1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb serieus geen idee waar dat over gaat. Ik zal het morgen eens lezen/bekijken.

    Ik las onlangs wel dat UK schijnbaar het nieuwe doelwit van de IS is en dat er vandaag iemand in de UK is neergestoken door iemand met een machete. Hij zou weer een aanhanger van IS zijn. Maar ja....overal gebeuren steekpartijen en dan is iemand niet meteen van de IS. Tenzij het echt overduidelijk is, maar dat kon ik nou niet zeggen van het artikel.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik meen dat er werd gezegt dat hij riep "this is for syria" voordat hij die persoon neerstak, maar dat de verband met IS nog niet gelegd werd. Voor de rest heb ik er ook niet veel over gezien/gelezen.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Let wel: IS probeert zoveel mogelijk te claimen.

    Die schietpartij in de US is natuurlijk niet door IS georganiseerd. Kans dat dit voor UK ook geld.
     
  5. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    En ondertussen wil onze populistische vriend Trump de grenzen van de VS sluiten voor moslims.... Neem aan dat ze om dit te controleren een bacon test gaan invoeren bij de douane ofzo... Een verbod op de verkoop van vuurwapens is dan blijkbaar niet een logischere actie. Mexicanen mochten er geloof ik ook al niet in van Trump, dus wordt lekker rustig in de VS als hij president wordt...
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    :lol:haha, wat een gast
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja kunnen er wel om lachen, maar wat als deze druiloor echt president wordt van het economisch en militair machtigste land ter wereld. Wordt een groot drama...
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Over IS gesproken:

    No shit. Dat kon ik ze ook wel vertellen. Wordt niet het overgrote deel van de wapens op de wereld in deze 3 landen geproduceerd? :lol:
     
  9. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Denk dat Rusland en China meer wapens produceren/exporteren dan Belgistan hoor :p Maar die werden ook genoemd in het onderzoek van Amnesty.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Die zullen vast wel (China en België ontlopen elkaar niet heel veel in de tijd waarin deze wapens waarschijnlijk zijn geproduceerd, tegenwoordig wel) ook genoemd zijn.

    Het gaat puur om het punt dat ze een open deur in trappen. Natuurlijk is de kans groot dat een willekeurig wapen van oorsprong van een van de grote wapenexporteurs komt. :+
     
    Zilverpijl vindt dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha ja nogal een open deur.
    Sowieso vind iedereen het oké dat Frankrijk/US wapens levert aan Soennitische reli haatbaardjes.
    Dit mag geen verrassing heten dan.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En ik maar denken dat terrorisme een globaal conflict is... Maar wat doen al die asielzoekers hier in Europa Assad? Tuurlijk heeft Nederland het recht om ook deel te nemen. De hele wereld is momenteel slachtoffer omdat die idioot niet wilt aftreden.
     
  18. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Een groot deel van die asielzoekers vluchten voor westerse bommen en door het westen/Turken/Saudi's bewapende terroristen. Dus de hele wereld als slachtoffer van Assad bestempelen lijkt me niet echt reeel. Iedere partij in dit conflict is zowel slachtoffer als dader (m.u.v. de normale burgerbevolking).

    Ik denk dat Nederland op basis van de VN resolutie wel het recht heeft om bommen op Syrie te gooien. Als ik het goed begrepen heb staat er in die resolutie dat IS door alle lidstaten met alle mogelijke middelen bestreden moet worden hetgeen wat mij betreft ook bombardementen inhoudt op IS. Echter zou het afsnijden van nieuwe jihadisten, geld en wapenstromen naar IS een stuk effectiever zijn dan bombardementen naar mijn idee. Dan storten ze vanzelf in elkaar en kunnen Rusland/Syrie/Iran alles op de grond afronden. Zou een hoop westerse burgerslachtoffers besparen in Syrie, hetgeen de aangroei van nieuwe anti westerse terroristen in de regio zou doen verminderen.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hm, grote deel van de mensen in Syrië vlucht voor terroristen.

    Of is het daarom dat het in gebieden gecontroleerd door SAA het drukker is dan in steden als Raqqa...?

    Verder trouwens een zeer interessant interview. Ja hij heeft vaak ongelijk, maar vind hem intelligent overkomen. Zo wist hij bijv dingen over NL (Wilders etc) te noemen.
    En ik blijf er ook bij dat hij in de kern gelijk heeft, hoe geweldadig hij als dictator ook is.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind hem maar naief. Het Westen krijgt steeds meer invloed in het middenoosten en regimes zullen uiteindelijk toch geen stand meer houden. Uiteindelijk krijgt hij zn zin toch niet en had een hoop slachtoffers kunnen besparen door mee te werken.
     

Deel Deze Pagina