1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Apple heeft een veeel prettiger besturingssysteem !!1! Je betaald voor kwaliteit!!

    DIT ^^^
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2016
  2. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    inmiddels aangeschaft en prachtappartaat zon mooi beeldscherm en snel!!!

    alleen valt me op de ventilator van de laptop hoor je wel ietsie.. niet erg maar wel n beetje...
    waar mn vorige laptp muisstil was....

    kan t zijn vanwege de zwaardere processor?? of?
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik heb op mijn stage aardig wat met Macs moeten werken en ze moeten supporten dus ik weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt (plus ik kijk wel alle keynotes van Apple en lees bijna alle reviews), maar wat is er nu echt zo veel beter aan OSX vergeleken met Windows 10?
    Windows 10 is wat mij betreft een enorme stap vooruit op Windows 7 en 8 op elk front, ik vind het zelf heerlijk werken.

    Ik wil al jaren de overstap naar Linux maken voor alles behalve gamen omdat ik ook van allerlei professionals en een aantal Youtubers hoor dat dat dé shit is (en ik heb redelijk wat ervaring er mee vanuit mijn vorige opleiding), maar dat is dus hetzelfde als met OSX, ik zie niet echt een redenen om over te stappen buitenom wat ik van andere mensen hoor, maar ik wil het wel proberen.

    En je moet niet vergeten, jij bent wel een OSX gebruiker en geen Windows gebruiker en je roept wel dat OSX zoveel beter is terwijl je volgens mij geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal hebt (geen soortelijke laptop op Windows oid).
    Zelfde geldt voor mij natuurlijk maar ik roep ook niet dingen als "Windows is het meest gebruikersvriendelijke, snelle..." omdat ik voornamelijk Windows gewend ben en het voor mij dus moeilijk te vergelijken is, en nu zeg je zelf wel dat je vroeger Windows gebruikte maar dat is waarschijnlijk ook met oudere versies en mindere hardware.

    En wat is er dan zo met die "synergie" tussen Apple producten wat ik niet met mijn Android telefoon, Chromecast en Windows PC/laptop kan?
    Dingen als met je Macbook telefoontjes opnemen en notificaties krijgen (wat Windows trouwens ook krijgt met de Anniversary update volgende maand) snap ik, maar verder?

    Nogmaals, ik ben helemaal niet pro-Windows of anti-Apple maar ik ben oprecht benieuwd.
    In het kort, ik hoor wel van mensen dat OSX allemaal zoveel beter is maar wat is er dan precies beter, buiten vage termen als "het is gebruikersvriendelijker" of "het werkt allemaal zo goed samen", maar wat specifiekere dingen.

    Hier nog een vergelijking die kijkt naar hoe snel een XPS 15 vs een Macbook is:

    Beetje een domme video maar je ziet wel dat de Macbook wat sneller is in het beperkt aantal test wat deze meneer doet (alhoewel ik vooral benieuwd ben naar bv Cinebench), dat kan omdat OSX beter op de hardware is afgestemd maar ook omdat de ssd van de Macbook sneller is.
    Als je een XPS 15 koopt met een 1tb hdd voor 2100 en er deze ssd bij in steekt voor 240 euro (die nog een stuk sneller is dan die in de Macbook) dan is de vergelijking misschien al een stuk eerlijker qua snelheid (en is de XPS 15 voor de rest naar mijn mening de betere laptop, OS buiten beschouwing glaten) en dan zit je nog steeds 460 euro onder een Macbook van 2800 euro.


    Om even terug te komen op wat voor laptop Fiasco het beste kan halen: Ik zou inderdaad ook gewoon lekker even wachten tot Apple met nieuwe Macbooks komt en het wat logischer word om er zoveel geld voor neer te leggen als er echt nieuwe nuttige dingen in zitten zoals een vingerafdrukscanner en de laatste hardware, maar als je nu een laptop zou kopen zou ik voor een Windows ultrabook gaan.
     
    AnubisNefer en Maddmonkey vinden dit leuk.
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Het is een vrij slanke laptops met inderdaad aardig dikke hardware dus dan word koelen wat lastiger.
    Mooi dat ie verder goed bevalt, ik zoek voor mijn vader nog een laptop voor op de keukentafel en dit leek me ook wel een goede optie.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Moet toegeven dat ik W10 niet uitgebreid heb gebruikt (nooit op eigen machine, wel op werk maar niet op mijn voornaamste werkplek). Ik heb wel high-end (Asus) ultrabooks gehad met goede specs, waar W7/8 gewoon kut op draaiden. Bovendien kwam de bouwkwaliteit nog niet eens in de buurt van een macbook. Ik hou niet van voorzichtig zijn met m'n spullen, Apple kan dat handlen, Asus kon dat dus niet.

