1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Kijk die bromance nou. Gewoon hier ontstaan

    Hoorde er trouwens niet een zesde persoon bij? Die lange blonde jongen met die bril (weet zn naam niet meer)
     
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    killaz is een keer meegeweest, net als Gdzr en Nusti, maar met deze club hebben we destijds ook de Polen-trip gemaakt en zijn we uiteindelijk het meest wezen urbexen.
     
  3. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    En ik trouwens ook een paar keer, zeef:+
     
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik noemde even de mannen, aangezien je daar naar op zoek was :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ach hou je stil jij.
     
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Niet alles gaat om jou he 8)
     
    Nerrion, Chrizzle, Alexknl en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ben blond, lang en heb een bril. Leek me iets te obvious gewoon.
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Jij bent toch nooit meegeweest op zo'n urbex trip met die lui? Ik had het over killaz
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Goeie convo dit hahaha
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat zijn ook wel unieke kenmerken ja 8)
     
    Daz, Scarlett en Killamonkey vinden dit leuk.
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vooral voor Nederlanders ook :+
     
    Scarlett en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Vraagje voor de mensen die ervaring hebben met het afdrukken van foto's.

    Al mijn muren zijn nog kaal, maar dat wil ik veranderen door wat eigen foto's op te hangen. Twee foto's zou ik graag wat groter doen: in formaatje 120x60. De afmetingen van die twee foto's (nadat ze in vanuit Lightroom als RAW zijn ge-exporteert naar JPG) zijn allebei ongeveer 5680x2840 pixels. Er bekruipt me daarom een gevoel dat als ik dat doe, het resultaat nogal onscherp wordt... Kan iemand iets zeggen over pixels irt de grootte van een print?

    Ik las ergens dat pixels delen door afmeting print idealiter 118 of meer moet zijn voor een scherp resultaat. In dit geval wordt dat 5680/120=47... ahem... Tegelijkertijd lees ik weer dat het bij grote prints wat lager mag liggen omdat de daar verder van af staat als je er naar kijkt. Wat zijn jullie ervaringen? Is er nog hoop voor mijn twee foto's? ; )
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat gaat prima!
    Vergeet niet dat we een tijdje in een megapixel race zitten, maar dat bijvoorbeeld in 2007 een flagship Nikon 4256 pixels max. op de langste rand had, minder dan jouw foto dus. En die afdrukken konden prima groot afgebeeld worden! Jouw resolutie is ook scherper dan 4k en dat gaat ook prima op 65 inch.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb 2 abri's met dpi van 90 en dat is meer dan prima.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zelf ooit een vakantie foto op een groot formaat laten afdrukken als verrassing. Hoewel ik hem nu eigenlijk te donker vind, zijn zaken wel mooi te onderscheiden nog en ik kon zelfs over een meter verhouding gaan, als ik dat had gewild, zonder problemen.

    Ik zou het eens testen door de foto helemaal op zijn maximale grote in beeld te brengen. Dat kan oerlelijk worden, veel te groot voor het scherm, maar dan kun je wel makkelijker zien waar irritante foutjes zitten en of je misschien nog wat lens correcties moet uitvoeren of niet. Of wellicht een storend element verwijderen.

    @Azumi : Ik herinner mij dat je hier in het verleden al meer mooie foto's hebt geplaatst en dat die beter waren dan die van mij, dus don't worry gast. :+:thumbs:
     
  16. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dank voor de reacties. We gaan het gewoon proberen dus (al start ik met één just in case :+)
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je weet dat als je iets voor jezelf besteld het geen verrassing meer is hè? :+
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    ... voor mijn moeder. 8)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geen zin om een account te maken voor foto upload sites, maar vandaag deze op de foto gezet toen ik op pad was. Liep er zo tegen aan. Manueel gedaan overigens met een Nikon D3300 en 18-105 MM allround lens. :)
    [​IMG]
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat voor programma's gebruiken jullie voor post? Zeker Adobe. Ik heb vooral Fuji jpeg geschoten en nooit voor grote prints ofzo, dus kwam weg zonder pp. maar wil nu toch met Fuji raw aan de slag en dus ook goeie conversion nodig en wil een beetje kunnen corrigeren, wat met meeste programma's wel kan.

    Ik zit te denken aan Capture One, voor Fuji (waar ik mee schiet) is die met huidige korting iets van 115 en dan heb ik alle functies. Eventueel later uitbreiden met Affinity Photo als ik wat meer wil. Ben alleen bang dat C1 wat ingewikkeld is voor een noob en ik ben zo ongeduldig om te leren.
     

Deel Deze Pagina