1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mensen zijn inderdaad al snel racisten; wat ik ook wel snap want .. niet iedereen is zo'n Moslim knuffelaar zoals jij bent, toch Fredje?
    De term "white supremacist" of "witte mannen" die je zelf gebruikt laat maar weer eens blijken waar jou aandacht naar uit gaat. Is gewoon triest.

    Begrijp niet zozeer waarom mensen het hier moeten weerleggen als het toch niet in jou straatje past.

    @Cyrax ...

    Ach, gekke witte mannetjes in Amerika die één man aanpakken vanwege zijn geaardheid of een hele hoop verwarde mannetjes uit Islamistische landen die een extreme (sleutelwoord) kijk hebben op hun geloof? Doe mij dan toch maar die ene gek in Amerika ... Dat die enge man dan één keer in het nieuws komt t.o.v van zijn verwarde internationale buddy ... tja. Dat laat ik even in het midden.

    +1
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je zegt niks behalve holle frasen. Je bent getriggerd door mijn gebruik van het woord wit (wie is er nu de snowflake lol). Je wil me silencen om mijn mening die je niet kan bevatten omdat je te boos bent omdat je het woordje wit zag in plaats blank, geen wonder dat je zwijgt bij opkomend fascisme. Door mensen zoals jij kan genocide plaatsvinden zoals de holocaust.
     
    Tyrant en Cyrax vinden dit leuk.
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je bevestigd overigens nu zelf, d.v.m je taalgebruik (en je poging tot rappen) dat je een hekel hebt aan blanke, dat alles wat blank is racistisch is en dat wij (omdat we anders denken) verantwoordelijk zijn voor de Holocaust. Er zijn andere fora's waar je je pro-Islam meuk kan gaan verkondigen ... maar XBW is er niet de plek voor Mo ... of Habib ... of Ahmed ... of hoe je ook heet.

    Dus; ik trek de conclusie .. Jij bent echt een regelrechte mongool ... Laat je nakijken ... gek.
     
    RO3Li vindt dit leuk.
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Heb je al eens met iemand gesproken omtrent deze issues? Want echt, het is niet normaal hoor. Wat zit je jezelf nou zielig te vinden? Ik ben niet boos, jij bent degene met haat.

    Ik wil je niet laten zwijgen man, zo belangrijk ben je echt niet. Je bent gewoon heel zielig en ik voel medelijden met je. Je zou maar moeten leven met die haat in je, het gevoel hebben dat je niet begrepen wordt, onderdrukt wordt door de witte mens. Je haat is zo groot dat je om je heen slaat als een volstrekte idioot. Die shit is gevaarlijk man, zoek hulp voor het te laat is en je zelf in de trein met een bomvest staat omdat je denkt dat je zielig bent. Die kans acht ik, gezien de manier waarop je communiceert, groter dan dat ik iemand iets zou aandoen omdat ik mezelf machtiger voel dan een ander.

    Met je holocaust gelul. Man, ik dood nog geen spin, fucking idioot. Zelfs niet als ie zwart is. Ik ben bijna benieuwd waar je haat vandaan komt, wie je bent en waarom je zo gekwetst bent. Maar zoals de meeste blanken doe ik liever alsof ik niet zie dat je hulp nodig hebt en hoop ik dat ze je de bak in pleuren. Opgeruimd staat netjes zeggen we hier in de witte westerse wereld. Waar woon jij eigenlijk?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
    Rampage vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Gezellig zeg.

    Jorrie grijp even in zou ik zeggen.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zeker heb ik haat. Zeker ben ik boos. Wie passief toekijkt op deze misstanden, wie daar geen emotionele reactie bij heeft, met hen is iets mis.

    Gevangenisstraf is een manier van zwijgen opleggen.

    Genoeg mensen die geen 'untermenschen' hebben vermoord ten tijde van het Nazi regime. Mensen die het misschien wel verschrikkelijk vonden dat het gebeurde, maar zich niet meer durfden uitspreken omdat het fascisme zo dominant was geworden. Mensen die net als jij hun bek hielden toen dat fascisme opkwam, omdat het hen niet trof.

    Ik woon in NL, why?
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik bagatelliseren je post omdat ik het oneens ben met wat je zegt en anno 2019 wel beetje klaar ben met dat identity politics van 'white men vs the rest'. Het is gewoon bullshit, maar laten we het eens punt per punt bekijken:



    Je begint met 2 gezellige generalisaties (waar ik het allebei niet mee eens ben, laat dat duidelijk zijn) maar je richt je kritiek hier vooral op… witte mensen (vs moslim mensen). De meest heterogene groep die je op aarde kan verzinnen zijn mensen, en witte mensen komt mooi in de top 3 schat ik (na geslacht?). Het is interessant dat je je afkeert tegen de generalisatie van moslims maar wel hetzelfde doet met de witte man. Dus je generaliseert niet op basis van gedrag n.a.v. levensovertuiging (moslim zijn), maar wel op het aantal pigmentcellen in iemands lichaam. Dat is zo ontzettend krom, en je zou het met een beetje goede wil gewoon racisme kunnen noemen.

