1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Precies en juist dat zouden voetballers eens beter moeten afwegen tegen hun kansen bij een grotere club in het buitenland, of zelfs een gelijkwaardige.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hij was waarschijnlijk van plan zich in de basis te spelen hé.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Tja, hij begon prima bij Newcastle. Kreeg daarna de ene na de andere blessure (klaplong) en is nooit meer teruggekomen op dat niveau. Jammer ...
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat een hoop onzin zeg. Was gewoon een prima transfer.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  5. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Plus daarbij ook nog even goed kunnen cashen.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Bizar hoe Ajax zulke bedragen ontvangt. 50 miljoen voor talent Dolberg, 45 miljoen voor Sanchez na 1 goed seizoen. Deels te maken met finale EL maar ik ben ook jaloers op de goede naam van Ajax. In de tussentijd verkoopt Brands/PSV al jaren voor matige bedragen.

    Btw, Dolberg niet verkopen voor 50 is bizar. Toptalent, maar je ziet hoe jong en wisselvallig hij ook nog is. Vijftig mil is ziek veel. Kan je zonder een moment te hoeven twijfelen gewoon Siem de Jong, Demy de Zeeuw, Maduro, Van der Vaart, Van der Wiel, etc binnenhalen.
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Haha ja wie dan? buiten de top 3 is het niveau van de voetballers gewoon matig.
    Ajax heeft jarenlang met de bord op schoot gescout bij buurman AZ, en dat ware allemaal matige voetballers.

    Betreft Dolberg verkopen voor 50 miljoen, al weet ik niet wat ze met al dat geld moeten aangezien een Siem de Jong gehaald wordt..
    Siem de Jong was vroeger een held, maar is zwaar op zijn retour en ik zou niet kunnen weten wat hij zou kunnen toevoegen aan Ajax.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2017
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het is natuurlijk ook inderdaad nog maar de vraag of clubs welwillend zijn hun spelers aan Ajax te verkopen. Hoe dan ook, het aantal succesvolle spelers bij Ajax is minimaal. Meesten bestempeld als talent maar merendeel zijn zwaar door de mand gevallen.

    Een Siem de Jong kan de nodige kwaliteit nog wel brengen. Daar ben ik van overtuigd. Die jongen heeft gewoon de pest gehad dat hij van de ene naar de andere blessure viel.

    Dolberg zou ik gewoon voor 50 miljoen verkopen ... zonder enige twijfel. Ik weet niet wat er is maar die jongen komt zwaar ongemotiveerd over.
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ach, het scheelt dat er overal spelers zijn mislukt, vandaar ook mijn opmerking dat er in Nederland weinig echt kwaliteit spelers zijn, tenzij het talentvolle spelers zijn (16/17jaar) en die het een en ander nog kunnen leren.
    Daarom is het verstandig dat Ajax in het buitenland gaat zoeken naar spelers die wel iets kunnen toevoegen, zo een Davinson is een mooi schot in de roos.
    Cassierra is iets minder, maar die schijf ik nog niet af, die nieuwe Colombiaan weet ik helemaal niets van, maar dat zal moeten blijken..

    Enige voetballer die naar mijn mening iets voor Ajax zou kunnen toevoegen is toevallig een speler van Az en helaas vorige week geblesseerd Stengs.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Toevallig had ik gister of maandag de Tafel van Kees op, foxsports. Ik kijk het overigens nooit maar ineens begon de discussie weer over 25 tot 28 jaar voetballers die ervaring en directe kwaliteit toevoegen aan een Ajax. In tegenstelling tot een dure Neres die er niet gelijk staat. Psv had Guardado, Moreno, Feyenoord een El Ahmadi.. spelers die hun loopbaan weer laten bloeien in de Eredivisie maar bij vorige clubs mislukten.

    Ajax heeft dat geprobeerd, zie Zimling en Westermann en eigenlijk alleen Opa Poulsen was een versterking. En 1 dag later komt Ajax met een Siem de Jong. Toeval?
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat Siem, mits hij weer op zijn oude niveau komt, prima als back up is.

    Daarnaast ben ik alleen maar blij dat Ajax niet meer in Nederland scout. Ik ben de sulejmani's, duartes en van der hoorns echt niet vergeten. Waar @Siemenn een beetje jaloers is op de prijzen die Ajax kan ontvangen voor spelers staat in Nederland ook direct een prijs tegenover. Ajax moet over het algemeen ook meer betalen voor spelers. In landen als Colombia (en in de toekomst waarschijnlijk ook Azië) is het veel interessanter om te scouten op het moment.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Maak er maar 100 miljoen van

    [​IMG]

    In het buitenland geilen ze op Dolberg. Terwijl hij nog te wisselvallend is. Maar goed, Monaco heeft toch zat geld. Het zou dom zijn om meteen het eerste bod te accepteren.
    Daarnaast zie ik hem liever blijven. Laat hem eerst maar topscorer worden en de gouden schoen winnen.

    Wij zijn Ajax, wij zijn de rijkste. Dus we hoeven niet te verkopen. :cool:
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je "koopt" er alleen zo weinig voor he?

    Leuke post!
    +10 REETEN!
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Depay 35 miljoen vergeten?

    Maar feit is inderdaad dat in Europa Ajax een vele grotere betekenis heeft dan Feyenoord en PSV en meer kunnen vangen voor spelers van zelfde niveau.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Dat ligt meer aan jullie scouts en niet zozeer aan Nederland natuurlijk.
    Dat je een Strootman, Tadic, Toornstra vergeet snap ik wel, maar om nou te zeggen dat Suarez en JKH in het rijtje van jouw thuis hoort.. mwah. Dat zijn jullie meest succesvolle spitsen geweest van afgelopen decennium? En Ziyech? Dat was vorig jaar en is jullie beste speler!

    Beetje vreemde uitspraak.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    @Matrix die een post begint met "wat een hoop onzin", kan toch niet. Ohnee Huh wat gebeurt hier?
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Soms pak je inderdaad een goede speler op. Verandert echter niets aan het feit dat het in veel gevallen voor Ajax lucratiever is om ergens anders te scouten. Suarez en Huntelaar waren ook in een heel ander tijdperk.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En Ziyech niet. Jullie hebben vorig jaar 4 spelers gehaald: 5 uit het buitenland (Neres, Traoré, Cassiera, Sanchez en die fucking Westermann en 1 uit binnenland: Ziyech. Dan kun je onmogelijk zeggen dat in het binnenland shoppen niet goed is.

    Wat zijn nu echt goede aankopen geweest uit het buitenland met een bewezen staat van dienst? Iemand met de prijs van een Larsson?
    Zo'n Dolberg is natuurlijk gewoon een gelukje geweest, net als Sanchez.

    Als ik kijk naar buitenlandse transfers kan ik wat grotere miskopen opnoemen.
    Het is gewoon het falende beleid van jullie scoutingsapparaat.


    Feit: alles boven de 15 miljoen euro komt niet naar de Eredivisie.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2017
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb nergens de woorden "niet goed" gebruikt. Je vormt een mening over jouw eigen beeld van mijn post. Wat jij omschrijft, is namelijk helemaal niet de essentie van mijn post geweest.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee, jij zegt dat je blij bent dat men niet meer in het binnenland scout, terwijl Ajax hun team baseert op én eigen jeugd én binnenlandse transfers.

    Buitenlandse transfers zijn bij Ajax vaker miss dan hit.
    Enige wat ik wil zeggen is dat die uitspraak gewoon wat ongefundeerd was.
     

Deel Deze Pagina