    Het OS wist mij te hooken door de simpliciteit en overzichtelijkheid. Werken met verschillende spaces is voor mijn werkwijze heel chill. Spotlight dat razendsnel zoekt hoe ik wil. Ik hoef bij niks na te denken over wat ik nou aan het doen ben, het is allemaal heel intuïtief. Snappy, mooie animaties die bijdragen aan de soepele gebruikerservaring. (Nog steeds vage omschrijving, maar dat zijn wel mijn ervaringen van de switch die ik 3jr geleden maakte.)

    Qua ecosysteem is iCloud en AirPlay gewoon erg chill. Ik kan met m'n MacBook een muziekje streamen naar AppleTV, vervolgens op balkon gaan zitten en met m'n iPhone mijn gehele library navigeren. Foto's komen automatisch in de cloud zodat m'n iPhone niet vol loopt, staan direct ook op m'n Mac. Is vast functionaliteit die met andere OS'en ook te regelen zijn, maar Apple levert het zo out of the box, zonder te hoeven zoeken naar 3d party oplossingen of na te denken over hoe je het allemaal configureert.

    En tja, Apple is gewoon het enige tech merk met een fashionable uitstraling. Dat is voor velen een selling point en voor mij ook wel een factor die meespeelt. Keerzijde is dat anderen daar juist op afknappen en om die reden Apple links laten liggen :D
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja klopt dat qua bouwkwaliteit is wel een dingetje met sommige merken, met Macbooks heeft dat altijd wel goed gezeten maar als ik zo reviews van die XPS 15 is daar de bouwkwaliteit ook erg goed van.
    Komt er op neer dat als je een Macbook koopt dat je er van uit kunt gaan dat de bouwkwaliteit sowieso wel goed zit en dat je met een ander merk misschien wat meer research moet doen om er achter te komen hoe goed de bouwkwaliteit is.

    Het enige wat Windows voorheen wat ononverzichtelijker maakte is dat er inderdaad geen verschillende workspaces waren, een feature die al jaren in de meeste Linux distro's zit en die ik met Windows wel miste, maar dat zit inmiddels ook in Windows 10.
    Ik heb op mijn desktop PC wel verschillende schermen dus daar is het nooit een probleem geweest, maar ik heb op de laptop de laptop die ik voor mijn studie gebruik wel heel lang Linux gebruikt omdat ik daar wel verschillende workspaces mee kon hebben.

    De Windows 10 search feature is echt heilig bij mij, je ramt een keer op de Windows toets en je kunt zo alles doorzoeken, zowel je PC als het web dus dat is wel een flink pluspunt tov Windows 7/8.

    Ik vind animaties zelf altijd juist erg hinderlijk, heb ze op m'n Android telefoon erg laag staan, ze mogen er wel zijn maar ze moeten niet opvallend zijn.
    Dat vond ik altijd zo goed aan Windows Phone 7, de animaties waren er puur om het toestel sneller te laten lijken en laadtijden te overbruggen maar ze waren niet hinderlijk.
    Als ik meekijk met de Macbook van klasgenoten van mij word ik haast misselijk van de animaties, ik ben er geen fan van.
    Ik heb alles met Windows ook op een minimum staan qua effecten en animaties.

    En dat met iCloud en Airplay kan ik ook met Windows en Android, tuurlijk wat je zelf ook al zegt is het met OSX allemaal native en zul je met Android en Windows zelf wat meer initiatief moeten nemen.
    Ik heb gewoon Spotify en een Chromecast dus als ik van de fiets stap en achter mijn PC ga zitten kan ik zo vanaf mijn telefoon verder gaan met wat ik aan het luisteren was op mijn PC, en als ik naar de woonkamer ga en verder wil luisteren zet ik gewoon mijn stereo en tv aan en kan ik daar op verder luisteren.
    Ik kan ook een netwerkschijf op mijn laptop aanmaken, daar een lading series en films in gooien en dan vanaf de bank op mijn tablet de boel naar m'n tv streamen, dat is echt ideaal.
    Zelfde geld voor automatische foto backups, ik heb een hoop in Google drive staan maar ook veel documenten voor mijn opleiding bijvoorbeeld waar ik zo bij kan (en als mn phone vol zit steek ik er een grotere sd kaart in :+)

    Ook hebben de meeste van mijn klasgenoten met een Macbook ook Windows er op staan omdat dat voor sommige software gewoon nodig is of games niet goed op OSX lopen of er gewoon niet zijn.

    Ik snap heel goed waarom iemand alles van Apple zou kopen maar ik zou het zelf nooit doen, alhoewel ik al wel jaren met het idee zit op een Hackingtosh te bouwen of een Macbook of Mac mini te kopen zijn er altijd een aantal dingen waardoor ik het toch niet doe.
    Het komt er wat mij betreft op neer dat OSX en Windows 10 niks voor elkaar onder doen, maar dat er wel wat kleine onderlinge verschillen zijn.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Helemaal met Remco eens. Er is tegenwoordig amper onderscheidt behalve dat Apple alles voorkauwt en je met andere os'en zelf de ruimte hebt om het te doen.
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je verwoordt het nu erg suggestief natuurlijk ;)
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Wie weet er een chille laptop en ultrabook met minimaal Full HD goed backlit scherm en backlit keyboard? Budget 900-1000eu, 13 tot 15 inch.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is allemaal subjectief en vooral persoonlijk voorkeur. Voor mijn werk wil ik alleen maar Apple.

