1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.571
    Ja dat is het mooie.
    Ze mocht die hoofddoek dragen bij wijze van uitzondering. Maar daar hoor je haar niet over :')

    Ze wil dus nu nog een extra uitzonderingspositie en als de politie het daar niet mee eens is zijn het racisten.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    In de nacht van maandag op dinsdag zijn in Amsterdam twee vrouwen in elkaar geslagen, waarschijnlijk vanwege hun seksuele voorkeur.

    De twee vrouwen, beiden in Nederland vanwege documentairefestival Idfa, waren aan het zoenen toen ze door een groepje jongens of mannen werden mishandeld.

    :'-(
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waar noemt ze politie racisten?
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Twee zoenende vrouwen meppen ... :mad:
    Godver toch 'n geile bedoeling ...
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Geen enkel nieuwsbericht, bericht van het feit dat ze het oordeel racistisch vind. Het college van de rechten van de mens beoordeelt het standpunt van de politie als "Discriminerend".

    Tyrant somt hier een mogelijk oorzaak/gevolg op voor het verdere verloop van deze zaak.
    Dat ze een extra uitzonderingspositie probeert te verkrijgen, dat is een feit. Het feit dat wanneer dit verzoek tot uitzondering afgewezen wordt de politie "Discriminatie" ten laste gelegd wordt is vrij aannemelijk.

    "Racistisch" is niet de juiste woordkeus in het geval van Tyrant.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.571
    Sorry, verkeerde woordkeuze.
    Wel mooi dat je weer alleen daar op in gaat.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat er al een uitzonderingspositie was is niet relevant.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hoezo is dat nou weer niet relevant?
    Vind het tenenkrommend dat iemand een religie inzet om zo gelijk te krijgen.
    Waarom wil je dan bij de politie? Voorschriften zijn toch duidelijk?
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Niet relevant? De fuck, waar gaat het nu in deze hele discussie om? 8)
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Omdat ook een uitzonderingspositie discriminerend kan zijn, en het bullshit is dat degene die die positie geniet deze niet ter discussie mag stellen.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Bedoel je discriminerend naar ander personeel omdat die geen kruisje/ keppeltje/ vergiet mogen dragen terwijl zij wel een hoofddoek mag dragen?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind de individuele uitzonderingspositie twijfelachtig, maar discriminerend zou ik die pas noemen als de uitzondering exclusief voor alle moslims zou gelden.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat is geen bullshit. Dat is een regel. Een regel waarmee je akkoord gaat als je de opleiding doet.
    Nee, deze vrouw stelt het ter discussie om zo een heel volk achter zich te krijgen zodat het racisme kaartje weer getrokken kan worden.

    Wil je je geloof uitdragen maar bevalt het kledingvoorschrift je niet? Jammer, dan is de politie niets voor jou.
    Geen discussie over mogelijk. Simpel.

    Dit gezeik dient maar één doel en dat is opjutten. "Kijk eens hoe zielig wij zijn. Wij krijgen onze zin niet! Jullie zijn vreselijk Nederland ... wij hebben al zo weinig!" ... vermoeiend
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2017
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er is in deze situatie wel degelijk te maken met een individuele uitzonderingspositie, vanwege het feit dat deze vrouw haar uniform niet hoeft te dragen bij het uitvoeren van haar taken als agente. Ze is namelijk verantwoordelijk voor het opnemen en beantwoorden van de 0900-gesprekken en de overgrote meerderheid van haar gesprekken voert ze zonder dat de burgers haar zien. Vanwege dit feit hoeft ze geen uniform te dragen en mag ze dus een hoofddoek dragen.

    Zodra ze een voet buiten de deur zet als agente waarbij ze haar uniform moet dragen, mag zij haar hoofddoek niet dragen.
    Dat geld ook voor haar collega's.

    Haar werkzaamheden als agente, namelijk het beantwoorden van het 0900-nummer, hoeft ze volgens de richtlijnen niet te doen in uniform. Daar maakt ze dan ook gebruik van en daar is niets ook niets op tegen. Tot dusver kun je spreken van een uitzonderingspositie, omdat het gros van de agenten zichtbaar is (denk aan agenten die buitendienst hebben etc).

    Het verzoek is echter, dat zij het uniform met haar hoofddoek wil combineren en dat is het enige waar deze hele kwestie over gaat.
    Het feit dat de politie, volgens het college van de rechten van de mens, op basis van wat zij hebben beschreven hebben in hun richtlijnen over kleding en uitdragen van geloofsovertuiging het haar niet mag verbieden. Zij oordelen deze beschrijving als niet toereikend.

    Zodra de verantwoordelijke voor deze voorwaarden het stukje aanpast en aanvult, is deze hele discussie niet meer nodig.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik bedoelde dat ik het twijfelachtig vind als er voor de betreffende politievrouw een uitzondering is gemaakt.
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Leuke lap tekst maar wat is je punt. Niemand betwist het al dan niet sprake zijn van individuele uitzonderingspositie.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.571
    Nee, voor telefoon heb je geen uniform nodig.
    Ze doet ook echter videoconferences, en daarvoor moet je eigenlijk een uniform. Dat wilde ze niet dus mocht ze bij uitzondering dat ook doen in burgerkleding (incl hoofddoek).

    Mevrouw wil nu én een uniform én een hoofddoek. Daarom snap ik niet waarom ze zo moeilijk doet aangezien ze gewoon met hoofddoek mag doen, maar niet in combinatie met een uniform. Daar is niets geks aan geloof ik.

    Ik denk ook daarom dat mevrouw geen punt heeft in de rechtzaak, dat zie je al als je de uitspraak van dit College leest.

    Ehm lijkt mij wel relevant als men kan aantonen dat ze dus al met hoofddoek mág werken?

    Wat bedoel je? In hoeverre is het discrimenerend dat je bij een uniform geen hoofddoek mag dragen bedoel je?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Goed om te zien dat de overheid hier actief vervolg aan geeft.
     
  20. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2204189-nederlands-vaccin-tegen-malaria-lijkt-in-aantocht.html

    Ik vind dit toch weer een typisch staaltje waardeloze journalistiek zeg. "Nederlands vaccin tegen malaria lijkt in aantocht." Nee, ze hebben verzwakte parasieten ingespoten en aangetoond dat het vaccin zelf niet gevaarlijk is, dat zegt nog niets over of het ook daadwerkelijk immuniteit geeft tegen malaria.

    Ik hoop echt heel erg dat het vaccin werkt, daar niet van. Maar soms denk ik dat we eens een numerus fixus moeten gooien op de opleiding journalistiek en wat minoren erin moeten aanbieden binnen de exacte wetenschappen. Bleh /rant.
     

Deel Deze Pagina