: "Vijf agenten zijn geschorst (maar zitten niet vast), omdat ze een ongewapende man hebben aangevallen. De ongewapende man is hierdoor overleden."

    Toen zei je niet meer dan: "Waarschijnlijk is de dood van de Arubaan de schuld van de politie geweest." Dat is misschien wel iets om eens bij stil te staan.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup, de retard die het hardst heeft geslagen is zwart. So what?

    I don't know if they fags or what
    Search a nigga down and grabbin his nuts
    And on the other hand, without a gun they can't get none
    But don't let it be a black and a white one
    'cause they slam ya down to the street top
    Black police showin out for the white cop

    - Ice Cube
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik mag hier graag een beetje discussieren over dit soort zaken, maar jij lijkt wel heel erg in een andere wereld te leven. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik helemaal nergens gezegd dat de agenten de hand boven het hoofd gehouden moet worden. Ik vind alleen het trekken van de racisme kaart op basis van een incident nergens over gaat.

    Je stelling mbt de Marokkanen snap ik al helemaal niet. Ben je nou echt zo blind om niet te zien dat dit gewoon als podium wordt gebruikt voor andere opgekropte haat? Er worden notabene anti-semitische leuzen gescandeerd en jij denkt dat ze aan het opkomen zijn voor de arubaan?

    Onder de Marokkanen is 97% moslim. Er zitten tussen de relschoppers dus de nodige moslims, dat kan niet anders. Ik vind het idd behoorlijk hypocriet dat de mensen die deze zogenaamde religie van vrede aanhangen notabene in de rammadan daar de boel kort en klein slaan.

     
    Mallakai vindt dit leuk.
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Fred, Marrokanen geven geen moer om Surinamers en Antilianen. Andersom overigens ook niet.

    En ja, dit weet ik uit eigen ervaring. Je hebt echt oogkleppen op als je niet ziet dat 95% van de relschoppers het piir doet om het rellen.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Marokannen hebben geen recht om te rellen maar dat hebben Arubanen ook niet
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    @Kevf zowel in het kritisch kijken naar bronnen/gebeurtenissen/omstandigheden als in het beantwoorden van mijn vragen ben je erg selectief. Zo maak je het jezelf wel erg makkelijk, vind je niet? Dan ben je niet zaken aan het bediscussiëren. Discussiëren heeft als doel het achterhalen van het juiste standpunt. Dat doe je door op een zo objectief mogelijke manier te kijken naar de beschikbare informatie. Wie zich in een discussie begeven, dagen elkaar uit met stellingen en argumenten. Ik vind het laf als iemand dan enkel ingaat op de dingen waar hij een antwoord op kan verzinnen dat aansluit bij zijn visie. Dan voer je toch geen discussie? Op mij komt het meer over alsof je zoekt naar houvast omdat je overtuigingen wankelen, en je bang bent om de opvattingen die je zijn aangeleerd in twijfel te trekken.
     

Deel Deze Pagina