1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]


    Honda wint op Twitter :p
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Heerlijke race gezien gisteren, kwam ogen tekort. Wel peentjes gezweet en 3 jaar ouder geworden.

    Wat vonden jullie trouwens van de penalty voor de unsafe release van Leclerc?
    En wat is er met die 2e under investigation situatie van Lewis gebeurd (ivm te langzaam rijden achter safety car)?
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Die penalty voor Leclerc vond ik terecht, maar dat hadden ze vanaf begin van dit seizoen moeten doen. Maar goed vooruitgang.

    Ik vond trouwens die eerste straf van Lewis ook overdreven, als die nog een ronde door had moeten rijden was veel gevaarlijker geweest. Maar goed, regels.

    2e under investigation is geschrapt: https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373402/fia-hamilton-leek-door-systeemfout-te-langzaam-te-gaan/
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vond de straf van Leclerc weer het toppunt van inconsequent zijn door de stewards. Unsafe release is altijd een tijdstraf voor coureurs, hoe slecht dit ook is. Prima dat ze het omzetten naar een geldboete, al vraag ik me af hoeveel het dan mag zijn, want anders maakt het de teams niks uit en ga je dergelijke acties vaker zien. Maar je kunt niet halverwege het seizoen opeens de straf van tijdstraf voor coureurs omzetten naar een geldboete.

    Eerste straf van Hamilton is volkomen terecht aangezien hij er voordeel uit haalt. Als je voorbij het paaltje bent ben je de pitlane entry voorbij.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je moet Leclerc z'n unsafe release niet vergelijken met Max zijn pitlane incident in Monaco, dat zijn namelijk twee compleet verschillende incidenten. Het is alleen een unsafe release als de auto waar je voor terecht komt direct moet remmen en/of ontwijken. Als je echter naast een coureur komt is dat niet direct een straf, zolang de coureurs elkaar voorrang geven voor pit exit.

    Zie bijvoorbeeld Max en Leclerc in Silverstone. Max haalde Leclerc half in tijdens de stops waardoor ze naast elkaar reden richting pit exit. Ze gaven elkaar ruimte en de coureur die net wat verder naar voren zat (Max) kreeg voorrang bij pit exit, geen straf.

    Max z'n straf in Monaco was dus niet voor een unsafe release, want de coureurs kwamen daar naast elkaar terecht na de release van de pit plekjes. De botsing daar kwam dus niet door de release van het team. Het probleem was dat Max de andere auto de muur in duwde, een paar seconde na de release van de auto. Op dat moment verandert de situatie van een release gerelateerde zaak, naar een vermijdbaar contact. En dat is waar toen die 5 seconde straf voor kwam.
     
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Geldboete is €5.000,-.
     
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.616
    Leuk Bevonden:
    8.708
    Daar gaat de begroting van Ferrari :D
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Je weet dat Grosjean en Leclerc elkaar ook raakte en Grosjean vol op de rem moest?
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Klopt. Grosjean moest remmen direct na de release van Leclerc, en dus is dat een unsafe release.

    contact direct na de release = unsafe release
    contact verderop in de pitlane = avoidable contact
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Is toch een lachertje zo'n bedrag. Dan zou ik de volgende keer precies weer hetzelfde risico nemen. Redbull nam dat risico gisteren niet met Gasly toen die in de pitstraat stond waardoor hij ver terug viel.
    De straf van Max in Monaco staat officieel te boek als unsafe release.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja dan weet ik het ook niet. F1 wilt graag alles anders doen vergeleken met alle andere motorsport takken :D
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ook de vrachtwagens crashen inmiddels

    [​IMG]

    :')
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat moest Grosjean hier toch ook?
    Edit: zie dat Jimmy dat ook opmerkte.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Jullie zien mijn punt verkeerd om.

    Leclerc zijn incident dit weekend was wel een unsafe release volgens normale race logica, omdat Grosjean direct moest remmen en/of uitwijken na release van Leclerc. Incident was dus direct gevolg van de release van het team en zodoende straf voor het team

    Max zijn incident in Monaco was niet een unsafe release volgens normale race logica, omdat niemand direct moest remmen en/of uitwijken na release van Max. Incident was gevolg van een actie van de coureur en zodoende straf voor de coureur
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Maar heb je ooit eerder een straf gezien, gekoppeld aan een unsafe release, dat een geldboete betrof?
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nee de straf zelf is wat vreemd inderdaad. Het is ook puur de vergelijking tussen de incidenten van Leclerc vs Grosjean en Verstappen vs Bottas waar ik op doel. Wat ze dan qua straf doen tussen een unsafe release en een vermijdbaar contact weet ik niet. Wellicht stond die boete al in het reglement voor 2019. Dit is namelijk de eerste echte unsafe release die we dit seizoen zien die 100% door het team komt, direct na release.
     
  20. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Als ik me niet vergis, kreeg Max hem toen ook met als reden de unsafe release en niet het contact.

    De basis van de straf is dus hetzelfde. De strafmaat is afwijkend!
     

Deel Deze Pagina