1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ahhh Lupin III! Wat een heerlijk gifje
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik had eerst een andere in gedachten, maar toen ik deze zag (en de auto). Moest ik deze wel kiezen!
     
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Loop je 's ochtends de deur uit om naar je werk te gaan, staat je auto er ineens niet meer...

    Alles qua politie en verzekeringswerk is al in gang gezet, maar mijn verwachting is dat het ding al lang in Polen of in onderdelen ergens in een loods staat. Heb nog 30 dagen vervangend vervoer, dus ik heb nog een maandje om wat leuks te zoeken.

    Gejatte auto: Opel Corsa OPC Nurburgring Edition. 211 PK op 'slechts' 1175 kg.

    Budget: Ik hoop er minimaal nog 14.000 dagwaarde voor terug te krijgen. Wil ook nog een huis kopen dit jaar dus heel ver wil ik er niet overheen gaan. Zeg 16k max.

    Eisen: Het moet moeilijk hard gaan. Diesel of benzine maakt niet heel veel uit (qua kilometrage moet ik een diesel, maar de fun van een benzine kan de extra kosten prima goed maken). Van een snelle Hot Hatch tot een diesel slurpende station; als het maar 'gaat'.

    Iemand ideeën?

    [​IMG]

    Het ga je goed, Burgje <3:'-(
     
  4. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Wat zuur voor je gozer, dat ze niet gewoon van andermans spullen af kunnen blijven
    Laatst ook een BMW 1 serie gejat van een collega van me, het jaar ervoor hadden ze al heel het interieur er gewoon uitgesloopt, ook voor zijn deur.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2017
    Dex vindt dit leuk.
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Helemaal top die open grenzen. Shoppen! Ideaal toch?
     
    Daz vindt dit leuk.
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat ontzettend klote zeg! Ik kan me het nare gevoel amper voorstellen. Of juist weer wel. Blegh... =(=(=(

    Wat betreft ideeën. Lastig. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar kijk eens naar Seat. De vorige Ibiza (nu net een nieuwe) is ook als 2.0TDI geleverd (in Duitsland). Met chippen ga je dan naar 190pk en dik over de 400nm koppel. Wel gaaf in zo'n licht wagentje. Of anders het vorige model Leon en dan de Cupra. Spijkerhard (maar ja, dat was jouw OPC Nür denk ik ook) stuurt en zit goed. En (met chip) ook serieus snel.
     
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ja echt heel klote. Het is/was echt een fantastische auto. Niet alleen qua specs/wegligging, maar ook qua onderhoud. Ding was potverdorie nog niet eens door een wasstraat geweest, in z'n volledige bestaan alleen maar met de hand gewassen. Verbruik van 0 liter olie op 100.000 km ook... Wat netjes warm rijden al niet kan doen met een blokkie :oops:

    Zal héél moeilijk worden om voor hetzelfde geld iets vergelijkbaars te vinden helaas.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Klinkt lullig, maar iets vergelijkbaars zou ik proberen te vergeten. Dat gaat gewoon niet lukken. Iets vervangbaars kan natuurlijk wel, al wil je dat nu eigenlijk helemaal niet.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Rossi46 vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Huh Dex = JeePee?
     
    Daz vindt dit leuk.
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Erg zuur idd. Zal inmiddels al wel ergens in Polen staan of ergens op de boot naar verwegistan.

    Ford Fiesta ST is nice, maar weet niet of je dat red met 16k.
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Super kut inderdaad. Hoop dat het goed geregeld word met verzekering etc. Moet er niet aan denken als mijn auto er opeens niet meer staat :mad:

    Ik kan je aanraden eens naar een leuke Seat (Ibiza bijv.), Volkswagen Polo (6R GTI of 6C) of Ford Fiesta (ST wordt misschien wat krap) te kijken. Heb persoonlijk graag een VAG auto als het op een hatchback aankomt (volkswagen/audi/seat) want die rijden gewoon heerlijk, lekker strak schakelen (i.t.t. bijv een opel of ford waarbij het toch allemaal wat losjes zit), en een stevig en tijdloos interieur. Geen onnodige knoppen op het dashboard zoals Ford Fiesta bijv. om maar wat te noemen. Peugeot 308 (v.a. 2014) is ook een leuk autootje maar wellicht ook wat krap budget.

    Succes met het zoeken naar een leuke vervanger, die ga je vinden. Positief blijven ;)
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Dat is fucked up...Hopen dat hij nog ergens tevoorschijn komt.
    Kijk is voor een BMW 3-serie uit 2006-2008. Daar zijn genoeg van te vinden, een chip erin via SPBA en hij gaat als een kogel.
    Mijn vader had er eentje uit 2006 (330d). Deze had met 130 nog wheelspin als je de kickdown in trapte. Deze had 630 nm koppel waarbij de versnellingsbak 700 nm koppel kan hebben. Echt een top auto was dat!
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Yup
     
  15. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Abarth? Punto/500?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    WTF mind is blown.
     
    Dex en Daz vinden dit leuk.
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169

    Leuk filmpje over de F40! (niet dat ik die ooit kan betalen maar wel leuk om te zien)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Staat echt een moederbonkend dikke 1M op Marktplaats voor 'maar' 54k. Waarom moet ik nou net een huis gekocht hebben :'-(
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ahjoh huis is wat waardevaster dan een rode sportauto!
     
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik denk eerlijk gezegd dat een 1M alleen maar meer waard wordt (als je hem in de schuur zet en er de komende 10 jaar niet meer naar kijkt). Laatste 'lichte' M auto, dat gaat sowieso een klassiekertje worden. Misschien kan ik het meenemen in de hypotheek onder de noemer "waardevermeerdering voor de buurt" :p
     

Deel Deze Pagina