1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Eens!
    Vond het achteraf wel heel erg leuk, heb mij wel echt kapot geergerd aan de 'tactiek' van sommige randoms om gewoon vol in je zijkant te touren in plaats van te remmen.
    De enige reden dat dat lonend is, is vanwege de korte races.

    Had graag races van 10 minuten gezien, in plaats van 3 minuten.

    Auto's kiezen/laden werkt echt heel ruk vind ik. Ik heb constant het gevoel dat het werkgeheugen vol zit, terwijl dat belachelijk zou zijn.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @B Tender Ja dat zou nog de makkelijkste manier zijn. Het enige wat zou kunnen is dat ze sowieso wat roterende servers willen hebben waar niemand de baas is qua opties. Dan moet je daarnaast dus extra servers inhuren, wat weer extra centjes kost. Op die manier komt dat puur uit op financiële prioriteiten. Stop je nu direct extra geld in meer dedicated servers waar men zelf aan de knopjes mag zitten, met het risico dat 40 mensen de game spelen (DiRT Rally 2.0 heeft maximaal 10 mensen online elke dag op PC, weg gegooid geld dus) of hou je dat geld binnen het bedrijf om de komende maanden weer mee door te komen?

    Wat betreft het argument "oudere games konden wel servers draaien, waarom kan dat nu niet!!;:;#!?". Dat is redelijk simpel. De server van zo'n oude game liep op veel lagere refresh rate dan nu. Ik bedoel dan niet de visuele framerate, maar de clock van de game zelf (in een game als dit gaat dat vooral om de positie van de auto's etc.) Tegenwoordig draaien games op een veel hogere refresh en moet dus ook de server sneller draaien. het tweede onderdeel is dat er nu een stuk meer data verstuurd moet worden. Niet alleen de simpele data zoals puur de locatie, rotatie en bewegingsrichting van de persoon waar tegen je speelde, maar ook de precieze deformation data van de schade etc moet nu mee.

    Je verstuur nu dus meer data, en je stuurt die data vaker per seconde. Exponentieel meer handelingen voor de CPU op de host/server. En nogmaals, dat betekend niet dat het onmogelijk is. De grote devs hebben daar super sterke tools voor, de kleine devs echter niet en zo wordt dat als je een game vanaf je console host een slome stroop bende.

    Een voorbeeldje van rFactor 2 (want voor Wreckfest heb ik de data niet). in rFactor 2 draaien de physics op 1200 hz. Dat betekend dat het bandenmodel 1200 keer per seconde wordt berekend op jouw PC (los van de framerate, tussen de frames door worden de physics dus ook berekend zodat je niet tussen de frames door hobbels etc. mist in de calculatie). Als de server vervolgens op 30 HZ zou draaien dan krijg je problemen met de lokale physics clock, omdat alle tegenstanders opeens een gigantisch stuk minder accuraat zijn. Je krijgt issues met latency en mismatches in locaties van personen, wat vooral in battles vervelend is (iRacing heeft daar gigantisch veel last van, autos crashen terwijl je er gewoon een halve meter tussen zat).

    Zodoende draaien rFactor 2 servers op 400 HZ. Nog steeds lager dan de lokale physics clock, maar snel genoeg zodat iedere auto op de server accuraat blijft bewegen.
     
    Bidle, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tsja, met opzet uiteraard niet. Maar men weet donders goed dat de gebruikers van de game - die dus een best bedrag neerleggen voor het door hun ontwikkelde product - dit wensen/eisen. Zeker in de huidige tijd. Dan vind ik het absurd dat ze daar niet vanaf het begin rekening mee hebben gehouden. Dat is toch best wel amateuristisch.
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat is lastig in te schatten. Zijn ze zo dom dat ze de meerwaarde en potentiële sales boost van private lobby's niet op tijd gezien hebben? Denk het eerlijk gezegd niet, want op PC zat die functie er al heel vroeg in. Lijkt mij dan wel dat ze dit ook voor console wel wilden implementeren toch? Of je moet op eens hele andere prioriteiten hebben op console, maar dat is ook wat vreemd.

    Ook op PC is het niet echt geweldig geoptimaliseerd trouwens. Perfect geoptimaliseerde oplossingen voor het hosten van een server liggen niet voor het oprapen. Je moet dus of op een of andere manier ergens zo'n tool vandaan halen, met allerlei licenties en fees er aan vastgeknoopt, of je moet een paar ton neerleggen voor het ontwikkelen ervan. Op een PC kom je er mee weg omdat er genoeg mensen zijn die een veel te krachtige NASA turbo PC hebben draaien. Slappere PC's moeten het dan maar doen met 8 man, wat al super lame is. Vervolgens ga je de game naar console porten en kom je er achter dat die shit als een drol draait daar.

