1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Meld je ziek
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Rustig blijven en afwachten. Angst heb je wel een beetje nodig. Als je geen angst en paniek hebt een beetje, dan ga je juist mislukken. Op deze manier ben je alerter op fouten en verkeerde beslissingen. Rust, kalmte, goed rusten en goed eten, dan red het wel kerel. :thumbs:
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Kut, ik heb geen beetje angst en paniek gehad toen ik mijn werk startte. Zal mijn vader vast meedelen dat de bedrijfsovername mislukt! :D
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Bij papa kon je toch niks fout doen.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Snap ik.

    Doei A, B en C.

    Succes met D, E en F.
     
    Yerewn en Daz vinden dit leuk.
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Maar.... hoe is het gegaan? @Reckuuza

    Vandaag ook sollicitatie gehad, ging lekker en ben best excited. Hoor vanavond al meer. Nu nog afstuderen :+
     
    Daz vindt dit leuk.
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Waarschijnlijk ontslagen omdat de firewall gek werd van XBOX World :+
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Je blijft niet eeuwig nieuw. Zolang je dat wel bent kun je je tijd juist goed benutten door veel vragen te stellen en wegwijs in het bedrijf te worden.
    Na een week is dat nieuwe er ook wel weer af.

    Kan het wel begrijpen hoor. Maar uiteindelijk was je niet gelukkig bij je oude baan en had/wilde je er eigenlijk geen carrière, dus dit is een mooie vervolgstap

    Succes
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    @Reckuuza wat is dit voor zieke cliffhanger yo
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zo druk dat er geen tijd meer is voor xboxworld, dat wordt weer solliciteren.
     
    Reckuuza en Jimmy J. vinden dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja gwn kut gasten. Appreciate the support tho, echt, thanks!

    Ik weet nog geen reet, logisch ook daar niet van. Maja is gwn zo omschakelen. Je was een pro met je oude job, mensen kwamen naar je toe, je wist alles, chickie A en B, en hier. Tsja. Stuk kleiner bedrijf. Geen chickies (wellicht maar goed ook), je weet geen fuck, sulletje, je plekkie weer vinden. Collegas wel ok maar tsja. Unsure of the job op long term ook wel leuk is.

    Day 2 en ik wilde al bijna quitten lol. Maar people zijn wel aardig. Kijk t wel ff aan. Moet t natuurlijk ook wel een kans geven. Is hoe je er zelf instaat ofc. Is gewoon wel ff pittig hoor zo'n omschakeling imo
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Komt goed schatje!
     
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Geef het een kans. Is een cliché, maar voor hetzelfde geld vind je het na anderhalve week wel leuk.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Gewoon een kans geven. Ik mocht na 4 jaar ook op zoek naar ander werk .. zit tot nu toe prima bij m'n nieuwe job :)
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Na drie rondes overleefd te hebben heb ik morgenmiddag het laatste gesprek met de directie voor de traineeship bij Hollands Kroon. Zou deze heel graag willen hebben en zit nu nog met ongeveer 12 anderen bij de laatste schifting. Gaan er uiteindelijk 4 of 5 met de baan vandoor. Alle andere rondes goed doorlopen met eigenlijk alleen maar goede feedback, maar dit waren veelal meer informele spelvormen en opdrachten, iets waar ik altijd goed in rendeer.

    Nu dus een meer formeel gesprek met drie directieleden en twee selecteurs... Vind dat toch altijd lastiger. Hebben jullie nog tips voor morgen? Wat moet ik juist wel of juist niet zeggen, welke vragen moet ik juist wel of juist niet stellen, etc. Heb wel het een en ander op papier gezet maar hoor graag aanbevelingen!
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Een net over het randje grapje maken (niet over seks of immigranten) om het ijs te breken, waardoor je in vorm overkomt en waarna je zenuwen of onzekerheden minder opvallen aan jou en je publiek.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    1. Alle advies van Yellow negeren.
    2. Komt wel goed schatje!

    Weet je wat ze gaan vragen of wat de strekking van het gesprek wordt (los van het polsen of je een geschikte kandidaat bent)?

    Ik zou zeggen, zorg dat je globaal op de hoogte bent wat er in Hollandse kroon heeft afgespeeld recent (is een gemeente toch?) en voor de rest vooral niet te veel willen voorbereiden of puntctueel een lijstje willen afwerken in een gesprek. Ze hebben namelijk alle eigenschappen van je al getest in de vorige rondes, daarvoor zijn die scenario's/spellen/etc. Nu willen ze gewoon checken wie er fijn in de omgang is en een toevoeging.

    Succes in ieder geval!
     
    Jorrie en Killamonkey vinden dit leuk.
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    De namen van de aanwezigen googlen en uitvogelen wat hun hobby's zijn.
    Mocht je iemand ergens van kennen of bekend zijn met een bepaalde niche hobby van iemand dan het daar per ongeluk over hebben

    Verder gewoon zoveel mogelijk normaal doen en hun gewoon letterlijk zeggen dat jij jijzelf een geschikte kandidaat acht voor de functie en dat je er heel veel zin in hebt.

    Vervolgens het hele stel uiteraard hartelijk bedanken voor deze geweldige kans en hun kostbare tijd.

    En uiteraard weglopen met de tekst: Werk ze nog even vandaag en hopelijk tot gauw!

    Met deze subtiele manipulatie kan het niet misgaan. Zowel, dan ben je gewoon echt een prutser:+
     
    Reckuuza, Kimi NL en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hahah met die afsluiter ben je binnen ja!
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Bedenk van te voren vragen die je aan hen gaat stellen! Daarmee toon je interesse en pak je regie over het gesprek.

    Oh en zeg nooit "werkse" |:-
     
    Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina