Omdat het eigenlijk wel zo netjes is om jezelf voor te stellen, neem ik ook even de tijd om dat te doen.
Mijn naam is dus Remy, Onderhoudsmonteur (MBO), mountainbikegek en een old-timer op gamegebied (denk ik zelf) 43 jaartjes oud/jong.
Vanaf mijn 10e jaar altijd al met computers (en crossmotoren) bezig geweest.
Omdat mijn vriendjes allemaal een nieuwe C64 kregen (Jup, nieuw ...) schreef ik op mijn kerst-wenslijst ook maar een 'personal computer'. Dit was tevens de eerste keer dat ik erachter kwam dat mijn vader weinig met 'kompjoeters' had ..., want het werd geen C64 maar een Spectrum Sinclair 128k.
Al vrij snel kreeg ik het BASIC door (Dankzij de complete bibliotheek die ik er bij gekregen had), en wist binnen no-time vrij simpele spelletjes in elkaar te typen...
Leuk en aardig, maar na een jaar of 1 1/2 was ik er redelijk op uitgekeken en ging verder met mijn andere hobby : Motorcrossen
Al met al gingen er een aantal jaartjes overheen, toen ik de kans kreeg om een Sega Mega-CD aan te schaffen met een lading spellen erbij.
Inmiddels had ik een vriendin, en ging samenwonen. De Sega ging de deur uit, en er kwam een PC in huis.
Ook daar moesten natuurlijk spellen opgedaan worden! Al met al een klein half jaartje kunnen genieten, tot ik erachter kwam dat de pc niet meer in staat was om nieuwere spellen te draaien.
Upgraden maar dan .. , voor een klein fortuin aan nieuwe hardware in de pc gestopt.
En ja hoor ... een half jaar daarna hetzelfde liedje .. alleen was de pc in zoverre uit-geupgrade dat ik alleen de behuizing nog gebruiken kon.
Een lege portemonnee verder, en een pc waar je op kon klaverjassen en patiencen ...
Hop, hand in hand met de vriendin richting de electroboer ...
Later die dag stond er een Playstation 1 in de huiskamer.
En ook hier begon de ellende weer ... , filmpjes die over bleven slaan.
Wat bleek: De lens in de allereerste Playstations waren redelijk slecht, en lazen de cd's niet echt lekker af.
Oplossing: Playstation op zn kop leggen ...
Zo kwam er plotsklaps een eind aan de relatie, en ging de inboedel marktplaats op ...
Alle eindjes weer aan elkaar geknoopt, en verder met mn leven dus ... lol
Het gamen begon ik te missen, en kocht (tegen beter weten in) een redelijke laptop om daarop te gamen.
Het ging allemaal lekker, tot ik Fallout 4 en GTA-V wilde gaan spelen ...
Alsof alles 2 keer zo langzaam ging! Lekker makkelijk natuurlijk, tijd zat om na te denken .. maar dit ging het ook niet worden.
Pinball FX2 inmiddels helemaal grijs gespeeld, en wilde meer ...
Sinds verleden week staat er bij mij onder m'n TV'tje en versterkertje een X-Box one S .
Wow ...
Gelijk wat spellen aangeschaft om de aankomende wintermaanden door te komen. (Als mijn 2e hobby niet aan bod komt: Mountainbiken .. )
Oa:
- Fallout 4 (Sinds de pc versie behoorlijk nieuwsgierig wat het spel me allemaal meer gaat brengen dan wat ik reeds gezien heb.)
- GTA-V .. die mag niet ontbreken!
- Rayman Legends (Old-school bankhangspel, is wel eens lekker voor de oude hersens! hehe)
- Gears of War 4 (Zat bij de XBox bundel) .. pfew .. ik als oud pc-gamer moest toch wel even wennen aan een FPS spelen met een controller ... (De eerste paar uur liep ik dus ook rond alsof het karaktertje onder invloed was van een tiental drugssoorten ...)
- Forza Horizon 3 (Mijn laatste racegame was er 1 uit de NFS series uit negentien-noach, dus begrijp wel dat ik de 1e uur met open mond rondjes heb gereden .. hehe)
Al met al een flink verhaal zie ik alweer .., mijn excuses hiervoor
(Typen gaat ook een stuk sneller dan 10 jaar geleden )
Groeten, en wie weet tot ziens/games!
RemyAMS
Klik om te vergroten...