1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2018
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Minst lelijke halo by far en vette side pods.
    Wit op de rugvin vind ik iets minder maar erg mooie auto verder.
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    mooiste halo tot nu toe idd

    [​IMG]

    edit; verschil met 2017
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2018
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Kan me indenken dat er coureurs zijn die zich misschien wat veiliger voelen hierdoor, maar het moet toch behoorlijk irritant zijn zo een verticale balk in het midden en ook een dikke balk zo boven je
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    In heel veel raceklasses wordt het zicht van de coureur 'belemmerd' door een rolkooi of iets dergelijks.

    Nascar:
    [​IMG]

    V8 Supercars:
    [​IMG]

    Stadium Super Trucks:
    [​IMG]

    Ik denk dus niet dat het heel veel uitmaakt.
    Punt is natuurlijk wel dat hij recht voor je zit, ipv schuin. Maar ik denk dat ze na een paar rondjes het hele ding niet meer zien.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    In de bochten en vlak voor de bochten zal het sowieso niet uitmaken aangezien ze er langs af kijken. Enige moment dat ik me voor kan stellen dat het hinder oplevert is als ze in de verte recht vooruit kijken om te anticiperen wat er ver voor hun afspeelt.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Komt er nog een hoofdsponsor bij bij de Mclaren? Is wel heel kaal zo
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Auto is niet eens echt lelijk, maar het is zo on McLaren. Toen ze van het sigaretten merk afstapten in de jaren 90, naar wat ze daarna gebruikten was ook wel even wennen, maar ik vind dit best wel veel weghebben van een Matchbox speelgoedauto.

    Misschien even een paar races de tijd geven, zolang het maar punten pakt en het geen drama word als in 2017. Alonso had trouwens ook beter de helm van zijn teamgenoot kunnen nemen, staat meer bij zijn Spaanse achtergrond.

    Hun overall lijkt ook wel uit de kartwereld te komen, maar we zullen zien volgende maand en daarna.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoezo on McLaren? Dit is juist DE kleur van McLaren en niet een of andere livery aangepast tbv een sponsor.
     
    Matrix en Tyrant vinden dit leuk.
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vond het zwart met oranje mooier, zeker nu dat de Halo ook zwart is. Maar ach het is eens wat anders met dat blauw.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ja man.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Echt heel on-Mclarens.

    Zijn helm bevat het blauw en geel van zijn geboortestad Oviedo en de achterkant bevat de Spaanse vlag. Heel veel meer ode aan z'n roots ga je op een helm niet terugvinden.
     
    pesxbox, Kimi NL, B Tender en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jezus en die overall komt zeker ook niet uit de kartwereld?!
     
    Reson vindt dit leuk.
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Dat gaat we zien volgende maand en daarna.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vind zwart/donkergrijs ook mooier, maar verder vind ik de grote nadruk op het oranje wel heel tof!
    [​IMG]


    Ook de Mclaren heeft, net als veel andere teams, nu ogenschijnlijk van die supercompacte sidepods zeg. Hoe zou het komen dat juist dáár zoveel in veranderd lijkt te zijn tov voorgaande jaren? Regelgeving is daar toch niet echt over veranderd? Zou iedereen ongeveer tegelijk hetzelfde 'wiel' hebben uitgevonden?

    Ferrari 2017 vs Ferrari 2018:
    [​IMG]

    Ik verwacht dat je ogen eraan 'wennen' en er op de een of andere manier bijna 'omheen' zullen gaan kijken. Als je voor het eerst een bril draagt stoor je je ook aan de 'randen' in je zichtveld, maar na een tijdje zie je die gewoon niet meer. :)
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Die GIF is een beetje vertekend vanwege een verschillend brandpunt van de foto's. Maar de sidepods zijn inderdaad weer een stuk kleiner (vind dat bij Mclaren meevallen overigens, Red Bull en Ferrari zijn het meest geslonken). Heeft meer te maken van het beter doorkrijgen van koeling en interne luchtstroming. Dit zag je ook aan het einde van het V8 tijdperk, die Red Bulls van toen hadden echt ziek kleine sidepods. En ik geloof ook dat het accupakket tegenwoordig in de monocoque moet zitten (veiligheidseis). Red Bull had ze voorheen onder de radiateuren liggen, dus daar is ook wat ruimtelijke winst behaald. Die koeling komt nu van de rolhoop-luchthapper die dit jaar weer wat gegroeid is.

    De Ferrari heeft ook een langere wielbasis gekregen waardoor ze hun interne spullen wat meer in de lengte kwijt kunnen dan in de breedte.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Enige dat veranderd is en enigszins relevant is, is dat je dit seizoen 3 PU's mag gebruiken in plaats van 4. Je zou zelfs zeggen dat ze daardoor groter zouden moeten worden om betrouwbaarheid te vergroten, of alle teams zijn het erover eens dat het beter is om op 85% te rijden en dat de betere aerodynamica het alsnog waard maakt. Kan het me bijna niet voorstellen, maargoed.

    Williams heeft relatief grote sidepods geloof ik, best opvallend. Zal wel een 2013 (zwaar kut) of 2014-2015 jaar voor hen worden.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Durven jullie je al aan een top10 te wagen?
    Ik denk op dit moment dat het seizoen als volgt zal eindigen:

    1 Mercedes
    2 Ferrari
    3 Red Bull
    4 Mclaren
    5 Renault
    6 Force India
    7 Williams
    8 Sauber
    9 Toro Rosso
    10 Haas
     

Deel Deze Pagina