1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Eigenlijk twee totaal verschillende games in dat opzicht. Zit nu 11u in RDR2 en het bevalt mij tot dusverre uitermate goed. (zit wel veel in Photomode)

    Controls zijn inderdaad soms wel wat omslachtig, maar dat is een kwestie van wennen/eigen maken, stroperigheid vind ik reuze meevallen. Switch geregeld tussen third en first person wat voor mij ideaal werkt. De shootouts, iets wat TW3 bijvoorbeeld helemaal niet heeft vind ik tot nu toe allemaal super gaaf. Cover zoeken, schieten, cover zoeken, schieten. Blijft altijd leuk voor mij, al doe je in bijv. GTA V precies hetzelfde. :lol:

    Maar goed, laten we ons in dit topic verder op TW3 blijven focussen...
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Toch weer redelijk overweldigend. Ben nu bezig met Kira Metz. Kaart van BB voor Gwent heb ik ook al. Dit is echt een game die je niet moet rushen. Wordt al moe van de gedachte aan de tijd dat ik dat nog kon. Ga dit echt mega langzaam doen. Elke dag een beetje. Heb de vorige keer al content overgeslagen. Die quest bijvoorbeeld van die twee zussen, één vermist, heb ik nu vervroegd afgerond. Had niet zoveel zin in een gevecht. Is ook nog een handige tip: Sommige quests kun je sneller en anders afronden. Enige nadeel is dat het misschien gevolgen heeft. Wat ik wel jammer vind is dat het eerste zwaard gevecht met Vesemir samen niet te vermijden valt. Ook jammer is dat je niet al standaard bommen hebt ivm nesten. En ook de quest voor een vrouw die stervende is, is te snel niet gehaald. Zo'n soort systeem zat ook in Mass Effect 3, alleen veel vervelender. Had liever een soort van Timer gezien. Maar goed, het zijn maar een paar kleine schoonheidsfoutjes. Voor mij zeker wel een 9/10. Gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren ben ik ook kritischer geworden. Cyberpunk doet straks dingen anders meende ik, dus daar kijk ik naar uit. Morgen verder. :)
     
  3. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Je kan toch binnen een paar uurtjes spelen al bommen maken?
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Damn ik moet deze game nog wel uit spelen voor de next gen uit is. Maar lees dat je best wel veel uur moet spelem en dergelijke en weet niet of ik dat dan wel ga redden.

    Heb er nog maar 9 uurtjes inzitten en hoewel ik er nog niet echt heel lekker in zit (weet niet pakt me tot nu toe nog niet zoals anderen dat kennelijk hadden/hebben) twijfel ik als het wel leuk genoeg vind om zoveel tijd er nog in te gaan stoppen.

    De quests en verhaal pakt me tot nu toe wel, maar het is vooral de combat wat mij tot nu toe totaal niet pakt.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Jongens: Cyberpunk is er al in april. Dat weten jullie toch he?
     
    RemcoM, Jorrie en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Niet met mijn build. Dan kan ik voor level 32 nog niets. Ik level maximaal en steek punten in waar anderen op 2/5 blijven hangen. Dat irriteert mij enorm aan mijn build opbouw. Van World of Warcraft heb ik tegenwoordig wel geleerd dat het eigenlijk bij veel games wel on the fly kan, alleen niet als je specifiek wilt of moet spelen. Ik speel combat en dan kan ik Alchemy dus niet hebben en standaard signs volstaan ook wel. Alleen bepaalde bosses zijn nog kut, maar daarvoor neem ik genoeg eten mee en bewaar ik Vitality mutagens. :)
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ruim drie maanden de tijd nog, moet toch voldoende zijn voor TW3 te voltooien, niet? Bedoel het is winter, wat kun je anders doen dan lekker binnen zitten te gamen :p
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dus je kiest er eigenlijk zelf niet voor om bommen te maken, dat ligt aan jou, niet de game.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Klopt, maar een paar standaard bommen aan het begin van de game zou wel fijn geweest zijn. Wat je daarna doet met je build moet jezelf weten uiteindelijk. Combat vind ik sowieso het fijnst spelen. :)
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Je hoeft geen skill points in te zetten op Alchemy om zelf bommen te maken, dat behoort gewoon tot de basismogelijkheden van Geralt vanaf een bepaald level.

    Kwestie van het diagram vinden en de ingrediënten verzamelen, dan kun je zo'n bom maken onder Alchemy, tabblad "bombs". :thumbs:

    De potion "Swallow" consumeren en je Vitality blijft her-genereren voor een bepaalde tijd tijdens een gevecht. Dit geeft meer rust dan het constant zelf consumeren van voedsel...
    Wanneer je vol voor combat gaat zou ik tijdens lastigere gevechten ook altijd de potion "Thunderdbolt" bij de hand houden. Dan krijg je tijdelijk een 'attack-powerboost', meer schade per aanval.

    Mutagens kun je voor zover ik weet niet consumeren om jezelf te 'healen', deze zijn enkel bedoelt om een extra overall boost te geven aan je character of een groep skill points.
    Het effect is permanent op Geralt.
    Een groep van drie combat skillpoints combineren met rode mutagens levert volgens mij procentueel het meest op dan wanneer je een mutagen over bijvoorbeeld een gemixte groep zou activeren. Blauwe mutagens stimuleren Signs, groene voor je Vitality.

    Verder kun je met mutagens ook Decoctions brouwen voor tijdelijk (vaak zeer sterke) effecten tijdens gevechten, of ze kunnen nog ingezet worden voor de later toegevoegde 'Mutations'.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Het is een tijdje geleden dat ik dit heb gedaan, maar bommen maak je toch gewoon via een recipe? Daar heeft je build toch niets mee te maken? Gewoon de juiste recipe kopen en je kan een bommetje maken (grapeshot of wat dan ook).

    E: oh, dat zei @Zumpelvelder ook al haha
     
    Yellow 13 en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Heb ik inderdaad wel nodig. Ik wil die nesten in White Orchard nog even doen. Het zijn er maar drie of vier, maar dan heb ik dat gebied in elk geval 100%. Velen gaat wel wat langer duren. :+
     
  13. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb mijn post nog iets verder uitgebreid qua uitleg.. @Yellow 13

    Dat was ik mij dus al aan het afvragen, hoe vernietigd hij dan die monster nesten zonder bommen??
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    IGNI of AARD???
     
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat nesten enkel met bommen gedicht kunnen worden...
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat meende ik ook 8)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Klopt inmiddels. Had even geen tijd om het na te kijken. Inmiddels twee dicht bij White Orchard. Die derde moet nog, maar sommige mats zijn wel erg duur. Het gaat in elk geval wel lukken.
     
  18. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    @ yellow, als ik jou was zou ik niet jezelf blind staren op alle vraagtekentjes in Velen. White Orchard is snel op 100% te completen maar Velen is echt super veel 'werk'. Had het in mijn eerste playtrough ook geprobeerd maar merkte dat het me snel begon te vervelen en dat is wel zonde bij zo'n game. Ging toen alleen de vraagtekens checken waar ik langs kwam en de rest deed ik later wel. Beviel veel beter!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Vraagtekens zijn sowieso overrated, puur bedoeld om de speelduur te verlengen, ik hou me wel bezig met de MQ en sidequests.
     
    Yellow 13 en FinalBob vinden dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik stel even deze off-topic vraag omdat hier op dit moment zoveel RPG liefhebbers aanwezig zijn. Wie van jullie heeft Gothic 3 gespeeld, inclusief community patches/mods? Ik weet dat ten tijde van release de kwaliteit bagger was, maar dat er uiteindelijk veel is gefixt door met name de community. Ik weet het niet, heb de laatste tijd weer zin om een Gothic op te pakken en deze leek mij wel gaaf. Ook een fantasy/medieval open world RPG. Aanbevolen titel in het genre, of zelfs met alle verbeteringen niet je tijd waard?
     

Deel Deze Pagina