1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Mocht je nog interesse hebben in die cursus wat ik destijds heb gedaan, hij is weer verkrijgbaar. Precies dezelfde.
    https://www.groupon.nl/deals/the-shaw-academy-188
    Die 19 euro is het dubbel en dik waard.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ga waarschijnlijk in september aan een cursus Elements 14 beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2016
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Altijd nutteloos zo'n logo bij zo'n nutteloze foto...
     
    AntraXxX vindt dit leuk.
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hebben jullie ervaring met het kopen van 2e hands lenzen? En zo ja waar kopen jullie deze lenzen dan?
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geen ervaring, maar een kennis van me die mij geholpen heeft met mijn nieuwe camera raad www.cameranu.nl aan. Daar zijn met enige regelmaat lenzen en andere fotografie apparatuur tweedehands te koop, of nieuwe te leen. Is dat misschien een idee voor je?
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Wat de f... Kijk nou wat deze goedkope Nikon p900 coolpix in huis heeft.

     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik ben al een tijdje van plan om te gaan vloggen en heb wat ideetjes uitgedacht die ik nu dus wil gaan uitvoeren, maar ik weet echt niet goed welke camera goed bij mijn wensen en budget past.

    Wat voor mij belangrijk is is dat het geluid en de beeldkwaliteit redelijk goed zijn. Ik hoef niet elke porie te zien, maar wil wel scherpe beelden krijgen, ook als er wat minder licht is (dat bv straatverlichting alleen ook nog wel ok beelden oplevert)
    Als budget had ik 250 euro in gedachten, maar als het kwaliteitverschil heel groot is voor een paar 10tjes meer is ben ik wel iets meer bereid te investeren.

    Iemand tips/aanraders? :D
    @Fiasco @Matrix @Alexknl
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Op Youtube vind je veel filmpjes over (je eerste) vlogcamera kopen etc. Ben daar zelf niet zo in thuis in die compact camera's.
    Misschien heeft iemand anders hier ervaring mee. Succes in ieder geval.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Scar die gaat vloggen?

    Modder subscribed!
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  11. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Zal 'ns beetje gaan kijken

    edit, iig iets met een draaischerm is handig :+ & in hd kunnen filmen
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2016
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Instapmodel DLSR is zo'n 300 dacht ik? Systeemcamera wereld ben ik niet zo bekend mee eerlijk gezegd. Toen ik nog bij Media Markt werkte bij foto afdeling waren er altijd wel nette camera's met schuifbaar scherm en ingebouwde lens met een laag diafragma. Al waren die dingen ook al snel meer dan €300 als ik t goed heb.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ja voor thuis blijf ik voorlopig met mn D5000 filmen, maar ik wil een compactere voor de rest
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vandaag naar de herdenking van Market Garden. Ik hoop een paar foto's te schieten die later de moeite zijn om te bewerken. Als het weer mee zit, dan ga ik deze maand een photoshop cursus volgen, maar met de fotografe heb ik al afgesproken dat we dat niet doen als er nog van zulke warme dagen zijn als afgelopen week.

    Ik zal een aantal opdrachten moeten doen en krijg ook huiswerk mee. Huiswerk voor het eerst in tien jaar. :lol: Maar goed, heb er zin in vandaag! :)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inmiddels begonnen aan de eerste van vier lessen cursus, 2 uur per stuk, Photoshop Elements 14. Binnenkort krijg ik ook CS 6. Onderstaande foto is van de Ginkelse Heide en mijn eerste bewerking onder begeleiding van een professionele fotografe.

    Ik ben er zelf een stuk tevredener over dan mijn vorige, meer eigen, bewerking. Het zit nog in de kinderschoenen, maar ik krijg er steeds meer zin in.

    Ter vergelijking:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wat zal ik zeggen. Onderste is net alsof het uit een western film komt ofso. Veel te veel filter. Dan vind ik de bovenste prettiger om naar te kijken, veel natuurlijker (uiteraard). En als tip zou ik eens kijken naar de term "gulden snede." Horizon in het midden plaatsen is meestal een no go. Daarnaast is er ook geen onderwerp in je foto. Dat maakt het meteen heel saai om naar te kijken. Eerste link die ik tegen kom op google: https://vinkacademy.nl/fotografieti...l-van-derden-de-gulden-snede-en-het-verschil/

    Ik neem aan dat je het niet erg vind om kritiek te verwachten, anders plaats je het ook niet zomaar op een forum natuurlijk :)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik zie het niets (meer) als kritiek, maar als feedback, dat is niet bepaald kritiek, maar extra lesstof zullen we maar zeggen.

    Bovenstaande is slechts een eerste praktijkoefening, dus het word nog wel beter. Ik zal later eens kijken naar de gulden snede. Moet zeggen dat ik vind dat mijn eerste bewerking van foto's van de fotografe beter vind gelukt, maar die mag ik niet posten. Het ging om een stel houten pilaren aan de kust, maar aan de rechterkant zou het nog wat open moeten zijn na de horizonbalans, maar dat word nu een beetje geblokkeerd door een van de pilaren.

    Machtig interessant zo'n cursus, maar meer werk dan je denkt. Ik ga er vandaag of morgen nog wel even naar kijken. :) En die ''Western'' opmerking is helemaal niet erg. ;)
     
  18. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik wil graag binnenkort een fotoboek laten maken. Ook wil ik enkele eigen foto's aan de muur hangen thuis. In beide gevallen wil ik de foto's er uit laten zien zoals ze nu worden getoond op mijn monitor. Ik heb een testprintje van een foto laten maken en deze wijkt af van wat ik op mijn scherm zie. Met name wat donkere gebieden zijn nóg donkerder en hebben detail verloren. Het lijkt me dat ik dan eerst mijn monitor moet aanpassen naar werkelijkheid, en daarna de foto's weer moet aanpassen zodat ze er met de nieuwe scherminstellingen weer uitzien zoals ze er met de huidige instellingen uit zien. Ik zal van de week eerst eens proberen om zelf wat met instellingen te klooien zodat de foto op het scherm overeen komt met de print, maar dit lijkt me niet de meest betrouwbare methode. Heeft hier iemand ervaring met kalibratiesoftware of -hardware? Tips?
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inmiddels cursus afgelopen en iets betere skills vergaard. Ben wel een brildrager, dus zie niet alles wat ik doe. Onderstaande is de Waterpoort in Sneek, bewerkt na het maken van de foto op een zeer koude februari dag. :)

    Edit:

    Hier het origineel nog even:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Misschien niet perfect, die kleurversie denk ik niet, maar daar had ik een excuus voor. De kade rond de poort was op de originele foto slecht te zien, net als de lucht erboven. De lucht vind ik wel goed gelukt. Gewoon geschoten RAW. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Iets teveel contrast denk ik? Check dat lichtblauwe bordertje rond dat kasteel ;)
     

Deel Deze Pagina