Het begint al bij het feit dat Jon opgepakt is. Hij moet het zelf gezegd hebben dan die sukkel
Er is vrij weinig over Grey Worm's arc verteld de laatste afleveringen. Zijn arc was dan ook imo al klaar bij het gevecht tegen de Night King, maar de show wilde hem erbij houden. Vorige aflevering heeft hij zijn revenge gehad en nu is hij blijkbaar niet meer in massamoord modus. Afgaand op zijn reis naar Naath is hij klaar met het leven of in ieder geval met dit leven. Ik weet niet of de showversie van Naath ook de dodelijke vlinders heeft, maar misschien gaat hij er alleen heen om Missandei te eren en begraven.
Erger vind ik dat Dothraki weer tot leven zijn gekomen voor de laatste 3 afleveringen om vervolgens als BLOODRIDERS niet eens voor te komen in het stuk na Dany's dood.
Bran's keuze vind ik, als ik vanuit de boeken kijk, niet eens zo gek. Het is wat onverwacht en raar in de show, maar ik vind het wel een interessante keuze. Ik weet niet in hoeverre Tyrion hierin mee is gegaan of dat hij gemanipuleerd is tijdens dat gesprek voor de Long Night. Wat wel vrij duidelijk werd door Bran/3ER's uitspraken is dat hij wist wat er ging gebeuren en hier invloed op uitgeoefend heeft. Waarom? Daar kan je alleen over speculeren. Wil hij ervoor zorgen dat het beter gaat met de realm?
Wel denk ik dat de Three Eyed Raven al ver vooruit heeft kunnen kijken en heel veel events op heeft gezet. Hoe ver zijn invloed echt heeft gereikt is giswerk, maar in grote lijnen heeft hij gezorgd dat Bran naar hem toe kwam om uit het Noorden te gaan, Jon en Dany tegen elkaar opgezet en niks gezegd over zijn visioen over Drogon die over KL vloog in de show. Wekt de suggestie dat in grote lijnen de 3ER de touwtjes in handen heeft gehad.