1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Met zoveel leven op dit forum, grijp ik alle mogelijkheden aan om snel een antwoord te hebben!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Krakau! Lekker wodka en bier drinken, eten bij Pod Wawelem en dan de stripclub in. Dag erna hetzelfde.
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Moldaviƫ. Helemaal naar de tyfus voor 5 euro. Nog mooie vrouwen die echt opkijken tegen West Europese mannen zelfs als het boeren uit de achterhoek zijn. EN heel goedkoop met echte snipers in de natuur rond klooien.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hahahahahaha!
    Als boer uit Twente (naast de achterhoek) klinkt dit heel aantrekkelijk <3
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb wel het idee dat je even borsthaar moet laten staan a.k.a. Burt Reynolds look.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik compenseer mijn tekortkomingen wel met geld, zoals echte mannen doen.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wie heeft er ervaring met huurauto's?
    Voor vluchten gebruik ik skyscanner of Google Flights, voor Hotels Trivago, is er ook zo'n mooie vergelijkingssite voor huurauto's?
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Niet bekend mee. Ik kijk gewoon op de plek waar ik naartoe ga. Zijn altijd kleinere lokale ondernemingen met het beste aanbod in mijn ervaring. Wel een goed business idee.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wat is je tip voor Marokkaanse waggies huren swa
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik pakte altijd taxi daar.

    Misschien rentalcars.com checken. Toch niet de eerste met dat idee haha.
     
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Rentalcars.com

    Vaak betere voorwaarden dan wanneer je rechtstreeks bij de verhuurder boekt. Met name het aantal km per dag. Dat is vaak vrij via rentalcars.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha nou ga 2000 km rijden ofzo dus dan is taxi niet echt ideaal.
    Zal ff rentalcars checken dan
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb wel ritjes van tot een kleine 300 km met de taxi gedaan daar. Beetje hasj roken achterin, vond de chauffeur minder, ging ie heel hard koran opzetten :')
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Fake taxi?
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    I wish.
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Net tickets geboekt voor 6 weken Nieuw Zeeland. Iemand tips? We hadden begrepen dat je ongeveer 1,5 a 2 weken voor het noordelijk eiland moeten uittrekken en 4 a 4,5 voor het zuidelijk eiland. Zuid schijnt echt mooi te zijn. :)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lord of the Rings tour. Beide eilanden. :cool:
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tof man, ben er zelf 9 jaar geleden geweest en wil graag nog een keer terug. Hoe ga je rondreizen, met een georganiseerde reis of zelf met een camper/auto?
    Je moet inderdaad meer tijd uittrekken voor het Zuidereiland, is gewoon een stuk mooier dan het noorder. Op het Noordereiland zou ik zeker de Bay of Islands meepakken, is ronduit schitterend daar. Auckland is ook leuk om een paar dagen te zijn. Rotorua is wel grappig, maar Taupo zou ik zeker aandoen. Waitomo Glowworm caves zijn ook erg tof, zeker als je gaat blackwater raften. Wellington is ook wel leuk, je kan er best lekker eten, maar verder heb ik er te weinig tijd door gebracht om goede tips te geven.

    Op het Zuidereiland zijn teveel goede plekken om lang te blijven, Diverse national parks, Franz Jozer, Queenstown, Milfornd Sound en Christchurch komen even snel op. Ik zal morgen eens even gaan zoeken naar mijn reisdagboek van toen om nog wat gave plekken te zoeken:)
     
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    We reizen altijd met z'n tweeen. Geen belang bij een groepsreis waarbij je om een ander moet denken. We zitten nog te twijfelen of wij een camper of een SUV doen. Bedankt voor de tips over alle plekken, zeker waardevol en die ga ik ook even opslaan. Op die manier kan ik alle hoogtepunten sowieso ff aangaan.
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik was samen met mijn nichtje, maar hebben met kiwiexperience.com gereisd. Soort van groepsreis, alleen je bent heel flexibel in je eigen keuze of je ergens langer wil blijven en wat je per se wil doen. Zo zijn wij langer gebleven in Queenstown omdat daar zo veel leuke dingen te doen zijn.

    Ben even gaan kijken, op het Noordereiland is een verblijf in de River Valley best tof. Ligt in een vallei en je kan van daaruit raften, bergbeklimmen etc. Om de berg op te gaan moet je over de rivier tokkelen en weer terug.
    Op het Zuidereiland vonden wij het Abel Tasman National park erg gaaf. Is veel te zien en te doen, we zijn daar een dag of 4 gebleven omdat het ontzettend mooi is. Daarna zijn we doorgereisd naar wat kleinere kustplaatsen, waar je geweldige zonsondergangen kan zien. Verder zijn de Pancake Rocks in Punakaiki wel grappig om een keer te zien, mocht je in de buurt zijn. Voor Frans Jozef kun je wel een paar dagen uittrekken. Daar is net als Queenstown ontzettend veel te doen. Wij konden door slecht weer helaas niet de Gletsjer op, maar kanovaren op de geweldige meren is erg leuk om te doen. In de buurt kan je ook nog parachute springen.

    In Queenstown kun je oa bungeejumpen, bergklimmen, goed eten, heel goed uitgaan ( The World Bar is een aanrader, cocktails worden geserveerd in een theepot) Vanuit Queenstown kun je ook trips naar Milford Sound doen. Christchurch is ook leuk om te zien, als is het er nu heel anders dan toen ik er was omdat er een groot deel van de stad verwoest is door een aardbeving. In de buurt van Christchurch kun je walvissen zien, maar dat heb ik niet gedaan, omdat ik toen ziek was geworden. Christchurch is een prima eind van je reis omdat je vandaar ook via Auckland naar huis kan vliegen.

    Mocht je voor de Camper kiezen, er zijn echt overal camper parkeerplaatsen en veel campings. Dat is dus ontzettend goed geregeld.
     

Deel Deze Pagina