Had de legs grap al verwacht . Heb ik 2 jaar geleden hier gepost: scheur in m'n patellapees onder m'n knie in eerste weken van stronglift 5x5 (als ik me niet vergis) waarin iedere sessie werd gesquat. Advies destijds was om eerst rust te pakken en dan met patellaband (onder je knie) negatieve {nogwat} squats te doen waarbij ik op trage wijze moest squatten met extra nadruk op weg omhoog. Maand of twee gedaan, met zo nu en dan forse pijn. Toen jaar lang gekapt door teleurstelling en patellaband weggesodemieterd. Maar nu kan ik nog steeds niet squatten. Omhoog komen als je onderin zit is m'n kwetsbare punt, als je dan kracht moet zetten. Vaak schiet de pijn er dan weer in als een messteek en heb ik er lang last van. Ik vermijd squatten daardoor. Leg press, curl, abductor, lunges doe ik wel.
Wellicht was ik niet al te duidelijk inderdaad. Wat ik doe is 2 dagen in de week sporten om het weet op te pakken in de avonden. En dan ongeveer:
Week 1:
A: vaste upperbody
B: vaste upperbody
Week 2:
A: vaste upperbody
B: benen
Vaste upperbody houdt in: bench press/shoulder press/lat pull down/seated cable row/bicep curls/tricep pushdowns in die volgorde. En dan steeds 2x8 hoogste gewicht (+ nog 2 setjes met opbouwend gewicht richting doelgewicht). Iedere keer hetzelfde dus, weinig andere oefeneningen.
Ik twijfel eraan om fullbody te splitten in tricep/borst/schouders en biceps/rug. Dan komt er ook wat variatie in de oefeningen (wellicht weer starten met deadlifts). En dan om de week benen.
Laatst bewerkt: 23 sep 2016