Officiƫle Racebriefing - Ronde 1 - Rouen les Essarts
Algemene informatie:
De eerste race in de V8SC vindt plaats op het Historische circuit van Rouen Les Essarts. Een hoge snelheidsbaan pittoreske Frankrijk waar na de 90 graden bocht en voor start/finish een mooie picknick plek is voor de mensen die er even willen stoppen.
De baan is relatief simpel en smal, maar dat hebben wij gekozen omdat een simpele baan vaak close racen in de hand speelt. Op het stuk van S2 naar de scherpe bocht in S3 is slipstreamen heel erg goed mogelijk. De topsnelheid van 291 wordt daar ook ruimschoots gehaald.
Omdat de baan smal is, de curbstones hoog en de auto listig is. Is er een hele goede kans dat Crashes ontstaan als gevolg van elkaar te weinig ruimte geven. Het is heel makkelijk verdedigen en ook heel makkelijk te crashen. Schade staat aan en de weg naar de pits is vrij lang (gezien de crash meestal in sector 1 ontstaat). Houd een beetje rekening met elkaar! Niet ongeduldig worden en hem er gewoon naast gooien!
Timetable:
19:45 - Lobby open
20:00 - Start Practise (10min)
20:10 - Start Kwalificatie (15 min)
20:15 - Start Race 1
- Staande start
- +- 30 minuten
20:55 - Einde Race
21:00 - Start Kwalificatie (5 min)
21:05 - Start race 2
- Staande start
- +- 40 minuten
21:45 - Einde Race 2.
Lobby settings:
Time progression: ON (2x)
Penalty's: ON
Datum: 1 September 2017
Time:
- 13.00 uur, Race 1
- 15.00 uur, Race 2
Weer: Clear > Random
TCS: toegestaan
ABS: toegestaan
STM: NIET toegestaan
Racelijn: NIET toegestaan
Bandenslijtage: Real
Damage: Full
Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox.
Wat verder nog ten tafel komt:
1. De pits is heel kort. Ga er met gepaste snelheid in om een DQ te voorkomen.
2. De pits kan vol zijn. Door de te korte pits zijn er maar een paar plekken beschikbaar om te pitsen. Ga dus niet allemaal tegelijkertijd de pits in om een "Drive trough" te vermijden.
3. Het weer gaat middels via een versnelde Time Progression naar een "Random" weeroptie. We beginnen op Clear, maar wat daarna komt heb ik niet in de hand. Bereid je dus voor op het ergste. (het kan zelfs gaan sneeuwen).
4. De V8 lust een behoorlijke slok benzine. Houdt hier rekening mee! (je auto is ook voorzien van een "Lean" fuelmap, deze kun je ook gebruiken)