    Ik hoef echt geen Windows. OS werkt voor mij soepeler, intuïtiever, slimmer en vooral ook prettiger.

    MacBooks zelfde verhaal, maar dat komt door de OS. Design wise vind ik de MacBooks ook het mooist. En tja, mijn ogen willen ook wat.

    Ik kan me gewoon geen enkele Windows laptop opnoemen die ik mooi vind, laat staan in de buurt komt van mooi vinden.

    Los van de prestaties, specs etc.

    Ach ja, voor ieder OS zijn er voor en nadelen, maar ik verkies op alle fronten (behalve telefoon en tablet) voor Apple.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ach ik heb een voorkeur voor tablet PC's .. dus ben erg blij met mijn Surface Pro 4 :).. een Mac is een Mac niets mis mee
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    helaas had ik met mn nieuwe laptop na 2 dagen een blauw scherm dus heb m teruggebracht geld terugweer op zoek dus

    heb nu een mooie gevonden, maar echter heeft hij wel een TN paneel..
    nu lees ik dat IPS veel mooier is.... is dat verschil echt zo duidelijk zichtbaar??

    ik twijfel tussen

    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-pavilion-17-g187nd-1413714.html
    en
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product...medium=prijsvergelijker&utm_campaign=regulier

    tweede heeft een TN paneel eerste IPS, maar tweede weer dikke videokaart...
     
  13. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Jammer, net pech gehad dan.
    IPS is inderdaad wel een aardige stap omhoog van TN.
    Ik neem aan dat je al een andere laptop hebt, anders kijk ik nog even voor je.

    Ik kijk morgen of woensdag even voor je, moet voor nog 2 mensen een laptop uitzoeken.
    Ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit, redelijke processor, snel werkgeheugen en een SSD'tje.
    HP ben ik zelf niet zo'n fan van, over het algemeen niet zo goed qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid maar misschien zit dat met dit model wel goed.
    Ik zou even wat reviews van dit model opzoeken.

    Over het algemeen raad ik Lenovo, Asus of Dell gaan, die hebben over het meestal de beste laptops.
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat ding heeft een TN-paneel als beeldscherm. Je kunt er foto's mee bewerken op een extern scherm, maar op de laptop zelf zou ik dat niet doen.
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Niet over nagedacht inderdaad, had verwacht dat IPS panelen wel de standaard waren geworden eigenlijk.

    Nieuwe optie uitgezocht:
    Lenovo IdeaPad 330S-15IKB 81F500C0MH - Laptop - 15.6 Inch op bol.com: https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ide...0092684417?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

    Iemand iets beters/goedkopers? Dit is wel echt het maximum budget namelijk.
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Beetje laat zie het net pas, ben je er al uit? Anders kijk ik nog ff voor je.
     
  19. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Thanks, maar typ dit vanaf de Lenovo die ik hierboven heb gepost. Bevalt tot nu toe erg goed. Kijkhoeken van het scherm zijn geweldig en hij is snel genoeg voor wat wij er mee doen:)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Top! Mooi dingetje, ook echt niet duur. Ben zelf altijd heel tevreden over Lenovo geweest, 5+ jaar een Y500 gehad die net vervangen is door een Macbook. Was zo weer een Lenovo geweest maar was een Macbook nodig voor m'n studie. Echt niet normaal wat die doorstaan heeft haha. Gebruik m nu nog als portable game laptopje om bij vrienden bv Mortal Kombat en Mario Kart te spelen.

    Raad iedereen meestal ook een Lenovo aan, altijd goed geprijs, veel keus in verschillende modellen en kwaliteit altijd uitstekend. Mijn ouders hebben een HP, heb ik een SSD in gezet en die bevalt goed maar toch qua kwaliteit wat minder. Schroefjes ook wat te ver door gedraaid bijvoorbeeld wat ik bij een Lenovo nog nooit gehad heb.
    Op een keer na nog nooit problemen met Lenovo gehad. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met de hoeveelheid bloatware die Lenovo meelevert maar dat was altijd het enige nadeel. Maar daarvoor gebruikte ik altijd PC Decrapifierf of Bulk Crap Uninstaller bij klanten/kennissen of gewoon een clean install. Doen in princiepe hetzelfde maar Bulk Crap Uninstaller is een stuk geavanceerder, kun je ook Windows apps mee verwijderen maar als je niet weet wat je doet kun je ook teveel weghalen :p. Dus als er nog wat zooi op je Lenovo staat moet je een van die even proberen.

    (sorry ben een beetje in de ruimte aan het lullen :+)
     

Deel Deze Pagina