1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Maakt toch niet uit of het nog een “thing” is. Het gaat er toch om of je het leuk vindt wat je doet. Al ga je kantklossen. Vast geen “thing” meer maar als je het leuk vindt who cares.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, check urbex_origins en djura_goes_urbex maar eens op Instagram. Zitten soms pareltjes tussen. En ik zie wel van meer fotografen voorbij komen. Deze twee ken ik in het echt toevallig.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Bedoelde het niet negatief hoor. Maar als ik kijk naar mensen om me heen en mezelf deden we urbex vooral aan het begin van een foto carriere. Om me heen in mijn kring is dat allang gone om dat nog te gaan doen.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  4. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik heb het ook jaren niet gedaan, maar juist daarom lijkt het me superleuk om weer ns te doen. Ik denk niet dat het echt onderhavig is aan trends, maar kan idd dat jouw persoonlijke voorkeur verschoven is.

    Hoop alsnog een groepje zover te krijgen. Met 3/4 mensen zoiets
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zijn hier nog urbexers met tips voor een goede 'spooky' locatie in NL/Belgie of Frankrijk? Gaat om een videoclip die volgende maand geschoten moet worden.

    Voorkeur gaat uit naar een soort vervallen kasteel/slot.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Holy shit: Die Galaxy S7 heeft een best goede camera! :eek:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Instagram hoeren die foto's van hun eten maken....
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dan neuk ik in elk geval meer dan jij!
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zonnesteekje ofzo...
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zijn foto's van vorig jaar Augustus, tijdens mijn rondreis door Normandië, Frankrijk. Ik had in het ''Ik zoek wat topic'' op de Mijl al gevraagd om een goede site om foto's te uploaden.

    Onderstaande het resultaat dus. Ik weet dat ik Mont st. Michel al eens gepost had, want de vorige keer had @Jorrie een opmerking over mijn Facebook compressie. :+

    Onderstaande, met name mijn her post van Mont st. Michel, zijn nieuw bewerkt of verder bewerkt. Shit kost echt veel tijd per foto, is Lightroom misschien beter??? Waar kan ik dat eventueel goedkoop krijgen? :)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het duurt lang omdat je de fijne kneepjes nog niet weet en vooral veel aan het spelen bent om te kijken wat alles nou precies doet.
    Lightroom is een batch bewerkingsprogramma. Kun je snel mee editten (als je ervaring hebt), maar biedt weinig voordelen als je maar 2 foto's per jaar doet. De laatste stand-alone versie (LR6) kost 130,- ongeveer. Nieuwste versies zijn er alleen in abonnementsvorm voor zo'n 12,- per maand.

    Of gewoon kraken natuurlijk.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vergat even te reageren, maar bedankt kerel. Klinkt toch beter om gewoon Elements 14 te blijven gebruiken, heb die namelijk fysiek.

    Gewoon blijven kutten met de schuivers en kijken of het hier en daar nog beter gemaakt kan worden.

    Probleem met mij en zoveel dingen is dat ik heel snel afgeleid word. :+ Volgende keer gewoon een stukje meer geconcentreerd werken en geen muziek opzetten denk ik. ;)
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ook Lightroom is één en al schuifjes. Stukje meer dan Elements nog waarschijnlijk, al doet grotendeels precies hetzelfde.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Misschien kun je het proces in Lightroom iets gedetailleerder voor me beschrijven? Ik ben wel benieuwd, want hoor namelijk ook van iemand die gewoon fotograaf is geworden dat Lightroom heel veel goede dingen heel simpel en makkelijk kan doen. Ik zou eerlijk waar wel graag willen weten hoe gemakkelijk dat is.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het spelen met een contrast of hooglicht balkje is natuurlijk in beide programma's even makkelijk. Lightroom heeft verder wat handige features zoals radiaalfilters en gradients zodat je lokale aanpassingen kan doen, maar mist weer functies zoals een uitgebreide clone tool of het kopiëren/plakken tussen verschillende foto's.

    Waar LR in uitblinkt is grote hoeveelheden foto's in een korte tijd bewerken en exporteren. Gebruik je PS dan heb je daar een ander programma (Adobe Bridge) voor nodig. Je kunt in LR heel makkelijk complete bewerkingen kopiëren naar andere foto's, makkelijk selecties maken, watermerken toevoegen aan je gehele selectie enzo.

    Samengevat: je foto's worden niet mooier als je Elements inruilt voor LR en ik gok ook dat je er niet sneller mee klaar bent, tenzij je 200 foto's op een dag wilt editten. Je kunt je nu beter focussen op het beter worden in het fotograferen zelf, dan in de software die je achteraf gaat gebruiken.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    UrBeX iS lIfE
    Niet eens Charleroi en dan de Power Plant gepakt jongens
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina