1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444


    Zelf ben ik niet tevreden over in ieder geval de lockout en houding van m'n nek (weet niet of dat goed of slecht is).

    Tips, suggesties, adviezen, goeie / slechte punten?
     
    Nerrion vindt dit leuk.
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Naar boven kijken scheelt al een heel stuk voor je nek. Verder idd die lock, jezelf meer naar achteren 'gooien' kan helpen.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Deed dat op het begin veel meer, dat naar boven kijken. Tot op het moment dat ik twee keer enorme steken in m'n hoofd kreeg (alsof er iets knapte). Toen op internet veel gezocht en daar gelezen dat het een soort exercise headache is door te veel stress in je nek en dat het vaak is als je de nek onnatuurlijk ver naar boven richt. Daarbij ademde ik destijds ook niet waardoor er flinke druk op m'n hoofd kwam bij de lift. Dus probeer nu natuurlijker naar voren te kijken, alleen doe ik dat bij het locken niet blijkbaar :+.

    Thanks!
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind dat je bovenrig op het laatste stukje ook ineens naar voren gaat. Alsof je een bochel rug hebt. Terwijl je hem zodra je gaat liften wel recht houdt. Schouders naar achter trekken zal daar al wel wa t ij helpen icm je hoofd.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik kreeg juist het advies dat je "chin tucken" juist je spine rechter houdt. Advies van een senior trainer bij een privé gym. Kerel deadlift zelf bijna 300kg, zal wel goed advies zijn dan xD. Nu moet je wel je nek ook recht houden als je je lockout doet
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoeveel iemand tilt wil natuurlijk niks zeggen over iemands kennis.
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Maar je deadlift natuurlijk niet zomaar 300kg, dat geeft wel aan dat je bepaalde dingen wel op orde hebt.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maar hij lift niet 10 Kg meer omdat hij zijn kin op de borst houdt. Anatomie is key hier en daar kan Sostic veel meer over vertellen. Doe gewoon wat het lekkerst voelt zonder dat je houding daar onder lijdt. Het feit dat jij recht blijft kijken @Siemenn zorgt er voor dat je bovenrug bolt, minder cruciaal dan dat je onderrug bolt, maar je hebt het liever niet. Gewoon borst vooruit tijdens je heupbeweging en je bent er vanaf.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Lekker bezig Siemenn!
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Kin intrekken hoeft niet perse te helpen met die hoofdpijn klachten tijdens het trainen, daarmee creëer je mogelijk alleen maar meer spierspanning in je nek. Neutrale positie lijkt mij meestal het meest fijne. Form van je rug ziet er best ok, wel maakt je onderrug/bekken een lichte kipping move. Maar overall zou ik zeer tevreden zijn :)

    Tips: Hou je onderbenen rechter. Je knieën mogen bij de deadlift nooit (imho) over de stang komen, het valt nu best mee hoor maar als je tips wilt zijn we streng ;) Het gewicht iets meer naar je hakken verplaatsen zou helpen, daarbij blijven je armen ook in een rechte lijn naar beneden en gaan je knieën minder ver over de stang. Hiermee voel je als het goed is ook meer spanning op je hamstrings :) Ik heb het idee dat je moeilijk veel kracht haalt uit je onderrug, probeer iets meer vanuit je heupen te duwen zodat je glutes mee helpen. Daar wordt bij mij in ieder geval veel op gehamerd; op het moment dat de barbell voorbij je knieen komt, je heupen naar voren duwen en niet het gevoel hebben dat jij je bovenlichaam omhoog sjouwt.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    fack, dubbel...
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat je probeert te zeggen is de grond wegduwen ipv de BB optillen toch? Dat je dat gevoel hebt
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Er is één ding zeker: absoluut geen spijt van het filmpje. Thanks voor de tips. Ik zal ze na de vakantie (:'-() nog eens doorlezen en er bewust op gaan letten!!
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja zoiets ja, de beweging meer uit de heupen komen ipv de lage rug. Bij het laatste stuk zie je mensen vaak de fout maken te willen 'scheppen' met hun bovenlichaam, torso naar achteren sjouwen. Terwijl er zo veel kracht verloren gaat en er juist actief met de bekken naar voren geduwd moet worden om zo de extensie te voltooien.
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Deze week met de hitte bij wijze van test 5x gegaan (en over uurtje m'n 6e keer, dan Olympic lifting) als test hoe het lichaam zou reageren.
    Lange warming-up doet wonderen voor mij, en iets meer rust tussendoor voor water.




    @Sostic Hoe bevalt Crossfit tot nu toe?
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Crossfit is wel dope, leuke manier van trainen. Ben nog maar 1,5 week bezig met WOD's dus nog niet heel veel ervaring. Veel diversiteit in de training en de coaches zijn relaxed :)
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gebruikt er iemand wristwraps bij benchen en squatten? Sinds ik ben geswitched naar lowbar heeft mn linkerpols last. Las dat het kwam door lowbar. Welke zijn aan te raden en beetje betaalbaar. 50dollar en dan nog verzendkosten voor Gangsta Wraps/SBD vind ik beetje veel
     
  18. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Iemand die mij goede resistance bands kan aanraden? Ik heb een beetje onderzoek gedaan maar er zijn zo veel verschillende soorten..

    EDIT:

    Dit lijken me kwalitatief gezien de beste banden: http://www.fitness-seller.nl/power-bands/. Iemand hier ervaring mee?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2015
  19. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik heb thuis een halter/stang waarmee ik ook Squad. Maar hoe krijg ik dat ding in mijn nek zonder dat ik met optillen mijn onderrug belast?
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Power cleanen jonguhhh.

    Overigens zou ik 'm dan lekker voor je keel laten zitten, kan je front squaten. :D
     

Deel Deze Pagina