1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik ben al een jaar of twee erg tevreden met m'n Toyota Starlet.. :thumbs:
    Iedereen die ik spreek zeggen dat het onverwoestbare auto's zijn die lang mee gaan.
    Maargoed, dat ligt ook iets lager dan je budget.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    V
    Voor dat geld kun je ook een golf 4 kopen. Of een Corsa of Ibiza.
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ben wat rond aan het kijken voor iets vergelijkbaars, valt vies tegen moet ik zeggen.
    Alles van de VAG-groep is duur en heeft een miljoen kilometers op de teller.

    Budget dus maar omhoog gegooid naar €6000,- en dan komen de zeer complete versies van bijvoorbeeld een Ford Focus in de buurt.

    Ga vanmiddag naar een Focus kijken; niet de meest spannende auto, maar uit 2008 met maar 130k op de teller. Niet gek voor een diesel.
    Buiten dat, de PSA diesels van rond die tijd zijn heerlijk.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Je trekt het niet om 20minuutjes in de trein te zitten?
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Zou ik ook niet trekken.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Edit: Fijn, heel verhaal weg :mad:



    Edit 2: TL;DR versie:
    Rijdt goed, full option (incl voorruitverwarming <3)
    Straks ophalen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Striker NL, AnubisNefer, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    We zijn een beetje aan het kijken naar een andere auto, we rijden nu in een Peugeot 307 benzine en gaan richting de 235.000km op de teller. Ik rij elke dag 100km voor werk dus haal de 22.000km wel. Wellicht interessant om dan eens te kijken naar een Diesel. Ik heb altijd al benzine gereden, maar ik denk dat het nu gewoon niet meer uitkan en Diesel goedkoper is. We willen nu graag wat groters en liefst ook zuiniger. Ik kijk een beetje naar Volvo (v50), VW Golf (Variant) en Opel Astra (Sports Tourer). We hebben een maandje geleden gereden in een Opel Astra Sports Tourer 1.4 maar dat viel ons niet mee. Ruim was hij wel, maar ik vond hem nou niet bepaald wat pit hebben en in vergelijking met onze 307 kon ik amper verschil merken. (wellicht dat een Turbo uitvoering meer pit heeft...) Maar ik vond het nou niet heel prettig verlopen bij de garage...

    Je zou zeggen klant is koning of in ieder geval dat de verkoper je waardeert dat je bij hun komt om te kijken naar een nieuwe auto. Maar toen ik vroeg of ik eens mocht rijden in de Opel kreeg ik nou niet bepaald gelijk een uitnodigende reactie.. Ik kom kijken met mijn vrouw naar een andere auto naar een merk die ik nog niet ken en dus geen flauw benul heb van hoe een Opel/Volvo/VW rijd. Is het zo raar om te vragen voor een proefrit? Wij voelde ons heel erg bezwaard en hadden geen fijn gevoel bij deze garage. Hoe pakken jullie dat meestal aan?

    We zouden graag volgende week een proefrit willen maken in een Volvo V50 en een VW Golf Variant. Pas dan kunnen überhaupt iets zeggen over welke wel- en welke niet lekker reed. Gelukkig staan alle 3 auto's in een andere garage maar wat mag je verwachten van de soepelheid in het proefrijden van een auto. Je gaat toch niet zo ff 10k+ uitgeven als je niet weet hoe het rijd?

    Wat zijn tips voor mij als oriënterende auto zoeker....
     
  8. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Een auto kopen heeft met emotie te maken. Als je bij een garage kut onthaald wordt bevalt de proefrit je minder goed. Ik zou je adviseren om gewoon naar je gevoel te luisteren en om de proefrit los te zien van de garage (wat dus niet makkelijk is). Daarnaast zou ik kijken naar de verkoper. Is hij vooral aan het vertellen of hij stelt hij goeie vragen en luistert hij echt.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Wat is de beste manier om je ruiten schoon te maken, zowel binnen als buiten. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik blijf altijd strepen of vegen zien. Nu met die laagstaande zon zie ik geen ene reet door m'n ruiten.
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ligt dat niet eerder aan je ruitenwissers? Probeer anders Rain-X.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Geen Glassex gebruiken o.i.d. Het beste resultaat krijg je met een goede glasdoek en geschikte glass cleaner.
    Zie hier: https://www.carclean.nl/producten/Interieur/Reinigen/Ruiten_en_glas

    Ik gebruik deze spray en deze doek
    De spray in combinatie met deze (droge) doek werkt super.

    Rain-X is een coating en volgens mij niet om schoon te maken, meer om na het schoonmaken het glas van een beschermlaagje te voorzien en het zorgt ervoor dat de regendruppels niet blijven hangen, maar er meteen van af glijden.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat is er mis met Glassex? :eek:
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dank je, ga ik morgen maar eens bestellen dan! Gebruik je die doek om de spray uit te smeren of om het te drogen?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik spray op de ruit en dan wrijf ik het uit en tegelijkertijd droogt het. Dit doe ik met dezelfde doek, ik gebruik deze dus droog. Belangrijk is dat je daarna niet de ramen naar beneden zet, omdat ze dan weer vies worden met die troep in de deurpost.

    Als je ruit echt heel smerig is met modder/pekel, dan zou ik ze uiteraard eerst even afspuiten met water (lees auto poetsen) voordat je de doek gaat verknallen
     
    Hoosie vindt dit leuk.
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ok vandaag een proefrit gemaakt in een Skoda Octavia 3e generatie (station uit 2013, 2.0 TDI (Greentech) en we zijn heel erg positief verrast. Ziet er goed uit, rijdt erg lekker, zit goed, heerlijk ruim op de achterbank qua beenruimte en een kofferbakruimte waar je u tegen zegt. Bij al dit moois komt natuurlijk een hoge aanschafprijs, en dit is voor ons het grootste bedrag dat we ooit ergens aan uitgegeven hebben (op de hypotheek na dan). We twijfelen nog een beetje tussen de Skoda en een VW (Golf Variant). Wat voor ons heel erg belangrijk is dat we met een veilig gevoel in deze auto kunnen gaan rijden en dat een eventuele diefstal gedekt kan worden door de (all risk) verzekering. Maar wat zijn jullie ervaringen met een (diefstal)verzekering? Een auto uit 2013 zal wel niet meer onder nieuwaarde dekking vallen maar onder dagwaarde. Ook dagwaarde is dan nog voldoende want ja zeg nou zelf... stel je bolide word gejat dat je dan toch nog ergens voor gedekt bent..

    Een VW is een auto dat over het algemeen erg in trek is bij dieven, dus daarom neigen we naar een Skoda (ok onder de motorkap een VW, maar toch niet letterlijk VW.) Wat te doen?!
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb ook nog altijd AllRisk voor mijn VW Polo 6R. Is een flink prijs verschil met gewoon WA, maar ze zijn inderdaad wel in trek die krengen. Geen idee wanneer ik hem weer naar WA wil gaan zetten :whistle:

    @titan1980 Ik zou in ieder geval niet de keuze van een nieuwe auto laten afhangen van het feit dat de ene iets meer wordt gestolen dan de andere. Het blijft altijd een risico, met elke auto.
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mag ik even ongegeneerd reclame maken voor mijn eigen wagen?

    koop dan!
    [​IMG]
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Kunnen je velgen alle soorten vlees snijden?
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Alles

    Lekker multifunctioneel :D
     

Deel Deze Pagina