1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ha. Ned Stark werd genaait door zijn buddy Little Finger :+
    Toen hij, op zijn knieen, op de muur zat had ik verwacht dat zijn executie wel gestopt zou worden. Niet dus. De 10 afleveringen die Ned Stark heeft gehad werkte ook naar dat moment toe. Dat moment dat je hoopt dat het goedkomt (zoals in veel series) ... maar dat gebeurde niet. Dat zette de toon voor de komende seizoenen.. Niemand is veilig. Niemand ...

    De Red Wedding was ook zoiets. Doei allemaal. Aflevering daarna zie je Robb Stark zijn lichaam met de kop van zijn Direwolf erop ... Die impact was in seizoen 7/8 niet echt aanwezig.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Er is geen opbouw naar Jon vs Dany?
    Als jij in S01E01 opbouw zag voor de dood van Ned had je hier toch ook wel een arc moeten hebben gespot.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja dan is het toch juist bizar hoeveel grote gebeurtenissen zich na elkaar opstapelen met dezelfde characters. Zoveel waren er nou niet meer over. Aflevering 1 en 2 vond ik persoonlijk meer dan prima. 3 had ook geen verkeerde pacing. Het waren vooral de laatste 3 afleveringen die heel snel zijn gegaan en waarin vooral veel character development potentie verborgen zat.

    Ik hoop dat ze met de spin-offs gewoon wat kleinere verhaallijnen gebruiken. Iets als de rise and fall van Valyria. Dat is veel meer behapbaar voor een producer om het goed over te brengen op TV.
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Seizoen 1 van GoT = niemand is veilig. Daar gaat je hoofdrolspeler. Dat was denk ik de hele intentie? En nee, vanaf aflevering 1 was dat niet duidelijk nee.

    Nogmaals, seizoen 8 gaat gewoon veel te snel. Snap best dat je alles in 6 afleveringen moet proppen maar de emotionele impact die de dood van Dani zou moeten hebben die was er simpelweg niet. Ik voelde meer emotie bij de dood van haar draken ;)

    @Maddmonkey

    Het begin en einde van de Targaryens... Balereon, Mad King ... alles.

    "The stone didn't burn, but as Balerion blasted it with fire, it glowed white-hot. The world's greatest castle became the world's greatest oven, baking the last of House Hoare within it."

    GEEF NU!

    Of een serie die zichzelf niet afspeelt in Westeros. Misschien met Dora the Explorer in de hoofdrol? Who knows.
     
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zoveel waren er niet meer over?!
    Als je alle gebeurtenissen uit Essos van de eerste seizoen achter elkaar had gezet was de pacing 5x zo snel geweest en waren ze bij episode 3 al in Winterfell.

    Dat zou je ook kunnen zeggen over, bijvoorbeeld, seizoen 8.
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik vraag me nu ook af of de schrijvers door hebben gehad hoe vies Bran het eigenlijk gespeeld heeft. In dat geval kan ik nog best met dit einde leven. Echter het feit dat geen enkel personage hem erop aanspreekt lijkt het tegendeel te bewijzen...
     
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Nee want dat is sowieso fout. ASOIAF = acties hebben gevolgen, wie je ook bent. Iets wat je juist niet kan zeggen over seizoen vijf en verder.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dus de dood van Dany was niet/wel logisch? Hoe moet ik dit lezen?
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat wij langs elkaar praten. Ik had het over dat er momenteel (in seizoen 8 dus) niet meer zoveel characters/verhaallijnen waren tov seizoen 4. Dan vind ik het juist opmerkelijk dat het sneller aanvoelt in pacing dan in een seizoen waarin er meer verhaallijnen waren. En dat heeft toch echt te maken met onlogische keuzes voor bepaalde scenes die wel of juist niet getoond worden.

    Ja, ik ga al niet meer uit van het kunnen van de schrijvers. Ik denk dat ze "het vergeten waren" nadat Hodor dood was gegaan. Ik denk dat veel plotpoints door GRRM voorgedragen zijn, maar de directors geen idee hebben hoe zij ernaar toe moesten werken en het geen implementeerde zonder enige visie over het groter geheel. Ofwel, ik ga gewoon voor mijn headcanon en dat is dat er een sinistere demi god die alwetend is op de troon zit. Wat hij zou doen, is niet eens zo belangrijk. Ik vind het veel interessanter om na te denken over wat er mogelijk is met de 3ER als koning. Zeker als je ernaast jezelf afvraagt in hoeverre Bran zichzelf is en niet meer een lichaam waarin de 3ER zich gemanifesteerd heeft.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
  12. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Wel imo.
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Eigenlijk slaan die spoiler tags nergens op. Als je niets wilt lezen over de serie, waarom dan in een got dedicated topic rond neuzen.

    Anyway (“elke weg” voor de mavo’ers onder ons:D)
    Ik weet niet of de spin offs wel leuk gaan worden..
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    BRRRUUUUHHH
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jij vond het helemaal niks? Zonde.

    Game of Thrones is voor mij toch wel veruit de beste fantasy serie die ik gezien heb en de wereld is imo veel interessanter dan een middle earth. Ik kan mij niet voorstellen dat de pre sequels na dit succes niet vet gaan worden. Dan moet er wel veel misgaan.



    Ik kan niet wachten om meer te weten over de WW en de children :) Waarom er altijd een stark in Winterfell moet blijven en hoe het noorden samen is gekomen. *smacks lips. Can't wait!
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2019
    Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk nu, paar minuten van dat filmpje hierboven gekeken, dat ze serieus die spin offs beter kunnen doen dan de laatste seizoenen van de main serie. Klinkt echt heel vet.

    Overigens ben ik het niet eens met je mening dat Westeros een stuk interessanter is dan Middle Earth, maar daarvoor moet je maar eens wat meer lezen over de Silmarillion en nagelaten vertellingen. Gortdroge stof, maar Middle Earth is minstens zo complex als Westeros en pittiger in uitleg dan Westeros. Ik denk dat meer mensen hun uitleg van ME halen uit video's en andere boeken, dan dat GOT fans dat doen met Westeros. Silmarillion is sowieso vet vanwege de 1ste age en het maken van de ringen, Morgoth en het verslaan van de draken, waarvan één zo groot als een berg, door de elven. Volgend jaar, of het jaar erna, zou er een serie over de Silmarillion uit moeten komen. Als dat goed gaat, dan zal die serie GOT doen vergeten voor velen.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vond het oprecht de beste aflevering van het seizoen. Tuurlijk waren mijn verwachtingen na de vorige afleveringen ook enigszins bijgesteld naar beneden maar toch.
    Nee dit einde en tevens het hele seizoen kunnen kwalitatief in mijn ogen niet tippen aan de eerste 6 seizoenen die gebaseerd waren op de boeken maar desondanks ben ik opgelucht na de laatste aflevering.
    Er zijn weer de nodige plotholes, die me het meest stoorde was dat Dany opeens nog een best grote army overheeft aan Unsullied en horseman terwijl tijdens de battle tegen de Knight King zo goed als alles was vernietigd. Alsof ze zich vermeerderen als guppies.
    MAAR verder;
    - Bran the Broken op de troon, had ik niet zien aankomen, nice move en vooral zijn opmerking richting Tyrion ''waarom denk je anders dat ik hierheen ben gekomen''.
    - Bepaalde momenten die toch wel erg lekker in beeld zijn gebracht (drakenvleugels van Drogon achter Dany waardoor ze op een demon lijkt, laatste scene met de afwisseling van beelden tussen de 2 Stark zusters en Jon, etc.)
    - Brien die het stuk voor Jaime voltooid in het Lannister boek
    - Jon die Dany neersteekt en die gelukkig niet miraculeus nog tot leven komt. Drogon die de troon verbrandt.
    - De scene waar alle adviseurs van Bran bij elkaar komen, schrijvers lijken zichzelf totaal niet serieus te nemen meer.
    - Tyrion is een baas
    - Jon, de laatste Targaryen, die gaat chillen met z'n grote vriend achter de muur en de laatste van de Targaryen zal zijn, mits die zich aan de Night Watch eed houdt (waarom zou die, is geen Night Watch meer nodig).

    Had wel nog graag ff een laatste shot van Drogon willen zien.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2019
    Maddmonkey en Jorrie vinden dit leuk.
  19. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    “Lannister boek” lol.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hier staan wel echt een paar heerlijke passages tussen

    TYRION LANNISTER: I’ve had nothing to do but think these past few weeks. About our bloody history. About the mistakes we’ve made. What unites people? Armies? Gold? Flags? Stories. There’s nothing in the world more powerful than a good story. Nothing can stop it. No enemy can defeat it. And who has a better story than Bran the Broken?

    SAMWELL TARLY: Or, you know, the guy that came back to life from the dead, the rightful heir to the Seven Kingdoms, the Prince that was Promised, Azor Ahai, the union of fire and ice, who lived his life under the lie that he was an unwanted bastard, a lie that both forged who he was and taught him that leadership is earned and not bestowed. The man who rose from ignominy to become Lord Commander of the Night’s Watch, who assembled a force to defeat the greatest evil the world has ever known. I guess you’re right, not much of a story though.
     

Deel Deze Pagina