    Dus ja, wellicht wat nalatigheid in de super vroege development van de game? Of wellicht was het geld er gewoon echt niet voor? Deze game heeft een mislukte crowdfund campagne achter de rug. De 350.000 euro die ze nodig hadden kregen ze niet, omdat het doel niet was gehaald. Dus jouw gok is net zo goed als die van mij.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Lui =/= onkunde.

    Assetto was na 2 dagen dood op de consoles omdat de noodzakelijke features ontbraken.
    Dirt 2.0 had bij launch niet eens Force Feedback... ik vind 10 nog veel.

    Wreckfest moet oppassen dat men het na een week niet zat is. Zo'n avondje als gisteravond wordt echt wel saai als je dat 5x doet. Custom lobby's hebben hogere prioriteit dan private lobby's op dit moment.
     
    Kimi NL en Rossi46 vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Die krijgen gewoon een streepje achter hun naam, in de volgende race ga ik 神風 op hem / haar :)
    @Jimmy J. heeft nog vier streepjes achter zijn naam staan ;)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dit is het enige wat lomp is. Zoals ik eerder zei, ze moeten afwegen of de investering in meer servers (waar instellingen open staan) het waard is. Gezien de playercount op PC kan ik me voorstellen dat je dan nee zegt als financiële tak van de dev, aan de andere kant geven ze zo de game niet de kans om te laten zien dat het op console kan opbloeien.
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb het idee dat het hele spel gewoon veel te zwaar draait, waardoor alles traag wordt.
    Gisteren kon ik ineens niets meer bevestigen in een lobby. Maar zag ik wel, terwijl ik dus in de lobby naar mijn auto keek, de rest om mijn heen rijden.

    Waarom zijn mensen toch bezig met die akelige menu-features als de basis niet eens goed werkt.
    Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet getest is voor de release.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vermoed dat er, in de lobby, heel veel op de achtergrond gebeurt, waardoor de lobby zo stroperig aanvoelt, en dat het niet zozeer de fancy dingetjes zijn in je auto-selectie-scherm die de boel echt vertragen.
    Het is niet voor niets dat er geen laadscherm meer komt wanneer de timer op 0 staat, maar dat de race direct start.

    Maar blijft natuurlijk bizar en onvergefelijk dat de game stabieler draait dan de lobby.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wie zijn er allemaal online voor Wreckfest vanavond? Ik ben er sowieso :)
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik moet werken, helaas. Ga nog wel een poging doen om toch nog een potje te spelen dus hopelijk zijn jullie er dan nog.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben er wel denk ik!
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er zo rond 20.00u
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Laat maar, ik zie dat er al wel wat online zijn. Ben er over kwartiertje! :)
     
  15. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Hier beetje slechte timingO-), famillie en vrienden over de vloer in voorbereiding op de f1 in de achter tuin komend weekend:+
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Rossi46 vindt dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
     
    hillss vindt dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik moet zeggen dat Wreckfest mij gisteren toch wel verrast heeft. Ondanks dat de huidige lobby situatie niet ideaal is, pakte het gisteren allemaal wel bijzonder leuk uit. We hebben vanaf pakweg 19.30u tot 23.00u constant met elkaar in dezelfde lobby gezeten. Die liep verder ook soepel. Althans, tijdens het racen. In de lobby moet je vooral niet teveel veranderen en doen, want voor je het weet mag je je Xbox opnieuw opstarten :rolleyes:

    Erg leuke races, waarbij je de ene keer de winnaar bent en de andere keer hopeloos tot schroot gebeukt wordt :+. Het doet er ook niet echt toe in welke auto je rijdt, iedereen in de basis wel kans. Dat is tof.

    Opvallend veel tracks ook trouwens. We hebben bijna geen enkele track 2x gereden. Al wordt dat ook 'geholpen' door de tussentijdse laattijden. Die zijn wel echt fors. En soms gevoelsmatig onnodig. Je zit bijna meer te wachten dan te racen. Dat moet toch anders kunnen?!

    Ander klein minpunt vind ik persoonlijk de matige feedback via de rumble in de controller. Juist bij een game waar je flinke sprongen maakt en dikke klappers maakt, verwacht ik dat je dat fors voelt in de controller. Dat vind ik nu wat lafjes.

    Al met al een erg vermakelijke game, waar voor mijn gevoel ook nog erg veel potentie in zit.
     
    Kimi NL, B Tender, Jimmy J. en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Grote pluspunten voor mij zijn ook nog dat lijnen rijden wel degelijk belangrijk is (dus race-skills komen van pas) en dat je achteraf kan zien wie de snelste rondetijd heeft, waardoor het alsnog zin heeft om te pushen als je kansloos laatste ligt. Die features ontbreken in Forza Horizon 4.
     
    hillss en Rossi46 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina