1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Met dat soort zaken komt zoveel meer kijken, dat je gewoon niet op dat moment makkelijk kunt zeggen of het goed is of niet...het beide kanten opgaan zoiets.

    Volgens mij waren er weinig tegens vanuit NL toen dat ter sprake kwam hier....NL heeft ze ook gesteund, omdat onze regering dacht dat het een goed doel is.

    Om daar dan een paar jaar later zo makkelijk te zeggen dat Clinton het mede mogelijk heeft gemaakt om haar dan van wapengeil te beschuldigen is imo gewoon te makkelijk door de bocht.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je kunt dus niet echt specifiek zijn? Wat een wazige post.

    Ik post zelfs 2 links van Amerikaanse media die zeggen dat Clinton een warhawk is en het enige waar jij mee terugkomt is 'ja er zit wel meer achter'. Lekker makkelijk discussiëren zo, je kunt ook proberen duidelijk te maken waarom jezelf vindt dat de democraten momenteel een pacifistischere koers voeren dan de bv de Bush office.

    Het is niet zo dat Clinton alleen heeft gestemd he? Ze heeft zich actief ingezet om Libië kapot te bombarderen (als secretary of state!), ze heeft actief ervoor gezorgd dat rebellen in Syrië toegang hebben gekregen tot Amerikaanse wapens en ze heeft Iran publiekelijk bedreigd met 'totale destructie'.


    DUs nogmaals, wat bedoel je met 'er zit meer achter'. Jij wilt zeggen dat Clinton helemaal geen oorlog wilde in Irak, Libië en Syrië ofzo? Of dat ze militaire interventie actief heeft tegengewerkt? Want dat is niet zo, en dat bedoel ik met 'mede-verantwoordelijk'. Lees dit eens.
    http://foreignpolicy.com/2016/07/27...-2016-military-intervention-libya-iraq-syria/


    Discussiëren is prima maar doe dat dan ook met onderbouwing please. Dan kan ik ten minste ergens op reageren.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2016
    Kevf vindt dit leuk.
  3. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Inderdaad, en ze hebben moeten weten dat er met de dood van Ghadaffi een oorlog zou ontstaan door het machtsvacuum.. plus het bewapenen van rebellen idd.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, dude, ik zeg alleen dat dat soort dingen niet 123 beslist worden, en dat zij niet als enige beslist. Of dat nou achteraf goed of slecht heeft uitgepakt, tja...dat is achteraf lullen.

    Rebellen in Syrie worden bewapend omdat ze samen met hun bondgenoten (waaronder ook NL) Assad eruit willen knikkeren.....een logische stap dan toch?? Dat kun je haar dan toch niet kwalijk nemen met in gedachte wat toen speelde?

    Ik ben echt geen fan van de vrouw (verre van), maar imo wordt er te gemakkelijk dingen bijgehaald die je haar niet alleen kwalijk kunt nemen...dat was toen, dit is nu. Wil niet zeggen dat je alles moet vergeten, maar je moet het niet zo bekrompen bekijken omdat jij een hekel aan haar hebt. Bigger picture.

    Maar goed, hier heb je een linkje.
    http://www.slate.com/articles/news_...n_told_the_truth_about_her_iraq_war_vote.html
     
    RaouLioo en Nukem 007 vinden dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je hebt het over andere dingen... Heeft Clinton dan andere info dan Obama? Want die was tegen interventie in Libië.

    Het gaat niet om alle 3 de oorlogen apart hé. Jij licht met je bron alleen de Irak vote er uit. Ik heb het over het complete plaatje van alle oorlogen die ze graag wel zag plaatsvinden.

    En tuurlijk kun je aan zien komen dat de rebellen in Syrië gewoon jihadistische trekjes hadden. Rusland heeft ze daar nog voor gewaarschuwd. Jij doet nu alsof het een ongelukje was dat Is wapens heeft gekregen van USA, knap staaltje goedpraten.

    Maar enfin, jij kijkt dus anders op Clinton dan ik, ik ga er ook maar niet langer over door.
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Jammer, ik had nog zo gehoopt op Deez Nuts als president.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Holy shit. Zal je straks zien. Is er zo nutcase die dat nog gaat doen ook.

     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    W.t.f.

    Bijna aansporen tot moord dit.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798


    Waarom is de Nederlandse media zo fel tegen Assange ineens?
     
