1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    OT: Mooie finale. Leuke strijd tussen die 2 fransen en die cummings.
    De finale van gister was ook mooi, met Kelderman die in de finale strand.
    Helaas konden Gesink en Mollema vandaag niet mee met de grote mannen.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Afstand naar mijn werk is 35km. Uurtje reistijd vind ik acceptabel.
     
  3. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    ah zo. Bevalt ie nog steeds?
    Heb de ivm de tour nog niet gereden helaas. Anders mis ik steeds de finale.
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Gisteren voor het eerst naar mijn werk gereden. Heenweg eitje. Terugweg wind tegen en zware benen van de ochtend. Best zwaar, maar ik vind het leuk om te doen. Morgen weer!
     
  5. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed bezig! Ik heb m nog niet echt getest na de eerste keer. Vorige week was de leukste tourweek met de bergen en deze week was het weer nou niet bepaald fijn.
    Ik heb de spatbordjes en het rekje achterop ook nog niet erop gemonteerd. Hopelijk komende week de hele week op de fiets.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
  7. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Haha arme van Avermaet :')
     
  9. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Hou je het nog vol?

    Ik ben deze week voor het eerst de hele week op de fiets geweest. Moest gelijk wennen aan de zadel. Niet dat ie niet prima zit. Maar gewoon weer even wennen om 5 dagen 2 keer per dag te fietsen haha. Had ook een gevoelig zitvlak deze week ;-)
    Verder rijdt ie nog steeds fantastisch. Op de terugweg rij ik sneller dan heen. Vaak in 16/17 minuten. Moet nog steeds de spatborden en het rekje erop monteren. Dan verwacht ik nog sneller te kunnen. Scheelt toch wel.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hmmm, ik vind hem wat duur. Volgens mij is de schakelgroep óf heel oud (want 7-speed maken zo op fatsoenlijke schakelgroepen al heel lang niet meer) of heel cheap (Shimano Tourney).

    Is het puur om te kijken of je racefietsen wat vindt, dan kun je zoiets best doen. Weet je eigenlijk al dat je het leuk gaat vinden en ga je het in de toekomst dus veel rijden, dan raad ik je het af. Je rijdt die zooi relatief snel naar de klote (met de daarbij behorende kosten), het schakelt ruk en je hebt met 7 verzetten achter wel erg weinig speelruimte (ketting staat snel te scheef).

    Ga je voor nieuw, maar is je budget beperkt, ga dan voor Shimano Tiagra 2015. Die hebben al 10 verzetten achter. Ga je voor gebruikt, kijk dan of je een fiets kunt scoren met Shimano 105 met ook 10 verzetten achter. Die schakelt heerlijk strak en snel. Daarbij lopen de kabels dan onder je stuurlint door, waardoor je niet van die "waslijnen" aan je stuur hebt hangen. Staat een stuk strakker.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nice, nooit geweten dat er morgen een etappe van de Eneco Tour langs Sneek komt. Meer dan 183 kilometer en 9 Friese Steden die aangedaan worden.

    Volgende drukte dus in Sneek, maar goed dat dit gebeurt. Er zijn veel wielrenners in het Noorden tegenwoordig. Van de week nog een gehad met een fietsbel. 8)
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Nog bedankt voor je feedback! Omdat ik (nog) niet veel wil uitgeven en ik wil beginnen of het wel echt iets voor me is (denk het wel), ga ik 1 vd onderste 2 modellen aanschaffen denk ik:

    http://www.marktplaats.nl/a/fietsen...acefiets-60-cm-shimano-105-bontrager-24s.html

    http://www.marktplaats.nl/a/fietsen...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

    ..waarvan ik denk dat het de eerste gaat worden. Is dat een beetje prima qua prijs/kwaliteitsverhouding? Graag hoor ik hier je mening over en evt. van anderen. :) Thanks!
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind dit altijd zo lastig...

