1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Getekend: Reckuuza, hypotheekadviseur.

    Haha wow deze post :') Google dit gewoon.

    Dit is een beetje in het kader van 'gasten weten jullie na hoeveel km een Ferarri een onderhoudsbeurt nodig heeft?'

    Maar gefeliciteerd met je bonus van netto € 4.176,00.
     
    Zeepsop, Dyonko en Reckuuza vinden dit leuk.
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik kom uit op €4218
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben aan het kijken voor een carriere switch en wil graag een nieuwe opleiding gaan doen. Dit kan helaas niet voltijd omdat ik er echt naast moet blijven werken. Dus heeft er iemand hier ervaring met NTI, NCOI, LOI etc?
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    NTI werkt voor mij niet. In het verleden geprobeerd maar ik heb behoefte aan sociaal contact als het gaat om studie. Het is vooral een disciplinair ding waarbij ik niet kon omgaan met de vrijheid. Structuur ontbreekt gauw bij mij. Als je geen klasgenoten hebt om je huiswerk stress mee te delen is het super kut. :+

    Ervaringen over NCOI wil ik ook wel graag weten. Momenteel ziet het er wel interessant uit voor mij.
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wil je per se een studie vanuit huis doen? Er zijn genoeg hogescholen die ook deeltijd opleidingen aanbieden, behalve de reistijd zie ik eigenlijk alleen maar voordelen van een hogeschoool t.o.v. bijv. een NTI.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hier kijk ik ook zeker naar. Het ligt een beetje aan de opleiding die ik wil gaan doen of dat ook een mogelijkheid is. HBO verpleegkunde is 1 van de mogelijkheden, maar die wordt vrijwel nergens deeltijd aangeboden. En als het wel zo is, dan heb je vaak al een MBO verpleegkunde nodig.
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik doe zelf een deeltijdstudie Bedrijfskunde naast mijn baan van 36 uur. Goed te doen, maar wel even stressen rond het einde van elke periode.
    Ligt een beetje aan de mogelijkheden die je hebt en het sociale leven dat je ernaast wil hebben. Heb wel wat moeite om alle sociale contacten te onderhouden, maar het is niet anders.
    Maandagmiddag 14:40 tot 22:00 zit ik in de schoolbanken.
    Contact met medestudenten en de ervaringen hierin zijn doorslaggevend. Voor mijn studie is een goede werkplek ook echt een pre, ik hoef veel minder te doen dan anderen omdat ik in de praktijk al veel situaties tegen kom waar ik later de theorie dus bij krijg.


    En met het oog op werk: MIJN NIEUWE BAAN IS AWESOME! Zit op schema om in mijn eerste volle maand beter te presteren dan de anderen in mijn team, wat het natuurlijk extra leuk maakt ;)
     
  8. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Zijn er meer mensen die ontslag willen nemen, maar niet durven nemen? Ik ben nu een week ziek thuis en merk dat dit waarschijnlijk komt door me werk. Ik heb het al een 4-6 maanden niet meer naar me zin op me werk en merk dat ik nu lichamelijke klachten krijg. Ook al een paar keer in me hoofd gehad nu stop ik er echt mee, maar heb me zelf te vaak voor de gek gehouden met de gedachte het wordt straks waarschijnlijk wel weer beter maar dat is het uiteindelijk nooit geworden.

    Nu wil ik eigenlijk als ik straks weer beter ben gelijk zeggen dat ik ermee stop. Mijn tijdelijke contract loopt af eind mei en ik vind dat een mooie datum om stop te zetten. Alleen ik vind het moeilijk om ontslag te nemen. Heb een goed salaris, goede secundaire voorwaarden en hebben een super team en ik weet dat als ik ermee stop het bedrijf en ook mijn collega's het de komende tijd moeilijker gaan krijgen. Niet dat ik niet te vervangen ben maar mijn baas laat redelijk vaak blijken hoe blij die met me is en collega's geven aan dat ze het er moeilijk mee zouden hebben als ik weg zou gaan. Ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen en heb niet het gevoel dat ik lang zonder baan zal zitten, maar me baas is nu ik ziek ben ook gewoon zo enorm goed voor me dat ik me slecht voel als ik zoiets tegen hem moet gaan vertellen.