    Dedemsvaart vindt dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hah wat een rare gozer zeg, ik ergerde me al aan hem na 1 seconde met dat hoofd van hem :p.
    Verder is het wel goed recht om even te vragen naar toelichting natuurlijk.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Trump lijkt heel veel op Wilders. De hele tijd controversiële dingen roepen en aandacht genereren. Naar mijn mening zonde want de wereld heeft wat minder politiek correcte mensen nodig echter gaan hun veel te ver en het is gewoon triest.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Juist, en de Rust Belt is een soort UK dat uit de EU wilde of de suburbs van NL waar Wilders grote favoriet is.
    Daarom zou die gek nog kunnen winnen ook :')
    Kan het me alleen niet voorstellen eigenlijk.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De ware Islam laat zich helaas nu ook zien in het zogenaamd progressieve Indonesië:

    Boeddhistische tempels worden afgebroken en de overheid faalt natuurlijk weer met de veiligheid garanderen voor niet moslims.
    http://www.thejakartapost.com/news/2016/08/11/ethnic-chinese-flee-riot-city.html

    En natuurlijk zijn homo's ook stom volgens Allah.
    http://time.com/4447819/indonesia-lgbt-rights-islam-muslim-gay-bi-transgender/?xid=line

    Rip Turkije, Rip Indo.. Het is allemaal kut. :'-( De combinatie Islam en mensenrechten bestaat niet.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bestaat niet gaat wat ver, maar de tollerantie in de Islam is schrikbarend laag en daarnaast is het nog overduidelijk een geloof wat uit is op verovering zoals het christendom dat vroeger was.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Goed dat je dat er even bij noemt. Beleg van Jeruzalem eind 11e eeuw. Eén van de redenen waarom ze ons na 900 jaar nog zo haten. Heb me er meer over ingelezen en op Wikipedia vind je niet veel ''waarheid'', maar na googlen wel.

    Of zoals het door Jeremy Irons in Kingdom of Heaven word gezegd heeft daar tijdens het beleg van Jeruzalem een massaslachting plaatsgevonden. Zoals ik al zei is dat één van de redenen waarom Moslims ons Westerlingen, Christenen in het bijzonder, nog steeds zo haten over het algemeen.

    Overigens een aanrader voor de mensen die hier de main discussie voeren om je eens wat in te lezen over de kruistochten. In de media hoor je zo nu en dan ook wel eens moslims aan het woord die het steeds hebben over de kruistocht van het Westen. Veel antwoorden voor hedendaagse problemen met de Islam liggen namelijk bij die kruistochten, zoals de slachting van Moslims in Jeruzalem, eind 11e eeuw.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Eh..


    Verder hebben die kruistochten er helemaal niks mee te maken man. Vindt 1 moslim die zich nog vernederd voelt door gebeurtenissen uit de 11e eeuw :')
    Zoek het eerder in de kruistochten van de 20e eeuw. Of in de kruistocht van vorige maand (!), waar USA Airforce de halve stad van Manbij plat bombardeerden... De burgers die daar woonden zijn geen rebellen, geen terroristen en waren allesbehalve anti-Westen. Maar als er opeens drones over je hoofd vliegen die je halve familie vermoorden dan krijg je vanzelf wel een hekel aan Frankrijk en USA.

    http://www.volkskrant.nl/buitenland...-coalitie-mogelijk-verantwoordelijk~a4342522/
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  18. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Hoeveel drones vliegen er over Algerije en Marokko?
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Net zo weinig als kruisvaarders in de 11e eeuw ja.

    Ik snap je punt trouwens wel hoor, in feite komt het er gewoon op neer dat moslimfundamentalisten worden geindoctrineerd door haat-imams die het Westen als De Grote Vijand betitelen omdat dat zo in de Koran staat/geïntepreteerd kan worden.


    Maakt ook niet uit wat we als christelijke samenleving zouden ondernemen, die haat zal altijd blijven. Als Israel een hele zieke concessie zou doen voor Palestina bijv, dan nog zou elke moslim dat land gewoon helemaal kapot willen maken.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2016
    Nukem 007 vindt dit leuk.
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kruistochten? Het enige wat de VS doet is radicale moslims steunen voor financieel gewin. Irak verneukt, Iran verneukt, Syrie... Deed de VS maar kruistochten, dan zou de wereld een stuk beter zijn.
     

Deel Deze Pagina