1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Iedereen die denkt dat hij fooi van je kan krijgen is super vriendelijk tegen je. Vind die neppe vriendelijkheid altijd super irritant aan de Amerikanen
     
    Lethal AK47, Yellow 13 en RaouLioo vinden dit leuk.
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gelukkig heb je geen gezichtshaar en mixed want dan zit je zo in een aparte gedeelte vol Arabs met een hele ondervraging. Fuck de securityguards in LA.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, dat is zeker waar.
     
  4. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Hadden wij ook indwrdaad, echt bizar. En dan ook maar 3 van die hokkies openen om er doorheen te gaan.
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  5. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    We willen van 9 mei t/m 31 mei gaan.

    Lijkt me een mooie tijd, 3 weken. Week na Golden Week.
     
    Tim vindt dit leuk.
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja dat dus. Vliegtuigen vol en dan maar een paar van die knakkers. En nog erger... smoezelen in het Spaans onderling. Tuig!

    Vandaag alle attracties in beide parken (Universal en Island of Adventures) kunnen doen. Fucking vet! We konden overal zo doorlopen en kregen zelfs een VIP- behandeling bij een van de Harry Potter rides plus gratis t-shirt t.w.v. $30 omdat er een roestvlek op eigen shirt kwam bij een waterattractie. Wat een volk ook, hele drama dit dat... We are so so sorry for that! 8)
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zie Lethal echt als het prototype Nederlandse toerist voor me.
     
    L.A. en Scarlett vinden dit leuk.
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zijn die paar douchebags bij de douane dan echt zo erg als je dit ervoor terug krijgt? :+
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Amerika is aanklaagland en zijn als de dood als er iets voorvalt. Nog voordat we iets zeiden was de roestplek al gespot en was er iemand onderweg om het op te lossen. In NL kan je mooi de tering krijgen voor zoiets. 8)
     
    Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  11. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    USA, ahhh wat was de roadtrip die ik met vrienden heb gemaakt geweldig.

    Maar wat je zegt; de vriendelijkheid is zoo... tering.... nep.
    Als je een winkel binnenkomt ben je koning, als je weggaat kijken ze je niet eens aan.
     
    Yellow 13 en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als ze mij Hollandse porties geven, dan heb ik er wel een fooi voor over. Voedselverspilling is iets waar ze wel eens wat aan mogen doen daar op grote schaal. Die porties gaan echt nergens over...

    Voor de rest kan ik prima beleefd blijven tegen ze als ik daar naartoe zou gaan, ben niet bang dat ik op de teentjes getrapt zou kunnen worden en die overdreven vriendelijkheid heb ik nog liever dan het ''gekanker'' wat je hier soms door de straten hoort.

    Omgekeerd krijg je voor dat soort taalgebruik een flinke vuistslag in Amerika, denk ik. Zo heeft ieder land wel wat, dat maakt reizen juist zo leuk imo. :)
     
  13. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    In Amerika wordt inderdaad niet gescholden.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel last van heb daar. In Nederland vind ik de service juist vaak slecht, omdat het ze niets boeit of teveel 'je/jij'; alsof we geknikkerd hebben.

    Het mag nep zijn, maar de tips zijn juist groot deel van hun loon. Dan heb ik toch liever vriendelijkheid en service van mensen die er ieder geval beetje moeite voor doen.
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Dit vind ik juist heerlijk. Doe gewoon normaal. Ik zit hier niet op een troon. Behandel me gewoon als mens en niet als ouwe lul of iemand met een butler.
     
    Jorrie, Lethal AK47 en Tim vinden dit leuk.
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    @Matrix (Jou even taggen)
    Het plan is nu om naar Osaka te vliegen, en dan terug te vliegen via Tokyo (goedkoopste wat ik kon vinden). Of is Tokyo heen Osaka terug aan te raden (maar kost 100 euro meer)? Of iets anders?

    Mijn vriendin krijgt hopelijk morgen groen licht, dan gelijk boeken!


    We hebben nog geen harde planning, maar de globale planning zal zoiets zijn als
    Osaka --> Kyoto --> Binnenland Japan (Hida lijkt me tof, inspiratiestadje van Kimi no na wa/Your Name) --> Tokyo.

    Maar, er is nog zoveel meer te zien, zoals de suggesties die al gegeven zijn.

    Wat zijn haalbare en interessante/must-see's? Vanuit Osaka misschien eerst naar het Zuiden nog? Of is dat te ver?
    Of nog steden die tussen deze globale planning moeten worden geschoven?

    Alle informatie is welkom, een PM is ook goed mochten jullie dat forum-vriendelijker vinden :)!

    In principe denk ik dat als we de globale planning hebben, we met internet + Lonely Planet wel invulling kunnen geven aan de dingen die te doen zijn in de steden.
    Echter, mijn ervaring is dat die insider-information vaak veeeeel beter is (Thanks Fiasco voor je PM van een tijdje geleden met je suggesties!).
    Mochten er nog meer van dat soort golden tips zijn, 1000x dank!

    xx
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2018
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daar zit een groot verschil tussen imo. Je hoeft geen butler te zijn om iemand gewoon netjes aan te spreken en goede service te geven. Ik hou helemaal niet van dat 'Jij nog een colaatje?' gedrag. Dat komt op mij over alsof je er totaal geen zin hebt, maar er toevallig bent. Zelfs in de goedkoopste fastfoodtentjes wordt je nog netter aangesproken. Überhaupt krijg ik jeuk van de ootjes en aatjes overal achter.
    Wat ik ook verschrikkelijk vindt is wanneer iemand begint met "Ik heb vandaag een lekkere" dit of dat. Alsof ie zelf in de keuken heeft gestaan en het zelf allemaal voor je regelt.

    Doe mij dan maar liever nep en op automatische piloot. In ieder geval..alsof je het nog een klein beetje leuk vindt om te doen.
     
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ok, prima. Maar dit is een hele andere schets dan je opmerking van zojuist, maar ik begrijp het.
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Nou tickets geboekt!

    9 mei t/m 31 mei, Osaka heen, Tokio terug!
     
    Matrix en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Guys, Vietnam.... tips? Ik wil nog even een KLM werelddeal week boeken en zowel Hanoi als Ho Chi Minh zijn in de aanbieding.

    @deadly seconz voor een eerste keer en die lengte van je trip, zou ik de kern houden bij Osaka-Kyoto-Tokyo en dan nog wat kleine stops toevoegen. In Tokyo en omgeving kun je echt veel tijd doorbrengen (onderschat het niet!). Dagtripjes vanuit Tokyo naar Kamakura, Nikko, Kawaguchiko, Yokohama zijn al bijna een minivakantie op zichelf! ;)

    Vanuit Osaka kun je ook prima met de Shinkansen nog op- en neer naar Himeji (korte trip, dus sowieso doen), Hiroshima en Fukuoka.


    Mijn pro-trip is om een ochtentrip naar Kamakura te doen en dan de zonsondergang over Mt Fuji te bekijken vanuit.....een onsen spa op Enoshima schiereiland. :rolleyes: Onderstaande foto's van Google geplukt, maar geloof me, het was episch.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2018
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina