[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Zo ies natoer. Het doet mij meer als mensen het lijden veroorzaken. Vooral omdat het ook anders kan. Maar het blijft een beetje dubbel idd..

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    Lol wou net zeggen, dus mogen die slagers wel die varkens in elkaar stompen en creperend over de vloer slepen? Die gasten weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

Alexknl vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Wist je dat dieren ook geen belasting betalen? Daar ben ik dus ook mooi maar mee gestopt, zo is natoer ook!

Alexknl, Rampage en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Zeker wanneer er geld bij komt kijken, en dat is heden te dage altijd het geval... =(

L.A. vindt dit leuk.
  5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Jezus... kom op zeg. Het gaat er in de natuur soms wel harder aan toe als op die filmpjes. Dat die dieren zo mishandeld worden kan inderdaad niet ... of het nu zo gebeurd of humaan. Ze worden kapot gemaakt zodat ze als net plakje op ons brood belanden. Of in de braadpan. Onschuldig? Jep. Maar dat zijn ze ook als ze 10.000 volt door hun appel krijgen. Heb je liever hallal vlees waarbij die dieren geslacht worden? Strotje doorsnijden en dood laten bloeden ... want, zo rollen ze. Dit gebeurd op wel meer plekken in de wereld ... en dit is al jaren zo. Word geen flikker aan gedaan dus ben maar gestopt met mezelf er kwaad om maken.

Ik ga nu even met m'n pik door het gras wapperen en een stel vegetariërs pissig maken.

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Welk wezen is niet achterlijk eigenlijk?

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Buitenaards wezen?

fredfenster vindt dit leuk.
  8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Yellow?

Tyrant vindt dit leuk.
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Mensen zijn bizar slim man. Kom op hé.

Als je zelf roept dat er geen goed en slecht in de wereld bestaat moet je dus ook niet zeuren over deze filmpjes. Als je zelf roept dat er geen goed en slecht in de wereld bestaat en geen moreel onderscheid is, is de mens juist de slimme creatie die er is want wij staan boven de foodchain. Wij laten andere dieren voor ons werken. Wij fokken andere dieren die we zelf opvreten. Dat is dan toch geniaal?

Sorry maar je hele post straalt één en al goedheid uit.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zeur ook nergens om dit filmpje? De rest is jouw opvatting op die punten. Dat kan, maar ik kijk er anders naar. Snap niet zo goed wat je met die laatste zin wil zeggen trouwens :)

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Je kunt de natuur natuurlijk (mooi woord) onmogelijk vergelijken met misstanden in de vleesindustrie...
    De natuur is zelfregulerend. Als een leeuw geen trek heeft, zal hij ook niet aanvallen. Als hij aanvalt, doet hij dat om te overleven.. niet omdat hij het leuk vindt om een ander dier pijn te doen. Fucking hel..
    Ik ben sowieso geen voorstander van dierenleed..oa omdat wij, unlike een wild dier, vlees niet nodig hebben. Wij vinden een dier ook alleen maar lekker als het gebakken is met kruiden en smaakversterkers en er daadwerkelijk niets meer in terug te herkennen is dat het ooit een dier is geweest..
    Maar als je een dier dan toch slacht waarom is het dan serieus nodig om het ook nog te mishandelen? Daar zal ik nooit bij kunnen met mijn kop.

En nee er is geen humane manier om te slachten. End of the day gaat een dier toch dood. Wat mij betreft hoeft er ook geen dier geslacht te worden, maargoed dat is een utopie. Een dier dan ook nog extra pijn doen door te mishandelen ipv zo snel mogelijk uit lijden verlossen vind ik alleen nog een stuk walgelijker.

Prima als jij wat vegetariers lastig wilt vallen hoor, die zijn ook hypocriet ;).

Alexknl en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee jouw opvatting was dat de mens achtelijk was én dat er geen goed en fout in de natuur bestaat. Waarom is de mens dan achtelijk? Ik snap dat het nu meer filosofie wordt ipv wereldnieuws, maar als er geen goed en fout was, dan is de mens één van de meest succesvolle 'dieren' op de planeet.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

:+

flauw i know

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    @L.A.

Google even het filmpje waarop een baviaan een jong hert levend uit elkaar trekt om het NIET op te eten ... en het uit elkaar gescheurd laat liggen. Natoer!

15. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.984
    Mag ik m'n vriendin nog wel slaan?

Alexknl, Dex, Zumpelvelder en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Geef je over aan je dierlijke instincten maat!

Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Volgens mij geldt dit net zo goed voor veel plantaardig voedsel. Denk zelfs dat je in bepaalde gebieden op de deze aarde, waar toch al heel lang mensen leven, zelfs afhankelijk zult zijn van dierlijk voedsel omdat er simpelweg weinig anders te vinden is.

Denk dat we allemaal maar eens aan een soort van "Expeditie Robinson" moeten meedoen om weer eens tot besef te komen hoe het leven echt in elkaar steekt... :+

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Oh dat sowieso. Wij hebben evolutionair gezien ontzettende mazzel gehad met onze gave en dit ten volle gebruikt om te overleven. Ik doelde met achterlijk meer op de perceptie die heerst van hoe de mens nu zou (moeten) zijn. Ik ben van mening dat de mens voorlopig nog niet in staat is om niet egocentrisch, overlevend en efficiënt te denken en het is simpelweg teveel gevraagd om te verwachten dat mensen prima kunnen reflecteren op wat er op dat moment gebeurd en dan bewust een keuze maken. Bewuste keuzes zijn vaak niet meer dan achteraf redeneren van gedrag

fredfenster vindt dit leuk.
  19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    nou het lijkt er toch wel op dat de mens de meest intelligente diersoort is. maar onze instincten zijn niet voorbereid op de macht waar die intelligentie toe leidt.

een voorbeeld van wat ik daarmee bedoel is dat het in het belang van de mensheid is om te handelen van het ecosysteem, maar we zijn evolutionair geprogrammeerd om eerst voor onszelf te zorgen, dan het gezin, familie, mensen met dezelfde huidskleur enz, tot een keer dieren en milieu aan de beurt zijn.

het paradoxale aan mijn verhaal is dat we door die primitieve impulsen enorme risico's nemen met het meest primaire instinct: voortbestaan.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    dit dus inderdaad :D

al denk ik dat de mens als "collectief" wel in staat is om die obstakels te overwinnen en dus een lange termijn visie te ontwikkelen. alleen hebben we daarvoor op individueel niveau aansturing nodig. een logische bron voor die aansturing is "de politiek", maar helaas is vanuit die hoek het economische belang een obstakel. enerzijds logisch, we hebben onze maatschappij/wereld zodanig ingericht dat we niet van de ene op de andere dag het roer kunnen omgooien.

gelukkig zien we wel voorzichtige stappen de goede kant opgaan. en ook het maatschappelijk bewustzijn is aan het toenemen (in ieder geval in welvarende gebieden, waar men zich die luxe kan permitteren). dat blijkt ook wel uit de pagina's die wij nu vullen met deze discussie :)

L.A. en Tyrant vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina