1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...wart-miljoen-immigranten-verwacht-in-2016.htm

    een kwart miljoen immigranten verwacht in 2016 waarvan 70.000 vluchteling. Een populatie die zorgt voor netto aanwas in Nederland en een populatie die naar schatting voor twee derde altijd werkloos blijft, slecht intergreert en ons huidige sociale vangnet veel te veel onder druk gaat zetten:

    http://nos.nl/artikel/2075499-integratie-asielzoeker-verloopt-traag.html

    Daarnaast, als België en Duitsland hun strengere beleid doorvoeren en er niks in Nederland gaat gebeuren verwacht ik dat die aanwas nog vele malen groter wordt.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat een onzin.
    Er zijn tot nu toe meer slachtoffers dankzij de inval van het Westen.
    En dat alles onder het mom 'humanitaire missie'. En dit is de zoveelste keer al.

    In 1999 bombardeerde we Servië met als gevolg 225.000 doden onder het mom 'Servië pleegde genocide'. Ja, Milosevic vermoorde enorm veel moslims, maar van genocide was geen sprake. Ten minste, niet door Serven of Kroaten. Gevolg: Kosovo is de grootste boevenstaat van Europa. Het uiteindelijke vredesakkoord leek veel op dat van Vance-Owen uit 1993, dat toendertijd al zo goed als akkoord was voordat Clinton ingreep en de oorlog startte. We hebben het hele sociale systeem lam gelegd door scholen, bedrijven, industrieterreinen te verwoesten.
    Opmerkelijk: de bondgenoten van het Westen was de KLA, rebellen die zich veelvuldig schuldig maakten aan ernstige oorlogsmisdaden zoals verkrachting en moord etc (net als het Servische regime).

    In 2011 bombardeerde we Libië met maar liefst 9.700 airstrikes. Eenderde van de doelwitten waren burgerdoelen. Volgens de NATO was het slechts een kwestie van tijd dat Ghadaffi een genocide aanval op zijn burgers zou lanceren wat zou moeten denken aan perikelen uit Rwanda. Volgens Obama zou Ghadaffi de stad Benghazi in as leggen. Daarom legde US maar het hele land in as.
    Acheraf bleek dat Bhengazi vooral een Al Qaida stad was, zoals Ghadaffi dus altijd al gezegd had.

    In 2003 bombardeerde we Irak wat tot 60.000 doden heeft geleid excl burgers onder het mom 'Hussein heeft een nucleair wapen'. Wellicht wel het bekendste voorbeeld dus ik houd het kort: de bom werd uiteraard nooit gevonden, 'we' hebben er 8 jaar geprobeerd wat van te maken. Irak is nu een failed state met dagelijkse aanslagen en groeiende IS aanhang.

    Etc etc. Ik kan nog Somalië opnoemen, ook een land wat er geweldig op vooruit gegaan is...
    Afghanistan is al sinds 1979 door de US vernietigd. Dat land lijkt zich niet zelfstandig te mogen ontwikkelen. Ik durf bijna te stellen dat ik ook wel zou radicaliseren als ik in dat land zou wonen.

    Nog 2 andere voorbeelden van 'humanitaire missies':
    - Hitler valt Polen binnen (1939)
    - Putin valt de Krim binnen (2014)


    Het wordt eens tijd dat we leren van de vorige humanitaire missie voordat we een nieuwe beginnen.
    Ik hoop nooit dat er dus een regime in NL komt. Niet vanwege het regime zelf, maar vanwege de buitenlandse bombardementen die dan plaats zouden vinden.
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Assad heeft altijd goede banden met Rusland gehad en heeft daarmee een sterke bondgenoot. Daarnaast heeft hij ook gezien hoe het met Gadaffi en Mubarak is afgelopen. Vanuit dat oogpunt is het niet meer dan logisch dat hij niet vrijwillig opstapt. Daarnaast kan ik me voorstellen dat een president van een souvereine staat zich niet maar zo laat wegsturen door het Westen.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat dacht je van het feit dat Assad in 2014 democratisch is verkozen door het volk? Waarom zou je dan aftreden :D

    Hij kreeg 88% van de stemmen in een land waar maar liefst 73% (!) heeft gestemd.
    Daar kan Nederland alleen van dromen!

    Volgens de VN waren dit trouwens legitieme verkiezingen.
    [yt]

    Nog opmerkelijker: dit is duidelijk een VN congress. Toch is dit vrijwel nergens te vinden, alleen op niet-Westerse media.
    Die hebben het allemaal over niet-legitieme verkiezingen zonder heldere bronvermelding.
    Sterer nog, het werd live via de website uitgezonden maar plots gewoon offline gehaald. Why?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als we een regime krijgen dat goede banden heeft met de rest van het Westen zou er in principe niet veel aan de hand moeten zijn. Kleine landen moeten gewoon luisteren naar de grootmachten. Het is niet anders.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat een enge post zeg. Eng dat je eigenlijk nog gelijk hebt ook.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Moeten gewoon Saddam Hoessein tot leven wekken.
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dus als Obama besluit dat hij mark rutte en de vvd helemaal zat is, moeten ze maar vertrekken? Nederland had zich niet moeten verzetten tegen grootmacht Duitsland in wo2? Grootmacht rusland stond volledig in zijn recht bij de annexatie van de krim en oekraine mag daar niets van zeggen? En het verzet tegen de slavernij was zeker ook niet goed...de afrikanen hadden gewoon moeten luisteren naar de grootmachten uit die tijd....

