1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb een probleem en hoop dat ik hier wat advies/hulp kan vinden.

    Ik heb al zeker een jaar niet gesport maar ben sinds 1,5 maand naar mijn werk gaan fietsen. Dat is 24 km per dag, 4 dagen per week. Vorige week ben ik op weegschaal gaan staan en woog ik ineens 80 kilo, terwijl ik 2 maanden daarvoor nog 93 woog. Ik ben 2 meter lang, dus dat gewicht vond ik altijd wel prima. Maar in 2 maanden tijd is er dus 13 kilo af gevlogen. Zou dit door het fietsen komen? Ik ben niet meer gaan eten sinds ik dat doe.

    Wat kan ik doen om weer wat aan te komen? Ik heb een vrij druk leven maar kan genoeg tijd vrij maken om 2 keer per week naar de sportschool te gaan. Wat kan ik met mijn voeding doen? Zijn er bepaalde producten waardoor ik op een gezonde manier aan kan komen?
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Komt door het fietsen. Je zal nu meer moeten eten omdat je lichaam meer verbrand. Daarom wordt je lichter. Wil je dat niet zal je meer moeten eten of ophouden met fietsen ;)

    Sportschool is altijd goed. Maar an sich wordt jezelf daar niet zwaarder van als je je voeding niet aanpast. Dus iedergeval je voeding aanpassen. Wat meer gaan eten en kijk of je dan nog afvalt. Op die manier kom je erachter hoeveel meer je moet eten om nie af te vallen.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Als je spieren wil gaan kweken is voeding net zo belangrijk. Anders zou ik niet wakker liggen van 13 kilootjes lichter zijn!

    Ik begin ook nergens over spierpijn hoor. Ik voelde het gelijk bij een oefening. Schoot er gelijk in en ik voel het nog dagelijks. Klinkt bij jou een stuk minder ernstig tho, want als je het gewricht beschadigd zou hebben, zou je dat wel gelijk merken.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2018
    Garrett vindt dit leuk.
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klinkt als de bekende rotator cuff blessure. Krijg je vaak bij slechte bench form. Te heavy gaan. Of niet goed hebben opgewarmd. Rusten
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Haha ik zou dit eigenlijk niet moeten vertellen maar er hingen nog niet eens gewichten aan :p:D:+

    Maar tnx, ik hou rust, dit was dan al het hoofdstuk fitness in mn leven, een half uurtje. Gelukkig ben ik zo slim en knap, want sterker ga ik nooit worden merk ik.
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ook zonder gewicht kan slechte vorrm je schouder gefucked hebben.

    Zou tijd rust nemen en wellicht wat rek oefeningen doen, en het na een tijd nog een keer proberen.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    De oorzaak is gevonden, ik blijk diabetes te hebben! Gewichtsverlies is harder gegaan door het fietsen, maar dus veroorzaakt door een ziekte helaas.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    F... man.... type 1 of 2? Had je nog verdere klachten?
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarschijnlijk type 1, maar definitief is het nog niet. Lig nu in het ziekenhuis, hopelijk morgen naar huis toe.

    Ja ik had nog wat andere klachten.ik dronk een liter of 7 water op een dag, kramp in Mn onderbenen en verlies van spierkracht.

    Ik had diabetes zelf niet als mogelijkheid beschouwd omdat mijn zwager een half jaar geleden ook diabetes heeft gekregen. Het is dus een bizar toeval!
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Extreem veel water drinken is wel een klassiek symptoom bij diabetes dus bij meer dan 4 liter per dag en vermoeidheid e.d. is het wel handig om hier op bedacht te zijn
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik drink wel meer dan 4 per dag nu.... Maar niet moe ofzo. Maar sport 6x pw. Hopelijk ligt het gewoon daar aan. Zie altijd online dat sporters een gallon a day aanbevelen
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik drink met deze hitte en nu op vakantie ook makkelijk 6/7 liter per dag. Ik zuip echt als een malle.

    Teringvermoeid momenteel maar komt door de hitte.

    Geen verandering in gewicht.

    Moet ik me nu zorgen maken?
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Wel een beetje een wake up call dat je dit allemaal deelt.

    Hoewel ik me geen zorgen maak dat ik type 1 zou krijgen is het wel zo dat veel familieleden (zonder dat er sprake is van bijv. overgewicht) lijden aan type 2, dus eigenlijk zou ik ook veel beter moeten opletten op wat ik binnenkrijg aan snelle suikers etc.

    Sterkte in ieder geval en hoop dat je er een beetje lol in krijgt met het zoeken van nieuwe recepten en zo!
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bedankt! En nieuwe recepten zoeken hoeft niet echt, ik hoef namelijk niet koolhydraatarm te eten, zolang ik maar genoeg insuline gebruik voor de hoeveelheid koolhydraten die ik binnen krijg.

    Mn moeder snapte het nog niet helemaal vandaag, die had taart gekocht omdat ik weer thuis was:+

    Sinds gisteren thuis en het gaat eigenlijk best goed. Bloedsuiker daalt stapje voor stapje naar een normale waarde, prikken en spuiten gaat steeds beter dus ik zie het zonnig in!
     
    Matrix vindt dit leuk.
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hey guys,
    Vanwege een drukke baan bis het steeds lastiger tijd te vinden om consequent te sporten. Ik probeer het sinds vorige week vrij laat (22.00-23.00), maar hebben jullie ervaring om hoe dan met voeding om te gaan? Vroeger sportte ik juist net vóór mijn ontbijt of het avondeten, maar dat lukt nu dus niet meer.

    Edit:
    Ik volg trouwens al een tijd de PHUL routine met wat tweaks. Met name omdat ik het vooral een heel erg plezierig programma vind om te doen. Heb de afgelopen maanden niet bijzonder op 'voldoende' voeding gelet, maar desondanks wel zichtbaar progressie geboekt.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2018
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ga je gelijk erna slapen? Ligt eraan wanneer je avond eten erin zit, maar in principe zou je meeste met avondeten kunnen opvangen en na het sporten iets van een bakje yoghurt en wat fruit kunnen eten (of iets anders voor het aanvullen van eiwitten wat jij prettig vind).

    Doe je aan krachttraining of duurtraining? Met krachttraining is het voor het slapen eigenlijk een prima periode waar je na de training een shake oid kan nuttigen. Dan zit je vaak wel goed.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Als je geen honger hebt na je training is het niet echt nodig om te eten lijkt me. Misschien kan je je proteïne intake gedurende de dag verminderen en na het sporten om 23u nog een shake nemen.

    Heb PHUL ook tijd gedaan. Vond dag 4 altijd wel too much
     
    Matrix vindt dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gewoon fors eten na je training. Het nut van een anabolic window wordt vaak overdreven, maar helemaal niks eten tot je wakker wordt is imo wel sub optimaal. Er zijn genoeg studies die aantonen dat voor het slapen gaan en na je training voldoende eiwitten binnen krijgen zeker wel helpt. Daarnaast helpen de carbs er voor dat je beter slaapt :)
     
    Matrix vindt dit leuk.
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hoe is het met iedereen zijn pr's hier? Of is iedereen overgestapt op de lat pull down :p

    Mijn andere schouder is helaas ook naar zijn grootje (vergaande artrose) dus ik werk er omheen waar ik kan. Veel SSB squats (205.5kg als pr) en helaas weinig benchen (laatst nog een voorzichtige single met 122.5 en direct twee weken last). Deadlift staat op een easy 245 en op een estimated 1 rm van 260 ^^
     

Deel Deze Pagina