    Iemand tips of heeft er iemand ook wel eens in deze situatie gezeten?
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Luisteren naar jezelf. Collegiaal zijn is goed, maar moet niet de hoofdlijn zijn. Als een bedrijf jouw weg wil hebben, dan denken ze vaak niet verder dan.... Hoe kunnen we deze zsm wegwerken?

    Dat zal niet bij iedere bedrijf zo zijn, maar toch.

    Heb je jezelf afgevraagd wat het precies is dan met je werk waardoor je je zo voelt? Heb je dat ook wel is aan je leidinggevende verteld?

    Zo niet, wellicht is het daar nu tijd voor. Samenwerken is ook samen elkaar informeren over je situatie, zodat je wellicht samen tot een oplossing kan komen. Wellicht is de oplossing dichterbij dan je denkt? Dan zou het zonde zijn om dit alles weg te gooien.

    Ga nadenken waarom je fysiek eraan lijdt en breng dit in kaart. Straks ga je weg en zit je over 5 maanden bij je volgende baan in dezelfde schuitje. Dan héb je alleen tijdelijk je probleem verplaatst ipv de kern van de probleem te omschrijven, bespreekbaar maken en tackelen.

    Dit lijikt gewoon op vluchtgedrag en niet gegrond en structureel de basis van het probleem aan te pakken.

    Succes.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2016
    Garrett vindt dit leuk.
  10. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Bedankt voor je reactie.

    Op het werk ben ik een logistiek medewerker en regel de orders van een groot im- en export bedrijf. Heb nu het idee dat ik iedere dag moet vechten tegen een niet meewerkende klant en het uitvoerend personeel binnen ons bedrijf. Iedere dag ben ik bij wijze van spreken brandjes aan het blussen en dat terwijl ik er vaak geen invloed op heb. Dat vreet aan me, want heb zelf het liefst alles in eigen hand en vind het moeilijk om dingen uit handen te geven. Dit omdat ik dit een aantal keren heb gedaan, door bijv. meer verantwoording te leggen bij het uitvoerend en personeel en ook bij mijn collega's op kantoor. Dit is mij niet goed bevallen want ik ben het eerste contact persoon van de klant. En hierdoor kreeg ik dingen op mijn boord waar ik eigenlijk niks aan kon veranderen of wat in mijn ogen niet mijn verantwoording was.

    Dit heb ik een aantal keren aangegeven bij mijn leidinggevende, ook in jaargesprekken maar er is daar nooit op doorgegaan. Ik heb het aangegeven dat ik het niet naar mijn zin heb, maar er sinds dat jaargesprek niet meer aan mij gevraagd of het nu beter gaat of dat het minder gaat. En dat terwijl ik zo belangrijk voor ze ben? Paar keer flinke discussies gehad met mijn leidinggevende en heb nu meer het gevoel dat als ik iets zeg of ergens niet mee eens ben, dat hij denkt ooh daar heb je hem weer met ze grote mond. Het is imo te vaak zijn manier en er is geen andere manier. Kan hierdoor te weinig eigen invulling geven aan mijn eigen werk.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik zit met nogal een twijfelsituatie. Een aantal weken geleden werkte ik bij een wooninrichtingzaak parttime (baan A) naast school als webdesigner en verdiende daar 11,- netto per uur. Toen kwam heel kort op elkaar voor school de afstudeerstage deadline. Ik vond snel een stage als webdesigner bij een startup reclamebureau, regelde die stage plek en vulde mijn opdracht in voor school. Zij vroegen of ik de periode tot 9 mei (start stage) alvast voor hun kon werken dus heb ik dat geaccepteerd (baan B) en ben ik bij die wooninrichtingzaak weggegaan wat ze heel jammer vonden en waar ik altijd welkom was. Mijn beste vriend, tweedejaars van de opleiding die ik doe, heb ik toen aangedragen en die werkt daar nu part time in plaats van mij.

    Stage is vervolgens niet goedgekeurd door school en om een lang verhaal kort te maken mag ik pas per 1 september afstuderen. Goed. Ik niet blij, stage bedrijf niet blij. Wat nu tot die periode van september? Zij hebben mij een baan aangeboden. Eerst 5 dagen per week tegen een vergoeding van 800,- per maand. Daarmee ging ik niet akkoord want ik wil max vier dagen werken, dus heb een tegenbod gedaan van 1200 (ik ging ervanuit dat het netto was). Nu boden zij mij 1000 (bruto) aan, niet mee akkoord gegaan.