    En wie bedoel je trouwens met grootmachten...ook rusland en china of bedoel je te zeggen dat de hele wereld inclusief jijzelf op de knieen moet voor uncle sam. Ps. Volgens mij had assad toch echt grootmacht rusland aan zijn zijde, dus op zich volgde hij je instructies wel...
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wanneer de VS naast je zit door de overname van Irak moet je natuurlijk niet de kant van Rusland kiezen.

    Wat goed of fout is, wat iemands recht is. Zo moet je niet denken. Iedereen handelt uit eigenbelang. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Tyrant : Heb je posts gelezen, boeiende materie. Kan eigenlijks alleen maar zeggen: Wat is het Westen toch ver!@#$%^d. Ik censureer mijn woorden bewust, maar ik begrijp je lange post van 10.45 gisterochtend helemaal. Laat Poetin en Assad nog maar even dwarsliggen, maar toch heb ik een brandende vraag voor je.

    Wat weet jij van de Rothschilds en die andere 7 grote bankenfamilies? De Rothschilds in het bijzonder. Misschien ben ik een complotdenker, maar ik vertrouw die naam al een tijd niet meer en vroeg me af of jij mijn twijfel weg kon nemen, zelfde geld voor de andere 7 bankenfamilies, maar weet ze zo gauw niet uit het hoofd. Van de Rothschilds kun je o.a. iets vinden ten tijde van Willem III zijn regering tussen 1688 en 1702, over Engeland en Schotland.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Volgens mij gaat het in dit geval niet om wat moreel juist is maar je eigen haard beschermen, waar LeLas op doelt. Doe jij als land niet wat de VS zegt en ben je economisch wel aantrekkelijk dan komt Uncle Sam wel langs voor een humanitaire missie.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    De Rothschilds zijn reptilians. Begint allebei met de R.

    Het is overigens niet het westen wat verkankerd is, maar de mensheid die nog altijd niet in staat is om op een non-destructieve wijze te voorzien in haar instinctieve begeerte naar macht en kapitaal.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup. Die Reptilians zitten verborgen in 'the inner earth' .

    [​IMG]

    btw, er komt een film erover! Check hoe awesome
     
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Palin for #2016
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Geen idee, in die theorïen heb ik mij niet zo verdiept. Volgens mij was dat allemaal beetje ver gezocht, maar wellicht een kleine kern van waarheid.

    Feit is wel dat landen als USA, Rusland, UK en Duitsland de groote wapenexporteurs zijn. Sterker nog nog, als je per hoofd van de bevolking kijkt staat NL op 1 (!). Nu ben ik geen pacifist pur sang maar met onze bondgenoten, de NATO en UN is dit natuurlijk enorme bullshit. Zo verdiende wij vorig jaar 874 miljoen met de export.

    Het heeft dan ook puur met geld te maken. Met wapens verdient het Westen geld en wapens worden gebruikt met oorlog. Nu hoef je dus ook geen genie te zijn dat landen gewoon baat hebben bij oorlogen, liefst zo ver mogelijk weg. Leuk dat we tegen het volk zeggen dat we overal mensen een goed leven gunnen, maar niemand start een oorlog omdat we medelijden hebben met de bevolking.

    Sowieso is het natuurlijk nogal hypocriet.. Wij leveren dus wapens aan ondemocratische landen die in een conflict zitten en zeggen vervolgens dat we daar geen oorlog willen :')

    Of nog een mooie: wij geven Indonesië ontwikkelingshulp, maar datzelfde Indonesië geeft veel meer geld uit om bij ons wapens te kopen. Leuke industrie dus ;)

    TL;DR: bepaalde bedrijven verdienen geld aan oorlog en alle bedrijven gaat het grootste deel van het geld naar enkele personen. Dus hebben bepaalde personen heeeeel veel baat bij oorlog? Jazeker. Hebben zij zoveel macht om deze oorlogen te regisseren? Geen idee.
     
    Zilverpijl, fredfenster en Yellow 13 vinden dit leuk.
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nee, Nederland verkoopt geen wapens aan Indonesie vanwege mensenrechten schendenis.

    Edit:

    Oh apart. Dat ging alleen om tanks dat werd afgewezen. Indonesie is de grootste afnemer van wapens buiten de Navo voor Nederland
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557


    Sinds wanneer? Naar mijn weten worden er volgend jaar nog wat oorlogsbootjes geexporteerd naar Indonesië.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is al wat jaartjes terug maar was toevallig in het nieuws dat we tanks gingen wegdoen om te bezuinigen.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430


    Episch, eindelijk gelukt! :D
    Er is vannacht geschiedenis geschreven.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2015
    fredfenster vindt dit leuk.
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    En nu lenen we toch weer tanks van Duitsland? Lekker bezig weer :')
     

Deel Deze Pagina