1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Grote bedrijven zijn kut.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als je zo veel twijfel hebt bij de nieuwe baan zou ik het niet doen. Ik zou dan lekker bij het oude vertrouwde blijven en vanaf nu gewoon vol solliciteren tot je iets tegenkomt waar je wel blij van gaat worden
     
  3. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Gewoon doen. En als 't kut is ga je weer iets anders doen.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Een andere baan vind ik niet buiten comfort zone, tenzij OP ineens wat totaal anders gaat doen (zoals Scarlett heeft gedaan). Dit is alleen even wennen aan een variatie op wat OP al deed in een andere omgeving. Een kleine verandering.
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wat is er mis met kleine teams? Dat is juist super chill man. Veel meer vrijheden vaak, informelere sfeer. En wat maakt het nou uit of het op een industrieterrein is of midden in de stad? Als de inrichting maar oke is toch.
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Of.... blijf zoeken?
     
  7. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Omdat je zelf elke baan bagatelliseert tot kut doe ik dat ook wel even voor jouw keuze:
    Je blijft zitten waar je zit, want als het echt zo kut is was deze keuze niet ingewikkeld geweest, of je gaat naar de nieuwe baan en probeert er zoveel mogelijk uit te halen om je te ontwikkelen. Ga je uiteindelijk op je bek dan weet je ook waar je staat, en zoals Tyrant al zegt, onmisbaar ben je nooit.
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    "Klein team"
    "Op gaar industrieterreintje"
    "Word ik daar echt happy van?"
    "Moet mezelf wel echt bewijzen"
    "Wordt wel het meest happy van een bigger bedrijf wellicht"

    Ik hoop zo dat jouw 'unhappy'-vibe gespeeld is op dit forum, maar als het echt is. Mijn god!
    Dacht dat Tibi onstabiel was, maar jij bent dan ook wel een zorgenkindje hoor. Ben je <30 jaar en dan heb je het al over vastgeroest zitten.

    Volgens mij wordt het tijd dat jij eens voor jezelf op een rijtje gaat zetten wat je wil. En waarom je in vredesnaam denkt dat je in een groot bedrijf gelukkiger wordt, of de locatie van een bedrijf.

    Mijn ervaring is dat een groot bedrijf zo ontzettend lomp is qua veranderingen, dat ergernissen sneller groeien dan dat een bedrijf er op kan reageren.
    Zelf met een klein team (8 mensen in Nederland, 30 in Frankrijk) binnen een grote organisatie gewerkt die wereldwijd opereert. Het hoofdkantoor in Italië bepaalde nog of wij een nieuwe kamerplant mochten, welke koffie er geschonken werd, hoeveel flyers wij moesten bestellen. Daarnaast waren budgetten lijdend voor de bedrijfsvoering en werd alles aan de hand daarvan bepaald.

    Je voelt je gewoon constant aan de hand genomen door je ouder. iedere keer als je zelf met een idee komt, of een verandering wordt het onmiddellijk overgenomen of neergeschoten van hogerop. Na een jaar was ik er klaar mee.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind 300 medewerkers echt wel de max.
    Nu bij een internationaal bedrijf met 200 man, begin was kut, maar CRM manager ging weg, dan kun je die kansen pakken. Dat is tof. Een enorm bedrijf heeft dan binnen een week een nieuwe CRM manager gerecruit die het dubbele verdient wat jij doet. Nu kan ik daar naartoe groeien.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik heb toch besloten de stap te gaan nemen en vandaag mijn ontslag ingediend.

    Spannend, twijfels wel, maar vooral wel opluchting.

    Tijd voor wat nieuws. Weg uit de sleur. Ik heb t daar echt gehad. Dus ik ben wel happy.

    Als de nieuwe baan kut is zien we dan wel weer.

    Iig stappen maken en daar ben ik blij mee. Thanks voor jullie adviezen!
     
    Zeepsop, Daz, Tim en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lekker gappie! Succes :)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Klinkt verstandig. Netjes!
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Lekker pik!
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Heb je het B ook al verteld?
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Succes maat! Waar ga je ergens in Amsterdam werken?
     
  16. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Nu te laat, maar ik zit in precies dezelfde situatie als jou. Te herkenbaar dit.

    Huidig werk is leuk, leuke collega's, prima salaris, maar de helft van de tijd doe ik letterlijk niks. Beetje Reddit'en en XBW.
    Voor een paar maanden leuk, maar een half jaar geleden werd ik er echt ongelukkig van.

    Daarna de twijfels. Wat wil ik wel? Kan ik het wel? Wat moet ik uberhaupt gaan doen??
    En dat met een universitair diploma.

    Uiteindelijk ergens een mooie kans gekregen, maar niet direct waar ik ervaring in heb.

    Mijn gedachtegang was: Als ik toch niet weet wat ik wil, kan ik het net zo goed proberen.

    3 juni begin ik dus bij mij nieuwe baan.
    Ja, spannend en nog steeds een tikkeltje onzeker, maar komt goed. Blijven zitten is voor mij ook geen optie, daar schiet je als persoon niks mee op.

    Ik denk dat je een juiste keuze gemaakt hebt.
    En anders; de markt is kei goed, dan zoek je weer wat anders.
     
    Reckuuza, Zeepsop en Jorrie vinden dit leuk.
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op het moment ook echt ff he-le-maal down.

    Ik ben bezig met een opleiding programmeur Python en ik loop gewoon helemaal vast, het lijkt wel of ik het inzicht gewoon niet heb om iets zelf op te lossen, de docent heeft het al op diverse manieren uitgelegd maar het komt gewoon niet aan. Op dat soort momenten voel ik me zo ontzettend dom en hopeloos.

    Het kutte is, is dat ik zo ontzettend graag die opleiding wil halen want ik vind het geweldig leuk, maar anderzijds breekt het me mentaal dat ik dingen soms gewoon niet begrijp.
     
  19. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Het klinkt simpel maar heb je geprobeerd om naar youtube filmpjes of andere websites met info over Python te kijken?
    Voor mijn opleiding commerciële economie zocht ik alles altijd op Wikipedia enzo en dat was voor
    mijzelf echt veel makkelijker en sneller te behappen dan de boeken/lessen.
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ja en daar is het eigenlijk allemaal veel duidelijker en logischer, tevens heb ik er dan ook een beeld bij.

    Alleen mijn angst is dat ik niet over het (wiskundig) inzicht beschik om het aan te kunnen. Precies wanneer ik zelf een opdracht moet oplossen sta ik naar het scherm te staren alsof het Chinees is. Ik moet wel zeggen dat ik nog in het begin van de opleiding ben, een maandje nu. Maar omdat ik het zo graag wil is het extra frustrerend als iets niet binnenkomt.

    Ik heb er moeite mee om een opdracht te vertalen in eigen woorden en vervolgens weer te vertalen naar Python code, ik weet gewoon echt niet wat ik dan moet doen soms.
     

Deel Deze Pagina