1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Toch heeft hij wel een punt (I know, bizar! ;)). Vergis-moorden vinden helaas ook meer dan eens plaats. Nu zal jij niet sterk lijken op de neef of broer van één van dit soort type criminelen, anderen weer wel. Ik kan me goed voorstellen dat sommigen zich daardoor minder veilig beginnen te voelen.

    Het is geen Detroid natuurlijk, maar echt lekker gaat het niet.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Statistisch lijkt het mij een irrationele angst.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    En je punt is? Angst is 9 van de 10 keer irrationeel.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Was gewoon een opmerking, ik hoef geen punt te maken.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @fredfenster ... wat vind jij nou bijvoorbeeld van 9/11? Aanslag? Hoax?

    Ja, heb je post history bekeken maar weinig kunnen vinden :+
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb daar wel wat zaken over gelezen en vind het lastig om er iets zinvols over te zeggen. Bijvoorbeeld dat building 7 ook instortte vind ik best apart, maar ik ben geen kenner van bouwfysica dus ik kan daar geen conclusies aan verbinden. Wat ik ook apart vind is hoe die aanslag en de daarop volgende opkomst van extremistische moslimbewegingen op een globaal toneel zo sterk verbonden is aan Saoedi-Arabië (iets wat ik hier overigens in het verleden ten onrechte in twijfel heb getrokken), terwijl dat koninkrijk en de VS nadien de banden alleen maar nauwer hebben aangehaald. Ik vind het dus lastig om over specifieke gebeurtenissen zoals 9/11 in te schatten of daar een complot achter zit dat anders is dan het het verhaal waar de msm overeenstemming over hebben gevonden. Ik vind het ook niet heel interessant om te weten of er een of ander geheim Amerikaans complot achter zit, omdat als het waar zou zijn het mijn beeld niet veel verandert. Misdaden tegen de menselijkheid worden namelijk op grote schaal open en bloot uitgevoerd. De war on terror bijvoorbeeld heeft naar schatting ruim een half miljard mensen het leven gekost. Er worden in de VS aan de grens kinderen van hun ouders gescheiden, in kooien opgesloten. Ik heb geen 9/11 nodig om te zien dat de VS een zeer misdadig land is (en dat geldt ook voor genoeg andere staten, waaronder Saoedi-Arabië).
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Ach, de meeste hebben het hier live zien gebeuren (op televisie dan). Weet nog precies wat ik die dag deed en hoe deze verder verliep. Er zijn (bijna) 3000 doden gevallen en dat is al erg zat.

    Ja, er zit een naar luchtje aan; zoals WTC7 en het instorten van de gebouwen.. Vind het een hele enge gedachte dat dit allemaal wel erg goed uitkwam. Geloof zelfs dat Bin-Laden deze aanslag nooit echt geclaimed heeft?
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat nog enger misschien is, waardoor ik de door ons getoonde ''waarheid'' nog enger vind, is de manier waarop de torens instortte rond 911. De vliegtuigen vol kerosine vlogen er diagonaal in, op een punt waar alles erboven een enorme druk uitoefende op alles eronder. Op de beelden zien we de torens nagenoeg recht naar beneden storten. Dit zou normaal gesproken alleen te zien zijn bij een gecontroleerde ontploffing. Gebouw 7 stond er ook een eindje vanaf en stortte wel in, terwijl gebouwen dichter bij de torens soms hoogstens alleen glasschade hadden.

    En dan is er nog het Pentagon, waar de camerabeelden in wijde omtrek in beslag zijn genomen. En nog enger is dan dat is dat ik never nooit, in al die jaren niet, ooit het vliegtuig of onderdelen op beeld heb gezien die in dat gebouw of rond dat gebouw lagen. Van de Twin Towers heb ik de beelden van het eerste vliegtuig gezien en die van het tweede zelfs live. Bij de tweede schreeuwde ik dat het Bin Laden was, een naam die ik maanden ervoor had leren kennen. 18 jaar later ben ik dat een sterk voorbarige conclusie gaan vinden.

    En dan schijnt er nog een wild verhaal te zijn rond de eigenaar van de torens en geldschieters/makers die ruzie met elkaar zouden hebben gekregen, maar daar weet ik te weinig vanaf... logisch eerlijk gezegd.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wilde nooit maar iets weten van conspiracies maar dat verhaal van Larry Silverstein vond ik nog wel het meest opmerkelijk.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoe bedoel je dat? Want als al qaeda erachter zat zoals de msm verkondigt, dan was er toch ook sprake van een conspiracy? Alleen is het dan bekend geworden. Of bedoel je dat je altijd de officiële lezing gelooft? (Die soms ook nog kan verschillende per regio, dus misschien specificeren als de officiële westerse lezing... al is bijv. climate change volgens een belangrijke westerse speler inmiddels een conspiracy terwijl die problematiek elders wel wordt onderkend, dus de afgelopen jaren is dat zelfs niet keer specifiek genoeg.)

    Dat over die Silverstein is inderdaad frappant, ik meen dat er zelfs nog een opname was waarin hij zou zeggen "haal maar neer" vlak voor het instortte. Het probleem is dat het (voor zover ik toen ben nagegaan) lastig te controleren is. Ook dat hij dat gebouw specifiek had verzekerd tegen zo'n aanval, ik heb dat destijds niet kunnen verifiëren.

    Zelfde geldt voor het neergaan van die twin towers. Ik vond het lijken op controlled demolition, er waren ingenieurs die dat ook vonden, maar er waren ook ingenieurs die dat ontkrachtten.

    Pentagon had wat dat betreft misschien nog wel de meeste bijzonderheden. Ook zo toevallig dat Rumsfeld de dag voor de aanslag meldde dat er 2.3 triljoen money$ kwijt was, waar vervolgens nooit meer een haan naar heeft gekraaid :whistle:

    Maar ja blijft speculatie allemaal.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat van Silverstein is gewoon makkelijk te checken. En dat hij precies die dag net als zn dochter er niet was bv
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat is er dan zo maf dat je denkt dat hij in een complot zat? Als ik op snopes kijk valt het allemaal reuze mee, wordt vrij overtuigend uitgelegd dat het gewoon conspiracy bullshit is.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik kan er niet over uit dat mensen van mening zijn dat het opzettelijk neerstorten van enkele volle passagiers vliegtuigen in een gebouw een conspiracy is.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het gaat over de daders, niet de daad, daar twijfelt ook niemand aan. Het was of opzettelijk door AQ of door iemand anders.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het was sowieso gewoon letterlijk een conspiracy, ongeacht wie de daders zijn, juist vanwege dat opzettelijke.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja ik zeg ook niet dat ik geloof dat iemand voor slechts 3 miljard dit kan regelen, maar vind 't frappant nonetheless
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar wat dan? Er is als ik dat stuk op snopes lees niks wat wijst op voorkennis of foul play of wat dan ook. Gewoon een bijzonder toeval dat in context niet eens zo heel toevallig blijkt.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Naja zie nergens staan dat die ff afwezig was terwijl die daar aardig wat zat.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar als complottheorie scepticus lijkt me dat toch niet voldoende om die scepsis te doen wankelen. Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar ik geloof ook niet in de conspiracy he :)
     

Deel Deze Pagina