    Ze zijn startup en hebben niet veel te besteden oké. Nu gister een laatste bod gehad van ze voor 1200 bruto voor vier dagen per week plus een eenmalige vergoeding van 500.

    Nu mijn issue. Ik twijfel waar ik nu zal werken tot september.

    Baan A:
    + Verdien ik 11/u netto, 4x per week dus 1408 per maand~
    + Makkelijk webdesign werk
    + Samen met m'n beste vriend te doen
    + Leuk team
    + Reiskosten vergoed (ééns per maand volle tank auto met bedrijfspas)
    + 8,5 uur

    - Moet na verloop van tijd ook helpen met helpen klanten + verkopen (laminaatvloeren, pvc, zonneweringen, etc)
    - Moet op zoek naar een nieuwe stage voor September


    Baan B:
    + Bij een (start up) reclamebureau, kan er veel leren en divers werk
    + Leuk team
    + Ervaring
    + Gelijk ook mijn stageplek per september

    - Ongeveer netto 900 per maand (7,- per uur dan)
    - Zelf reiskosten betalen (dus hou nog minder over)

    Eigenlijk is het een voornamelijk een geld issue. 1408 netto vs ~900 netto. Plus bij bedrijf A kan ik soms ook drie dagen werken als ik dat zou willen. En elke eerste zondag van de maand is dubbel betaald dus dat zou die dag 22 per uur netto zijn, lol. Maar bij het minder verdiende bedrijf doe ik wel leuker werk en leer ik meer. Maar al kan ik natuurlijk ook genoeg leren wanneer ik ga afstuderen in september. En een nieuwe stage plek zal niet super lastig te vinden zijn ofzo.

    Daarnaast moet ik zelf dus een extra halfjaar collegeld gaan betalen en is natuurlijk lekker om veel te verdienen deze vier maanden.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2016
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Optie 2. Ervaring en het leren van nieuwe dingen is niet in geld uit te drukken.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Zeker in deze fase van je (werk)leven zou ik nu niet voor geld kiezen. Al is 7 per uur natuurlijk wel erg weinig(zelfs onder minimumloon?)
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Het is inderdaad weinig, maar als je die kant wilt opgaan, is werkervaring ook erg waardevol. Dan kun je na je stage elders aan de slag voor een fatsoenlijk salaris. Behoud je dit salaris dan straks ook gedurende de stage? Dat zou wel netjes zijn, aangezien stagevergoedingen normaal gesproken erg slecht zijn.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Zeker, dat is waar. Aan de andere kant zal ik gedurende mijn stage per september natuurlijk ook een hoop leren.

    Het is zwaar onder het minimumloon.

    Nee, dan zou ik voor 5 dagen in de week ~300 euro krijgen. Beetje wat iedere stagiair wel krijgt.

    Ik denk toch dat ik voor de eerste optie ga omdat toch wel genoeg ga leren gedurende mijn stage in September en ik echt wel wil gaan verdienen nu tot die periode. Bijvoorbeeld om nog op vakantie te gaan, alvast alvast om na mijn studie vrij snel op mijzelf te gaan wonen, en omdat ik samen met die vriend van mij kan werken daar wat me erg leuk lijkt. Dat ik dan ook na verloop van tijd moet helpen in de verkoop, so be it. Daar leer ik dan ook weer van. Het financieel verschil tussen beide is gewoon erg groot en die ervaring en kennis die ik bij het andere bedrijf op kan doen, tuurlijk dat zou erg goed zijn en daar baal ik ook wel enorm van.
     
  16. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Kan je niet combineren dan? 3dagen stage bedrijf, 2 dagemn bij die andere.
    Ervaring is echt belangrijk, vooral als je afgestudeerd bent en opzoek gaat naar een 'echte' baan.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dan verlies je een hoop ivm loonsheffingskorting bij de 2e job.
     
    hayabusa halo vindt dit leuk.
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Iemand wel eens bij een selectieavond van ING geweest? Zo ja, tips?
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Blijven glijerig en lachen doen en iedereen helemaal gekpijpen zodat jij die baan krijgt.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Ik heb binnenkort een 2e solligesprek. Ik heb t idee tijdens mn eerste gesprek al mn kaarten al op tafel gelegd te hebben.

    Hoe pak ik in godsnaam het tweede 'meer inhoudelijke' gesprek aan?

    Edit: ah bovenstaand advies komt helemaal op mezelf neer zie ik. Topper.
     

Deel Deze Pagina