1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ook een idee waarom die regel er is? Met verder voor een groot deel gelijkwaardige auto's voor iedereen zou dit toch juist een punt kunnen zijn waar de betere teams zich kunnen onderscheiden van de mindere
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Volgens mij was dat ook niet de reden voor de penalty: de reden was dat ze te veel vermogen gebruikte.

    De auto's mogen 250 kW hebben in kwalificatietrim en 225 kW tijdens fanboosts en Action Zones. Normaal rijden ze rond met 200 kW in de race, maar schijnbaar gebruikte Techeetah soms meer. Al schijnt dat te komen door bobbels in de baan. Kinderziektes denk ik. Ze hebben 4 weken om het op te lossen.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dit is wat het officiele bericht is:
    Maar kan ook levering van energie zijn. De regel 27.9 die overtreden is zegt "It is mandatory to follow the instruction manual from the FIA-designated supplier at all times" wat slaat op meerdere dingen. Er waren in de kwalificatie een hoop die dezelfde regel hebben overtreden dus wellicht hebben een paar coureurs teveel opgewekt en een paar anderen teveel gebruikt.

    Het hele concept van Formula E is dat het spec auto's zijn op de achterkant van de auto na. Elke raceklasse ter wereld heeft wel limiet aan kracht in de motor waarin je mag ontwikkelen, zoals een maximaal formaat motor of een restrictor in de turbo. Bij Formula E is die limiet inderdaad de hoeveelheid energie die de motor mag leveren aan de achteras, en de hoeveelheid elektrische energie die opgewekt en opgeslagen mag worden tijdens het remmen. Als je dat los gaat gooien dan gaan de kosten zodanig omhoog dat teams als Porsche en BMW onverslaanbaar worden, en dat is nergens goed voor.

    Op dit moment is het gedeelte tussen de coureur en de achterwielen vrij om te ontwerpen. Dus de Batterij (die nu in het chassis is verwerkt) is spec, en de bodypanelen achter de achterwielen is spec, daar tussen mag je zelf werken aan de aandrijving, versnellingsbak, ophanging en wat andere dingen daartussen. Een leuke mix tussen auto's die spec zijn maar toch de mogelijkheid tot ontwikkeling bieden.
     
    Tim vindt dit leuk.
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    De straf na de kwali bij Frijns kwam ook door de hobbels aldus dit stukje:

     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Alleen is Rich Energy fake and gay tho
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Niks nieuws dus, vond de livery van TR sowieso al tof dus prima.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Een redditor vat de livery wel goed samen:
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    't Lijkt net alsof de designer net de gradient-tool voor het eerst ontdekt heeft.
     
    WorkingTitle, Tyrant en Alexknl vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    En

    "Kinda looks like a Formula 2 team.

    Edit: Or one of these Motorsport Manager presets"

    Toch vind ik de livery er, van voren, best leuk uit zien. Mooie kleur blauw wel.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja er waren geruchten dat dit er helemaal uit zou gaan dit jaar, en dat Merc's platte stijl door de nieuwe aero regels the way to go ging worden, maar dit stemt me positief voor RB.
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Jammer.
    Na de teaser plaatjes had ik op heel iets anders gehoopt.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vind 'm wel vet.

    Die teaser zag eruit als camo-livery. Wist sowieso dat dat geen race-livery ging worden.

    [​IMG]

    Mooiste auto tot nu toe vind ik.
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zeker een mooie wagen maar had gezien de tweet ''silver is so 2018'' wel een grote verandering verwacht.
     

Deel Deze Pagina