1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je kunt wel degelijk degraderen uit de JL :+
     
  2. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gelukje voor RKC, oud ere divisionist. Die staan nu 19e in de JL, en dan bedoel ik niet de 1e periode. Van mij mogen ze dat degradatie systeem best weer invoeren als het op orde is. De fuck man, Engeland heeft ook iets van 4 prof competities. :+ Zet toch veel meer druk op de clubs om te presteren? :) Voor het gros van de fans in Nederland zal het toch niets uitmaken als dat degradatiesysteem weer wordt ingevoerd.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zo werkt het niet Geel.
    Clubs als ONS Sneek willen helemaal niet de profcompetitie in. Dan houdt het op.
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Was toen toch ook met Katwijk? Die hebben destijds (net als meerdere clubs) gezegd, we doen het niet. Niet de middelen en financiën. Je loopt gewoon een enorm risico.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Kijk maar wat het Achilles heeft gebracht...
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja vrijwel elke topklasse club ja. Alleen nam ONS Sneek om wat herkenbaarheid te creeeren :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb ook wel eens vernomen dat spelers bij de grote topklasse clubs meer verdienen dan bij de Jupiler League clubs in de lagere regionen, juist omdat ze geen extra investeringen moeten doen om te voldoen aan de reglementen van de Jupiler League.
     
  9. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Willen niet? Laat ze dan lekker een vriendencompetitie starten. Dit heeft met topsport niks te maken. KNVB moet hier gewoon hard in zijn, net als met kunstgras. Echt weer dat Nederlandse dat alles besproken en overlegd moet worden. Uiteindelijk honderd meningen en er gebeurt niks.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha ja goed idee, proflicentie verplichten bij amateur verenigingen. Krijg je een leuke competitie van als niemand kampioen wil worden.
    Vooral de laatste speelronden worden dan interessant :D
    Ja echt veel meer. Niet alleen grote topklasse maar bijna elke wel.
    En je kunt ernaast nog wat uurtjes werken, helemaal mooi. Vaak nog bij een sponsor van je cluppie.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Klopt. Ken een oud spits van Spakenburg die daar ruim 50k per jaar kreeg. Had meerdere aanbiedingen van middenmoot Jupiler League clubs afgeslagen omdat ze minder salaris boden.
     
  12. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Zoals de Jupiler League nu interessant is bedoel je, waar 80% van de teams na de winterstop al weten dat ze nergens meer voor spelen? Lekkere competitie is dat. En goed ook voor de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal.

    Als de 'amateur' clubs hun competitie niet willen winnen en bewust verliezen is dat competitievervalsing en moeten ze uit de competitie gehaald worden.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Maar wie gaat dan de kosten dekken voor die clubs? Dat is het hele probleem.
     
  14. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Een betere verdeling van het tv geld en prijzengeld, meer geld naar de kleinere clubs. Of een overgangsfase waarin bijvoorbeeld de KNVB garant staat voor bepaalde kosten. Het gaat echt niet om miljoenen hoor.

    Daarnaast hebben de meeste clubs uit de topklasse behoorlijk wat geld door lokale sponsors en dergelijke. Het is echt niet zo dat ze geen geld hebben. Lees hierboven bijvoorbeeld de post over het salaris van de oud spits van Spakenburg.

    Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar het is zeker mogelijk. Uiteindelijk komt een gezonde doorstroming het Nederlandse voetbal alleen maar ten goede. Dat en de afschaffing van kunstgras!!
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik wil je niet voor schut zetten of iets dergelijks, maar er staat echt niks zinnigs in deze post. Vaak gaat het wel over miljoenen en er zijn genoeg clubs die moeten roeien met de riemen die ze hebben. Dat een club een spits een hoger salaris kan aanbieden wil niet zeggen dat ze een geheel nieuw sportcomplex kunnen aanleggen wat geschikt is voor de Jupiler League (niet alleen qua plaatsen voor bezoekers, maar ook om daar genoeg financiën uit te kunnen halen). Wil je dit echt laten slagen, dan zou een geheel nieuwe constructie van het Nederlands voetbal nodig zijn. Iets wat in de komende jaren niet aan de orde zal zijn.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    [​IMG]
     
    Santino vindt dit leuk.
  17. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    :D

    Maak je niet druk. Ik voel me niet zo gauw voor schut gezet, en zeker niet op een internetforum door ene ArtificialFaith. Maar goed, een geheel nieuw sportcomplex aanleggen vind ik ook een vrij onzinnige opmerking trouwens. De meeste clubs hebben prima accommodaties met tribunes naast het veld, wat ook al geschikt is voor bijvoorbeeld bekervoetbal. Al zal er vast hier en daar wat verbeterd moeten worden, maar dit is geen miljoenenwerk.
     
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hoevaak zijn wedstrijden van clubs op dat niveau al niet verplaatst naar andere velden, omdat hun sportpark de veiligheid niet kon waarborgen? Zowel Katwijk als Spakenburg (ik noem maar even de voorbeelden van de afgelopen pagina, hebben letterlijk 1 tribune. Dat is echt niet gedaan met een eenmalige gift van de KNVB met (zeg even) een tonnetje of 2.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Denk ook dat er wel iets meer bij komt kijken..

    Om te promoveren naar de Jupiler league moeten er meer dan 2000 zitplaatsen zijn dus ik denk dat de accomodatie wel moet worden aangepast, het veld moet elk jaar gekeurd worden (bij amateurvoetbal hoeft dat alleen bij aanleg)..waarschijnlijk moeten spelers ook een ander contract, meer trainen meer opleiding bla bla.

    Volgens mij een flinke kostenpost voor een amateurvoetbal club al zouden ze het niveau voetbaltechnisch aankunnen. Renoveren van een voetbal veld kost al een paar ton. Extra tribunes/faciliteiten zal daar ook wel in gaan zitten.
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Geen idee waarom ik dit soort shit nog lees :+
     
    AntraXxX vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina