Ik ga nu wat gewaagds zeggen maar..ik vind AC Unity de beste AC tot nu toe.
Wait, wut? Beter dan deel 2 en Brotherhood? Recka, jij kaolo gekke man, je bent niet goed. Ja ik ben sowieso niet goed.
Maar jongens. Deze game is prachtig en speelt voor een groot deel zo ongelofelijk fijn.
Prachtig ja. Want jezus de tering, dat ze dit zo vroeg al uit een Xbox One hebben kunnen persen. Ik blijf benadrukken dat Parijs echt een Godenparadijs is. Die lightning, die sfeer..alles is tiptop. Ja die lightning. Ik sta zo vaak stil in die tuinen, op daken, tussen de smalle, drukke straatjes, in de huizen, in de paleisen, bovenop een punt van een kerk, en alles is om je vingers er bij af te likken. Om op te vreten zelfs. Het is werkelijk waar fantastisch om er gewoon uren in rond te dwalen. Die hoeveelheid NPC's ook. Niet normaal meer. En het freerunnen gaat als een zonnetje (9/10x), en dan ren je weer ff op een guard, X, whop heerlijke kill. Gasbommetje daarop, rennen, whop whop, onder z'n benen sliden, hatstikkiedee. Die guillotinegun is ook een heerlijk meedogenloos wapen.
Ja ok het verhaal is niet hoogstaand (hoewel ik Arno best tof vind imo), en het einde is bagger..maar om eerlijk te zijn weet ik niet beter van een AC, geen enkel einde heeft me ooit voldoening gebracht in die reeks.
Unity heeft voor mij echt die next gen feel gegeven en ik ben gewoon verliefd. Parijs, heerlijke shit.
Straks Syndicate erinsmijten en daar verwacht ik een stuk minder van gezien het freerunnen er zowat is uitgesloopt en me de setting minder trekt.
Laatst bewerkt: 1 dec 2016