    Daarna lijk je te willen zeggen dat we niet boos/verontwaardigd mogen zijn als moslims misdaden plegen. Vind ik vreemd.



    Dit is gewoon pertinent niet waar. De Westerse wereld is bijvoorbeeld enorm zelfkritisch. Trump is allesbehalve geliefd bij de ‘witte mensen’, de PVV heeft een overweldigend aantal stemmers van maar liefst 10% (dus 90% is het niet met hem eens), Antifa is overwegend ‘wit’, witte misdadigers worden in alle gevallen gewoon veroordeeld, zowel door ons rechtssysteem als de bevolking (kopschoppers eindhoven, Jos B, etc etc).


    Fred, er ís geen selectieve verontwaardiging. Als er een kleine minderheid na een moslimaanslag op Feesboek of Stormfront roept dat de boosmoslims het landen moeten worden uitgetieft, is dat niet de algemene consensus van de ‘witte man’. De meerderheid van deze wereld keurt geweld af, of de dader nu zwart, wit of paars is. Je begeeft je echt teveel op extremistische fora heb ik het idee, dat je zo’n verneukt wereldbeeld hebt dat je maar op de witte man gaat afgeven.


    Ik ben wat laat met reageren helaas, dus velen zijn al voorgegaan, en het is weer te zien dat je lekker getriggered raakt. Je zult nu ongetwijfeld willen schreeuwen dat ik vooraanstaand lid ben van de ‘witte mannen club’, etc dus dat ‘argument’ haal ik alvast maar voor je weg.



    Ik denk dat je beter even kunt nadenken over deze quotes:
    ipv
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Goed, die post laat ik nog even staan maar de volgende verwijder ik :+
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja sorry, ik was zowaar aan het werk :+
    Op naar t lagerhuis.
     
    Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    ♪Waarom zou je dat doen♪

    Zonde man. Mag dan niets meer blijven zoals het was. Gelukkig heb ik de foto's nog van hoe het was. Kan ik dat aan mijn kinderen laten zien, dat er een tijd was dat de witte mens een übermens was en dat het toen veel beter was dan nu.
     
    RO3Li en Jimmy J. vinden dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Autobom in Ierland 1,5 week geleden is nu opgeëist door 'IRA' :eek:

     
  14. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Niet heel verrassend toch? Geloof dat nu met de spanningen rondom Brexit en de grens tussen Ierland en Noord-Ierland men al bang was dat de IRA weer actiever zou worden.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nee, maar volgens mij wel voor het eerst sinds enige tijd dat 'IRA' op zo'n manier van zich laat horen.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3090391/bedenker-efteling-poppen-dit-is-belachelijk

    En zo is het. Ik draag geen klompen, maar de gemiddelde chinees denkt van wel. Hell, zelfs in de VS denken ze dat we allemaal op klompen lopen. Een reis door de wereld. Allemaal verschillende mensen, kleuren, kleding en uiterlijk. Weleens een echte stam uit Afrika gezien? Die lopen er nog steeds zo bij en dat is prachtig. Nee, hier in NL gaan de Sylvana's stampij maken, vanuit hun dikke villa en dito BMW.

    Vreselijk is het, maar afgezien daarvan is die attractie wel aan een update toe trouwens. Maar van mij mogen de klompen in elk geval wel blijven.
     
  17. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Die opmerking van die originele bedenker van de attractie slaat natuurlijk nergens op hè.

    "Een Chinees ziet er nou eenmaal zo uit". Laat me niet lachen.
    [​IMG]
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    [​IMG]

    Ik weet niet, maar ik loop er ook niet zo bij. Afgezien daarvan heb je gelijk, uiteraard ziet een Chinees er niet zo uit. Misschien sommigen, maar uiteraard niet allemaal. Sommige Nederlanders lopen op klompen, andere weer niet.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dit is een stereotyp. Het is de vraag of het ene stereotype wel aanstootgevend is en de ander niet. Kritisch gekeken moet die hele attractie eigenlijk dicht.

    Maar ik snap de Efteling eigenlijk wel.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat ligt aan de ontvanger. Het is minder aanstootgevend dat de attractie de suggestie wekt dat ik op klompen loop en tulpen in mijn neus heb omdat ik en de gemiddelde Nederlander weet dat het een stereotyp is. Andere groeperingen hebben er wel moeite mee en uiteraard moet daar ook naar geluisterd worden. De attractie moet ook gewoon meer van deze tijd zijn en mag best een facelift krijgen.
     

Deel Deze Pagina