Gamer spant rechtzaak aan voor een bug

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lord<>Snowboard, 25 aug 2003.

1. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Bron: Games.telenet.be heeft het nieuws gehaald van Ananova

Ben je volop aan het gamen en heb je net de beste wapens of de coolste artefacts gevonden ... gebeurt er plotseling iets onverklaarbaars en ben je dit alles kwijt! Wat doe je dan? Een hamer nemen en je eens lekker uitleven op je PC, stilletjes huilen of ... je spant gewoon een rechtszaak aan tegen de ontwikkelaar van de game met daar boven op een schadevergoeding! Dat is wat een Chinese gamer heeft gedaan. In de online game Red Moon was hij plotseling zijn wapens verloren en dus klaagt hij nu de ontwikkelaar van het spel aan om zijn wapens 'terug te geven'. Maar dat is nog niet alles, als extra schadevergoeding wil de gamer nog eens 780 pond krijgen!

Li decided to sue the company at the Chaoyang District People's Court, demanding the return of his virtual weapons as well as £780 for mental anguish.

Wat zouden jullie doen als je net dat hele belangrijke item gevonden hebt en plots ... weer verliest?

Volgens mij gaat die rechtzaak hem meer kosten dan hij gaat terug krijge 8)

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  2. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet aanklagen denk ik, zo zielig ben ik niet.

3. Fragile

Fragile Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bosje bloemen sturen naar de ontwikkelaars. Mag weer lekker helemaal opnieuw beginnen = dubbel gameplezier ;)

Rechtzaak is wel erg extreem, bugs zijn volgens mij sowieso al uitgesloten in de voorwaarden. Als hij deze zaak wint kun je echt veel geld van MS claimen

4. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon het spel nooit meer spelen. Dat heb ik eigenlijk heel vaak bij spellen. Als er bij een pc-spel CTD optreed, dan word ik helemaal gek in de wetenschap dat ik dat állemaal weer overnieuw moet doen. Of op m'n gameboy (pocket *)) als de batterijen op zijn en hij uit gaat, dan doe ik dat spel eigenlijk nooit meer. 8)8)

*EDIT* CTD= Crash to desktop*)

5. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af waar hij die 780 pond op baseert?

6. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Schade vergoeding, denk ik, Morele schade vergoeding
    Ik denk dat er wel wat scheelt in zijn kopeke 8)

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er is nog altijd een verschil tussen aanklagen en winnen he ±'

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ja ok, maar hoe komt hij op het bedrag van 780 pond? Wapens + mentale ellende = 780 pond. Eeeh, bizar

9. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    780 ammo?:confused:

10. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Wss gaat hij nu de duurste en grootste afgang van zijn leven te gemoet:{

11. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het slaat nergens op. Hij koopt gewoon het spel met bugs inbegrepen. Wel pech voor hem dat het een online spel is. Maar een rechtszaak aanspannen is wel iets te..

13. Hij kan vast aan een onsje wiet komen voor 780 pond :D

14. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de de stopcontacten aanklagen aangezien zij stroom leveren en daardoor deze verschrikkelijke ramp heeft kunnen plaatsvinden! :mad:

15. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ie niet gewoon een savegame downe

16. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Het is een online game dus ik denk het niet!
    Als dat kon had hij het al gedaan zeker?!?

17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Eerlijk gezegt kan ik me er best in vinden.. De gamedeveloper levert een product af, waarin je veel tijd én moeite moet steken.. Het is online, dus al een stuk serieuzer..

Stel bij een mmorpg: je gamed al 4 maanden in een zeer serieuze mmorpg, je bent member van een online town, etc.. je leeft zegmaar in een virtuele wereld.. Je hebt veel moeite moeten doen om bij die community te komen.. en dan op eens door zo'n bug is al je stuff kwijt, en wordt je zelfs uit je community gekicked.. nou heb je 4 maanden lang, die stuff lopen zoeken, en moeite gedaan om in de community te komen.. en dat is in 1 microseconde weg... Ik zou behoorlijk in een trip terecht komen als de developer dat niet even recht zou zetten..

Kijk dat er bugs in een game zitten, ok dat is tot daar aan toe.. Maar dat de developer niet bereid is in zo'n geval gewoon die stuff terug te geven.. tja..

Btw: de gamer moet, vind ik, wel echt bewijs hebben dat zijn stuff door de schuld van de developer weg is..

18. Hmmm ene kant wel klein beetje mee eens, ik bedoel een game moet niet dat soort fouten geven als je er geld voor betaald hebt.

Aan de andere kant een rechtszaak aanspannen gaat mij toch net iets te ver :\

19. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ruilen!!

20. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik zou balen als 't gebeurde :{
    Die Chinees handelt iig wel heel erg overdreven, hoezooooooo van een mug een olifant maken |:-

Deel Deze Pagina