1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vond 't een schijt stad jullie?

    Nu in Merzouga is wel nice. Maar massatoerisme has taken over jezus.
     
  2. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    @Tyrant Degene met wie ik zou gaan is hele maand varen, dus ging niet door. Wil alsnog graag gaan, maar wordt wsl volgend jaar
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    @Tyrant uiteindelijk besloten om naar Florence te gaan.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ook tof!
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Assassins Creed. :cool:
     
    Daz vindt dit leuk.
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik dacht al dat de Ponte Vecchio me ergens van bekend voor kwam.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Why? Wat vond je niet leuk aan Marrakech?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Weinig te beleven en niet authentiek. Fès is stukken leuker dan.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Indonesië in jan/feb is kut hé? zie dat het echt regen seizoen is dan en weinig zon. Sowieso wel benauwd, maar moet niet hele dag salty daar door regen willen lopen. Mijn planning waar ik langzaam mee aan ben begonnen is mid januari richting Vietnam gaan, beginnen in Ho Chi Minh-stad, Lunar Year daar pakken met vrienden die er ook zijn/stage lopen. Dacht aan kleine twee weken in Vietnam waarvan nog geen idee hoe lang in Ho Chi en andere dagen meer door het land of in de buurt van de stad.

    Wou daarna eigenlijk naar Jakarta, few days en weekend pakken en dan door naar Bali voor een weekje. Maar als het echt weinig zon/veel regen is kan ik beter meer tijd in Vietnam spenden denk ik of direct richting Tokyo gaan. Wil gewoon even in Vietnam en Indo adventure time hebben zonder planning en zonder social media/werk/shit van NL zitten. Lekker eten en op alle places met vrienden chillen. Origineel is mijn planning anders 2 weken Vietnam, 2 weken Indo in Jakarta/Bali en dan 2 weken Tokyo, 1 week Seoul en back naar Hollanda.
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Regenseizoen ga je wel merken ja. Toen ik er was was het dagelijks een regen bui (flinke) van een uurtje maar verder prima weer om shit te ondernemen.

    Furthermore, skip Jakarta; ook even geweest maar twee nachten vond ik al te veel. Java heeft veel toffere exploringsmogelijkheden. Jogjakarta vond ik al veel toffer om te chillen. Treinreizen is ook tof op Java.

    Bali is wel leip, maar wel echt insane toeristisch geworden. Toen ik 1,5 jaar later terug kwam was er echt al heel veel verandert. Maar ik ben er nog steeds verliefd op.

    Wel jealous op deze plannen, Tokyo was echt geniaal. Wanna go back.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Woensdag onze eerste family holiday! Weekje Valencia met ons 11 weken oude zoontje. Super benieuwd hoe het gaat (zijn)!
     
    Nerrion vindt dit leuk.
  12. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Jakarta is inderdaad kut, geen aanrader. Java is verder wel leuk.

    Als je adventure time wil doen in Vietnam kan ik aanraden om naar Phu Yen te gaan. Je kan een budgetvlucht nemen vanaf HCMC naar Nha Trang en dan met de bus naar het noorden. Je kan echt geniaal rondrijden op de motor daar. De kustlijn is fantastisch en ze hebben daar van die drijvende vissersdorpen waar je verse kreeft kan eten. Ook niet duur en relatief weinig toeristen.

    Wel aan te raden om pas in Tuy Hoa je motor te huren want ze hebben vaak motor traps rond Nha Trang om je papieren te controleren.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Gewoon doorgassen.
     
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Los van mijn bestemmingen, wat zijn jullie ervaringen met solo op reis gaan?
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Fantastisch
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Telt een reisgroep met wildvreemden ook nog? Heb sinds ik zelf reizen boek nooit met bekenden een trip gemaakt en eerlijk gezegd beviel me dat best wel. Kan wel eenzaam zijn soms, maar als je éénmaal weg bent heb je alleen jezelf en kan erg verfrissend werken. Inmiddels Londen, Rhodos, Tunesië, Kreta, Normandië en Berlijn zonder bekenden gedaan.

    Alleen Rome in 2014 was met mijn vader, de tofste vakantie. Zelf ook meermaals tijdens die vakanties helemaal alleen geweest en je merkt wel dat je hoofd zich dan heel anders instelt en dat werkte bij mij op dat moment erg goed. Ik kan dus wel redelijk zeggen dat het wel een aanrader is, goed voor jezelf ook. :)
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Geweldig. Solo door Indonesië gereisd, maar eigenlijk nooit echt alleen geweest tenzij ik dat wilde. Onder de omstandigheden (relatie net uit, dus solo) erg goed vermaakt. Lekker doen wat jij in de kop krijgt.
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ja das ook wel de verwachting de ik heb, benieuwd hoe 't uitpakt met contact maken enzo. India is niet het meest toegankelijke land voor backpackers.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Idd als het toegankelijk is is het zo easy. Ik had toen pas echt paar keer in de laatste dagen dat ik mezelf echt terugtrok en realiseerde damn ben hier wel even helemaal alleen man.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik vond het echt een verademing!

    Gewoon je eigen plan, geen overleg, geen afwegingen, niks.
    Dagen gehad dat ik heel veel contact heb gemaakt met vreemden en ook wel een dag gehad dat ik pas om 16:00 uur mijn eerste woorden sprak van die dag.

    Nu was mijn vakantie relatief kort met z'n 8 dagen. Maar de kans dat ik volgend jaar sowieso OOK een solo-vakantie onderneem is 100%.
     

Deel Deze Pagina