    De verkoper van de Trek probeert je zo te zien op het verkeerde been te zetten. Ja hij heeft een Shimano 105 derailleur achter. Maar eentje uit een veel latere periode dan de rest van de fiets. Dat kun je ook zien aan de derailleur vóór, dat is een Sora (twee klassen lager). Grote kans dat de derailleur achter ook een Sora was, maar dat die kapot is gegaan. Dat houdt dus in dat de rest van de fiets ook niet van 105 klasse is (de shifters bijvoorbeeld). Leuk dus dat hij het in z'n advertentie zet, slim ook, maar ik zou er in dit geval niet teveel waarde aan hechten. Je ziet ook dat hij het heel erg bewust doet, want hij begint met het benoemen van de ketting! Ja, joehoe, dat is een Ultegra ketting, lekker spannend. Die kost 5 euro meer dan een "105" ketting.

    Als ik dan zie dat dit voor niet veel meer te koop staat, dan vind ik 300 euro gewoon teveel. Hij zou eerder richting te prijs van de Giant moeten gaan.

    Hoe lang ben je trouwens? Racefietsen met een framemaat van 60cm zijn behoorlijk groot.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Thanks man :) Ik ben 1m88. Dan is dat een goede framemaat toch? En wat vind je van die Giant dan. Maat van me zegt dat dat een prima fiets id voor beginners en zegt idd over die andere hetzelfde.
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind vooral het zadel van de Giant enorm goed bij de rest van de fiets passen... ;)

    Giant lijkt me een eerlijke fiets. De Trek overigens ook wel hoor! Alleen is het gewoon geen "105" fiets. Al met al lijkt me de Trek wel de betere fiets. Die heeft hoe dan ook een betere derailleur achter en zo te zien een carbon voorvork. Dat rijdt toch net wat lekkerder dan een alu variant, het filtert de trillingen op slecht wegdek er wat beter uit. De Giant kan overigens ook een carbon voorvork hebben (die van mij is ook gewoon gespoten in de kleur van de fiets) maar dat zul je even moeten vragen. Voor de rest lijken de fietsen me nagenoeg vergelijkbaar.

    Let trouwens even op de pedalen :) Het is een detail, maar dan nog. De Giant heeft "gewone" pedalen. Wellicht wel zo handig voor het uitproberen van het racefietsen (ik neem aan dat je nog geen schoenen hebt?) maar je mist dan wel een stuk van de racefiets ervaring. Ik kan op mijn racefiets véél sneller accelereren dan op mijn gewone fietsen, omdat ik door de click-pedalen veel meer slagkracht heb. Ga je voor click-pedalen dan zijn de pedalen van de Trek eigenlijk weer te ouderwets. Die heeft Shimano SPD pedalen terwijl je tegenwoordig absoluut SPD SL pedalen moet hebben. Die kosten overigens niet veel, ze zijn er al vanaf ongeveer 4 tientjes. Dit model raad ik je absoluut aan. Ze zien er echt mooi uit en zijn goed betaalbaar. Ik heb nagenoeg dezelfde al 5 jaar op m'n fiets zitten en ze functioneren nog helemaal goed.

    Als we dan toch naar details kijken; de trek heeft al een draadloze fietscomputer. Ondanks dat zo'n ding voor het fietsen op zich niets uitmaakt is het wel heel fijn om te hebben. En draadloos is dan absoluut de beste optie, simpelweg omdat zo'n draadje er echt niet uit ziet :cool:
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Thanks voor al je info man! Ik stuur je ff een PM.
     
  17. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuk joh die VUelta!
    Vooral omdat DUmoulin zo fantastisch rijdt :D
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat rijdt die jongen verschrikkelijk goed zeg :eek::eek: Verliest vandaag weer max 20 seconden ofzo?

    27 seconden dus. Dacht dat het minder was :'-(
     
  19. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    podium is sowieso in zicht met majka op 1.35 min en Dumoulin op 1.51!!
    Dat zou al een fantastische prestatie zijn. Wie had dat verwacht na zo'n pech tour
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Obscure Thing vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina