1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    O je hebt geen betere onderbouwing concludeer ik dan maar.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    De mijne ook... ik ben helemaal niet zo van de auto's en Lamborghini en Ferrari en porch ect etc kan mij gestolen worden maar de Aston Martin... bizar mooi.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    :)
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    :)
    :)
    :)
    :)
    :)
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Voor iemand die het altijd heel mooi weet te brengen heb je echt 0,0 in te brengen. Jammer.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik ben blij dat je genoeg bewijs levert hoe stompzinnig je nu eigenlijk overkomt.

    Maar blijf vooral lekker doorgaan man. Heerlijk.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ken je het principe van een goede reclame? Of een sport waarin we ineens iemand hebben van wereldniveau? Dat iedereen dan ineens die auto koopt en half Nederland erin rijdt. En alle kleine jongetjes ineens gaan darten of karten? Neen? Dat is hetzelfde principe als het seksuele intimidatieverhaal van nu. Het is een hot topic en plots komen uit alle hoeken en gaten oncontroleerbare verhalen de wereld in. In de media, op sociale media en ga zo maar door.

    Het gaat er niet om dat er genoeg gevallen van seksuele intimidatie of erger zijn. En dat mensen die een tegengeluid willen laten horen omtrent het #metoo verhaal geen ogen of oren hebben voor seksuele misdrijven. Het gaat erom dat er ook een andere kant is, een kant die laat zien hoe gevaarlijk dit is en hoe grijs het gebied kan zijn en ook is.

    Ik gaf al eens een voorbeeld, ik doe het nogmaals. Ik heb in de kroeg weleens staan bekken met vrouwen, en dan gaat die hand ook op de kont of heupen. Ik schatte in dat de vrouw in kwestie het ook wilde, en gelukkig voor mij was dat ook zo. Tenminste, dat denk ik want ik heb nog niet mijn naam voorbij zien komen in de sociale media. We kunnen daarom lachen, maar er hoeft maar een iemand te zijn geweest die achteraf toch het gevoel had dat die hand daar niet had mogen zijn. Die vrouw heeft het de afgelopen 4 jaar gelaten, en denkt nu (door al die ophef van nu over dit onderwerp) even terug aan die avond waar ze achteraf spijt van had en pleurt je naam even op de sociale media. Want er is niks leukers dan mee te kunnen praten natuurlijk.

    Het is te gemakkelijk, dat achteraf geschreeuw over oude situaties waarin sommigen ineens denken ook slachtoffer te kunnen zijn geweest van intimidatie of aanranding. En in deze wereld waar we allemaal over elkaar heen vallen via sociale media is dat gewoon een gevaarlijk iets. En nee, ik doel niet op de vele situaties waarin kerels (of vrouwen uiteraard) te ver gaan in wat ze denken te kunnen maken en de ander hun wil proberen op te leggen. Maar waarom je mond houden en jaren later als anderen de kastanjes uit het vuur hebben gehaald ineens willen meepraten..
     
    Zeepsop vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik deed jou na, maar dat had je niet door omdat je niet alleen stompzinnig overkomt, maar dat ook echt bent :p
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ha .. ha hahaha ... dit deed ik vroeger op de basisschool ook als ik even niet meer wist hoe ik moest reageren. "Nee! Jij bent stom". Klasse.

    Maar, uhm, als je het niet heel erg vind wacht ik op onderbouwde reacties.
    Of ben je nu echt alleen maar goed in het opruien? Want dan kan er op jou stui ook weer 'n sticker bij.

    EDIT
    Anyway, het zou fijn zijn als je i.p.v opruien ook echt actief mee doet aan een discussie die je zelf start. Want nu ren je weg als het te heet onder je voeten wordt. Je bent toch geen Marokkaan?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Welke oncontroleerbare verhalen ontstonden er dan bij die andere voorbeelden? Vind het niet echt vergelijkbaar, omdat er in jouw voorbeelden geen sprake is van (vermeende) daders en slachtoffers.

    Volgens mij ontkent niemand dit?

    Die "want" vul jij in, maar dat kun jij niet. Jij kunt niet de intentie en motivatie achter deze meldingen weten.

    Omdat ze niet durfden, zich schaamden dat ze niet toen die hand weg duwden, merken dat er nu geluisterd wordt, anderen een hart onder de riem te steken, willen laten weten hoe omvangrijk de problematiek is, etc.

    Was er iets in jouw posts om op te reageren dan? Jouw vage beschuldiging van hypocrisie was je zelf niet bereid te onderbouwen, daaruit ontstond deze kleuterklasconversatie van ons, remember ;) Of had ik dat soms moeten onderbouwen? 8)
     
  13. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Was maar zat waar je op kon reageren kut :+ Nu beetje de vermoorde onschuld spelen haha .. mooi. Maar idd, laten we even afstappen van die kleuterschool meuk.

    @Sliv
    Driekwart peuters wereldwijd? Eh? Da's behoorlijk veel.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik doel niet perse op die andere voorbeelden, het is meer algemeen bedoeld. Neem die gozer van de tv, dat is wat ik bedoel. 15 jaar later ineens op tv dat gaan roepen, oncontroleerbaar want er waren geen getuigen. Nee, in eerste instantie noemde hij de "dader" niet bij naam, maar zong zijn naam al snel rond, waardoor de "dader" wel moest reageren, in de media. Vecht die shit uit in de rechtszaal, en niet via de media, want dan kom je over als iemand die vooral de aandacht zoekt.

    Jawel, jij. Want iedereen die een tegengeluid laat horen omtrent dit onderwerp, schilder je een beetje af als een malloot die probeert de problematiek te bagatelliseren en geen oog voor de slachtoffers heeft. Steeds die verontwaardiging van jou in je post, het druipt er echt vanaf. Alsof je mensen die het tegengeluid laten horen onder dezelfde noemer plaatst als daders van seksuele misdrijven.


    Zoals jij niet kunt weten hoeveel waarheid er achter de meldingen zit bedoel je? Je weet best wat ik bedoel. Tussen "echte" meldingen zitten ook genoeg valse meldingen van aandachtsgeile mensen Dat weet je maar al te goed. Beetje vreemde reactie zonder echt doel.

    Je bedoelt zoals die kerel die op tv verkondigt dat hij is gedrogeerd en verkracht? En half jankend aangaf dat hij het, 15 jaar later, alleen verteld in de media om te zorgen dat de dader het niet meer kan doen? Want de afgelopen 15 jaar heeft de vermeende dader beloofd niets te zullen doen?

    Natuurlijk weet ik als geen ander wat schaamte met je kan doen, dat weet ik. Maar de mensen die nu op tv komen blaten met oncontroleerbare verhalen (en dat is het hele punt) die komen op mij niet geloofwaardig over. Juist omdat je niet van schaamte om het überhaupt te vertellen aan iemand naar het pontificaal op tv te vertellen gaat. Dat is heel erg vreemd. Dat is alsof je bang bent voor spinnen en na een aflevering van Freek, dagelijks naakt in een bak met vogelspinnen gaat liggen.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2017
    Rampage vindt dit leuk.
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Cyrax ... toch zonde dat je zo'n post typt en weet dat je er nooit antwoord op gaat krijgen. Ik voorspel dan ook een "maar waarom vind je dat dan?" antwoord.
     
    Tim vindt dit leuk.
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zo komt hij over op jou en anderen, maar niet iedereen ziet het zo. Wat zijn we toch een zielige diersoort dat we die hashtag weer vooral gebruiken om de wereld onder te verdelen in deugdzaam vs corrupt, of naïeve slachtofferrol vs realist. Ik moet dan ook gelijk geven aan het onderdeel van de kritiek op #metoo, hier in het begin van de discussie, dat ageerde tegen zinloosheid ervan. Gemiste kans weer.

    Ik ben het met je eens dat de rechtszaal de plek is waar over dit soort conflicten geoordeeld moet worden. Ik ben het niet met je eens dat voor de maatschappelijke ophef - inclusief de soms weinig discrete verhalen (oftewel verdachtmakingen) - geen plaats is in de wereld, of op social media. Ik vind het probleem van het misbruik namelijk groter dan het probleem van mogelijk onterechte beschuldigingen en alle gevolgen die dat heeft.

    Dit lijkt me rijkelijk overdreven. Ik kan soms in emotie misschien wat lomps gezegd hebben, maar dat gebeurt aan beide zijden van de discussie. De conclusies die jij daaraan verbindt zijn erg op de aanname en met hetzelfde gemak kan ik tegenstanders neerzetten als malloten die medeplichtig zijn aan seksuele misdrijven. Doe ik niet omdat het flauwekul is.

    Ik kan dat inderdaad ook niet weten, ik heb daarover dan ook niks ingevuld. Dat zie ik anderen wel doen en daar zeg ik iets van. Dat er "genoeg" (hoe kwantificeer je dat?) valse meldingen tussen zitten weet ik niet. Maar die zullen er zeker bij zijn ja.

    Heel makkelijk om zo mijn terechte opmerkingen te "pareren", beetje flauw ook. Ik bedoel ook hem, jij weet niet wat hem hiertoe heeft gezet. Ik net zo min. Laten we dat dus niet voor hem invullen.

    Nee, dat is niet waar. Het is best logisch. Bijvoorbeeld doordat ze zien dat de maatschappelijke beweging die is ontstaan om seksueel misbruik aan de kaak te stellen anderen ertoe aanzet ook hun verhaal te doen. Ze merken dat die publieke aandacht mensen erin sterkt open te zijn over hun ervaring, en besluiten dan ook een boekje open te doen. Ik vind het dus wel geloofwaardig (nu spreek ik niet over specifieke gevallen).

    Zullen we eens gek doen en hier gewoon weer mee ophouden? Het is wel mooi geweest, toch... Volgens mij doen we er xbw en elkaar alleen maar plezier mee.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik was ook voorstander van die #metoo toen het aantoonde wat er mis was in bepaalde industriën, maar iedereen moet nu bijna concluderen dat ook de gehele #metoo hype is ontspoort in een hysterische hetze wat tot bijna lynch-achtige praktijken heeft geleid. Daar word niemand vrolijk van hoop ik.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

Deel Deze Pagina